ISSN 1336-6491 | Online: 1019 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31513
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18437)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (13076)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 5911 až 5925 z cekového počtu: 8722.

17.06.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9669 [Bleskovky - Novinky]

-

Horex VR6 – 6 valcová motorka s kompresorom

Nie veľmi známa nemecká značka Horex prináša netradičnú novinku do sveta motoriek. Motocykel Horex VR6.

 

17.06.2010 - sanders Čitatelia: 8994 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

-

Zbieranie skúseností - prvé motokilometre

O super výlete po Slovensku zo západu na Liptov.

 

17.06.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 17494 Strany: 2 [Novinky - PR článok]

-

Nemecká značka HELD na Slovensku

Napriek tomu, že nemecký výrobca motoodevov HELD sa na Slovensku udomácnil už pred viacerými rokmi, výrobky tejto značky ešte neboli slovenským motorkárom predstavené.

 

15.06.2010 - bedna Čitatelia: 12063 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

SUZUKI RMZ 250 a KTM 690 Enduro a ich horské vlastnosti

Porovnanie MX podvozku RMZ 250 a zmiešaného enduro-cestného podvozku KTM 690 Enduro.

 

15.06.2010 - Romoto Čitatelia: 18232 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Prestavba z 90. rokov - Simson - časť 3.

Ozajstný motorkár veľmi zle znáša prerušenie alebo ukončenie kariéry. To bol aj môj prípad po ukončení pretekárskej činnosti môjho syna. Motocykel sme predali a zrazu nebolo čo montovať.

 

14.06.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8804 [Novinky - PR článok]

-

Ďalšie horúce novinky Honda už na predajniach!

V týchto dňoch sa do slovenských Honda showroomov dostávajú zaujímavé novinky, ktoré dokážu očariť začiatočníkov aj skúsených jazdcov. Reč je najmä o naháči s priateľskou cenovkou VT750S a o VFR1200F Dual Clutch Transmission s dvojspojkovou prevodovkou. Skútra PCX sme sa dočkali tiež.

 

14.06.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4397 [Bleskovky - Novinky]

-

Pozvánka: Imidjex Spyder Tour 2010 - komu sú DVE málo a ŠTYRI veľa

Zaujímavá akcia pre majiteľov jedinečných trojkolesových strojov Can-Am Spyder sa uskutoční už koncom júna 2010. Ak sú ti teda dve kolesá málo, ale štyri zas veľa a vlastníš Spydra tak nevaháj!

 

14.06.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13306 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

-

6. ročník Jazdy za zosnulých motorkárov

Netradičná jazda v mene tých, ktorí už nie sú medzi nami, prebehla tento víkend už po šiesty krát. Stretli sme sa v strede Slovenska na spomienkovej jazde na horský prechod Šturec.

 

14.06.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 10433 [Testy a predstavenia - Test]

-

Malaguti Phantom F12R Bayliss limited edition

Koho by napadlo, že sa nám dostane pod ruky Baylissova replika? A ešte k tomu otvorená na plnú dávku neudržateľného výkonu!

 

11.06.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4317 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Svet motocyklov číslo 6/2010

Nové júnové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?

 

10.06.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18182 [Šport - Rally]

-

Reportáž Touratech Travel Event + Motoride Enduro Challenge 2010

Tak a je za nami ďalší ročník TT Eventu a orientačnej Rally v Levočských vrchoch. Po mesiaci dažďov sa na jeden víkend vyčasilo, aby sme zažili neuveriteľnú akciu v Haligovciach a od pondelka znovu začalo pršať... Kto v Haligovciach bol, určite neoľutoval!!!

 

10.06.2010 - sisobmw Čitatelia: 12587 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Úprava BMW F 800 GS k svojmu obrazu

Jazdím nejaký ten piatok, mám teda už za sebou dosť kilometrov a tak viem, čo je pre cestovateľa na motorke ozaj potrebné a čo sú len drahé čačky.

 

10.06.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5198 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Michal Puškár a jeho ,,one man show“ na Pannonia-ringu

Aj takto bol charakterizovaný nedeľný výkon nášho reprezentanta na Pannonia-ringu, ktorý pokračuje vo víťaznom ťažení v jednom z profesionálnych motocyklových šampionátov v Európe - UEM Alpe Adria road racing championship.

 

09.06.2010 - ope01 Čitatelia: 4555 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

-

Akcia Suzuki Bandit Brno a jazda na RC8R

Chlapci z klubu Suzukibandit si tentokrát dali zraz na Brnenskom automotodrome. Veľmi chvályhodný počin, zajazdiť si za relatívne prijemný peniaz na bezpečnom okruhu a popri tom sa postretávať so svojimi kamošmi, večer pogrilovať a popiť pár pohárov zlatistého moku. :-) Akciu poňali aj ako amatérske preteky, takže program sľuboval zaujímavý deň.

 

08.06.2010 - Romoto Čitatelia: 21052 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Motorky spred roku '89 - časť 2.

Minule som skončil svoje rozprávanie pri spomienke, aké kapotáže vyrábali bratia Slížikovci zo Sasinkova...

 

| 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 |

Kawasaki Good Times Tour

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »