Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 6856 až 6870 z cekového počtu: 8722.
06.06.2008 - Kwasak Čitatelia: 5618 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Májový víkend v Alpách - BMW Mountain Days 2008
O rakúskych Alpách a Grossglockneri sa tu popísalo veľa riadkov. Možno niekoho zaujme aj náš zážitok z jedného májového víkendu.
05.06.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9497 [Novinky - PR článok]

Leto s Kawasaki - zľavy až do 80.000 Sk
V rámci akcie Leto s Kawasaki znížila spoločnosť U.M.S., s.r.o. ceny na vybrané modely motocyklov, atv a quad značky Kawasaki.
05.06.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4223 [Novinky - Čo nového v tlači]

Enduroaktuál motoride 06/2008
Začiatkom budúceho týždňa sa dostane k našim predajcom, do stánkov PNS, na vybrané čerpacie stanice a stabilné predajné miesta nové číslo časopisu Enduro aktuál motoride.
04.06.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11477 [Novinky - Pozvánka]

Rally TransOrientale klope na dvere, poď vyprevadiť Jara Katriňáka na cestu do Petrohradu!
Neuveriteľných 10 000 km čaká na Jara Katriňáka, na rely Transorientale z Petrohradu do Pekingu, ktorá štartuje už 12. júna.
04.06.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7464 [Šport - Enduro]

Enduro vo Vechci 31.5 - 1.6. 2008
Podobne ako vlani aj teraz sa klasické enduro jazdilo na východe Slovenska, avšak nie vo Vyšnom Medzeve, ale vo Vechci pri Vranove. Pre východniarov to bolo jedno z najbližších podujatí, ostatní to mali zase najďalej, ale po skončení dvojdňového zápolenia nik neľutoval, že si nenechal uniknúť kráľovskú disciplínu terénnych motocyklových súťaži.
04.06.2008 - Steinar Čitatelia: 5511 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

1. Benefičný koncert - Motorkári deťom
Súčasťou zbierky motorkári deťom pre nadáciu Úsmev ako dar je i Benefičný koncert. Ten sa mal podľa plánov konať v dňoch 23. - 24.5.2008 no kvôli zlému počasiu a technickým problémom bol presunutý na tento víkend.
03.06.2008 - bedna Čitatelia: 43413 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GSR 600 A 2007
Motorka dvoch tvárí.
02.06.2008 - Peter Fischer Čitatelia: 30262 [Testy a predstavenia - Test]

Test steroidovej cestovateľky Kawasaki GTR 1400
Oživenie modelu GTR bolo pre mňa spočiatku prekvapením, ale postupom času mi bolo stále jasnejšie – veď fabrika mala super základ v ZZR 1400, a tak mali konštruktéri zopár nočných, aby prihodili niekoľko vecí naviac a prišli s moderným parníkom, ktorý v ponuke zelenej značky chýbal.
02.06.2008 - Brambo Čitatelia: 4099 [Šport - MotoGP]

MotoGP 2008 – 6 – Mugello
Valentino Rossi v Mugelle neporaziteľný. V ďalších kubatúrach okrem neho ešte zvíťazili Marco Simoncelli a Simone Corsi.
30.05.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5584 [Bleskovky - Novinky]

Reflexný víkend v Česku
Po tom, čo počas minulého víkendu prišli o život piati českí motorkári, sa skupinka ľudí na stránke motorkari.cz rozhodla usporiadať zaujímavú akciu.
30.05.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10534 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet Motocyklov 06/2008
Čo nového nájdeš v júnovom čísle Sveta Motocyklov?
30.05.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7512 [Bleskovky - Novinky]

Čo na víkend? Enduro vo Vechci, Race for fun v Trenčíne alebo zrazy?
CHOPPER WESTERN COUNTRY PARTY Banská Bystrica, klasický Manín, Jawa stretko alebo dokonca Mastodont v Čechách. Naozaj je z čoho vyberať.
28.05.2008 - loobo Čitatelia: 35299 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki Zephyr 550 - motorka, ktorá má vlastné meno
Mojej obľube sa tešia motocykle kategórie naháč a chopper/bobber. Túto skupinu motoriek považujem za klasickú. Veľmi dlho som sa rozhodoval, ktorú kategóriu zvoliť na začiatok.
28.05.2008 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 4864 [Šport - Enduro]

ASKOF Cassovia cup 2008 po troch úvodných pretekoch
Pretekom v Budimíri sa uzavrela prvá tretina ASKOF Cassovia cupu 2008. V porovnaní s predchádzajúcim ročníkom je zrejmé zlepšenie, ako vo výkonoch jazdcov, tak aj v organizácii. Ale pekne po poriadku.
28.05.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4737 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 06/2008
Nebudeme z toho robiť vedu. Najskôr si prečítajte, s čím železným budete mať v novom júnovom Motohouse „tú česť“, a potom sa v pohode rozhodnite, či budete toto predstavenie čítať aj ďalej...
Predchádzajúce | 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!