Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1187 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31550
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18449)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13101)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 6751 až 6765 z cekového počtu: 8722.

03.09.2008 - Cacao Čitatelia: 4172 [Šport - Šesťdňová]

-

ISDE 2008 Serres, Grécko - po dvoch dňoch Hant Slovakia tím na čele

Len včera večer uverejnili usporiadtelia tohtoročnej ISDE 2008 poradie klubov po 2. súťažnom dni. Hant Slovakia tím je na vedúcom mieste, Motosport racing Slovakia team postúpil z desiatého na 8.miesto a PB racing team Slovakia sa posunul o jednu priečku na 22.miesto.

 

03.09.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 28505 [Testy a predstavenia - Test]

-

Keď dve sú málo a štyri moc- Can-Am Spyder

Choďte už všetci do kelu, nechajte ma na pokoji...Tak dobre, ale hovorím to naposledy , je to značka Can-Am, má litrový motor s výkonom cez sto koní a ide to dve stovky za hodinu akoby nič...

 

03.09.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 21624 [Bleskovky - Novinky]

-

Pozvánka: Staropramen Motofest Komoča + MEGARACE 2008

A je tu ZNOVA už klasický štvordňový medzinárodný zraz pre motorkárov od motorkárov.

 

03.09.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11253 [Bleskovky - Novinky]

-

Marián Gazdík - na motorke okolo sveta?

V čase keď som odchádzal do Ruska mi prišiel mail. Urgent: Cesta okolo sveta - začiatok zajtra...

 

02.09.2008 - Cacao Čitatelia: 4315 [Šport - Šesťdňová]

-

ISDE 2008 Serres, Grécko: štartujeme...

V sobotu večer dorazil do Serresu aj náš vyslaný redaktor Dominik Juriš (Cacao). Ponúkame jeho prvé postrehy: 1300 kilometrov pred nami.

 

02.09.2008 - Richie600 Čitatelia: 8890 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Od Dolomitov až k Dubrovníku

Plány boli všelijaké, kreslené modrou čiarou po mape európy. Jeden z najzaujímavejších bol cez Rumunsko, Bulharsko, Grécko až do Atén, odtaľ loďou do talianska, Rím a nejak domov. Celková trasa niečo do 4000km. Táto sa nekonala. Možno na budúce.

 

27.08.2008 - Cacao Čitatelia: 6806 [Šport - Šesťdňová]

-

Motoride na ISDE 2008 v Grécku

Tohtoročná Medzinárodná šesťdňová motocyklová súťaž sa začína už čoskoro v Gréckom Serresi a my budeme pri tom.

 

26.08.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5324 [Šport - Rally]

-

Na víkendovej Hungarian Baja 2008 kraľoval Jaro Katriňák

Aj po druhom súťažnom dni nenašiel na tratiach v Maďarsku nás aktuálne najúspešnejší rally jazdec Jaro Katriňák premožiteľa.

 

25.08.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 18369 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test KTM LC4 690 Duke III

Duke je pre mnohých ikona, ktorý si založil vlastnú triedu, kde sa nepozerá na praktickú stránku motorky alebo cestovateľské schopnosti. Jediným cieľom sú tony zábavy
a radosti. Odpaly z križovatiek po zadnom a zastavovanie na prednom maturantkám prechádzajúcim cez prechod pre chodcov, o tom hlavne to dnes celé bude.

 

25.08.2008 - Fipa7 Čitatelia: 18594 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Aprilia RS50 po 3 mesiacoch

Po nelegálnom jazdení bez papierov a vodičáku som musel začať jazdiť legálne.Zadovážil som si 50-tkovu RS-ku.

 

23.08.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4212 [Šport - Rally]

-

Po prvom dni Hungarian Baja 2008 na čelnej pozícii Jaro Katriňák

Slovákom a Čechom sa ale v Maďarsku darí. V priebežnom poradí víkendovej rally súťaže Hungarian Baja obsadili prvé tri priečky.

 

22.08.2008 - tref Čitatelia: 24908 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

-

„Poďme sa kúpať“ na spôsob Transalp

Keď si povie bežný človek, že sa ide okúpať, zoberie plavky, uterák a ide k najbližšiemu jazeru. Keď si to povie majiteľ Transalpu, vytiahne mapu a hľadá najvzdialenejšie miesto, kam sa dá dostať. Tak sme sa s priateľkou vybrali na Šútovo a cestou toho ešte veľa videli

 

22.08.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3805 [Novinky - Oznam]

-

Vyhodnotenie súťaže Vyhraj s Paolom

10. augusta boli v priestoroch predajne Paolo Slovakia vyžrebovaní výhercovia letnej súťaže "Vyhraj s Paolom" Si medzi nimi?

 

20.08.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5713 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

-

Motorkári navštívili výnimočné deti aj tretí krát

Potešiť decká na letnom tábore, predviesť im motorky a trochu ich povoziť. To sa nám podarilo už tretí rok po sebe.

 

20.08.2008 - Steinar Čitatelia: 24525 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Psisko jedno poslušné - Yamaha BT 1100 Bulldog

Viem, že článok o Yamahe BT 1100 Bulldog tu už bol, ale nedalo mi nepodeliť sa o svoje dojmy z tejto motorky.
Behom roka som vymenil 3 "veľké motorky" každá bola dobrá, ale tá ďalšia bola vždy lepšia, ale potom prišiel Bulldog....

 

| 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 |

Vespa

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »