Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 7096 až 7110 z cekového počtu: 8722.
03.12.2007 - Grizzly660 Čitatelia: 19826 [Technika - Dobré Rady]

Outdoor výbava osamelého jazdca v teréne
Po opakovaných požiadavkách z "ľudu" som konečne spísal, čo a prečo, vláčim so sebou na štvorkolke.
02.12.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16448 [Novinky - Oznam]

Vianočné tipy 2007: Čo kúpiť svojej motorke pod stromček?
Blížia sa nám Vianoce a aj ty rozmýšľaš, čo kúpiť tej svojej (motorke, frajerke) alebo aj sebe pod stromček? Prinášame ti niekoľko tipov.
02.12.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15769 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Mikulášska jazda 2007 v Bratislave a v Košiciach
Zasa sme si raz nedali povedať, kašľali na predpovede počasia a plánovali jazdu v decembri. Po ročnej prestávke sme sa stretli v Bratislave a znovu aj v Košiciach (a znovu v zlom počasí). Ale stálo to za to...
30.11.2007 - Tajtrlik Čitatelia: 2902 [Bleskovky - Novinky]

Všetko najlepšie Nicolka
Či už si sa zúčastnil poslednej darovačky alebo nie určite poznáš malinkú Nicolku, pre ktorú bola 11. motodarovačka krvi...
30.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16560 [Novinky - Oznam]

Videoreportáž Milano 2007 2. časť - Ducati, Moto Guzzi, Piaggio, Moto Morini, Suzuki, Yamaha a ďalšie
Druhá časť videorepotáže z výstavy EICMA Miláno 2007 sa venuje značkám Suzuki, Yamaha, Derbi, Moto Guzzi, Piaggio, Ducati, Moto Morini, Benelli, MV Agusta, Cagiva, Vectrix. Okrem videa prinášame aj technické parametre nových modelov.
29.11.2007 - loobo Čitatelia: 47497 Strany: 5 [História]

Cafe Racer - kult stále žije
Je druhom motocykla spopularizovaného medzi rokmi 1950-1960 najmä v Anglicku a Taliansku. Café Racer je motorkár, ovplyvnený kultúrou Rock-n-Rollu. Café racer je Rocker. Aby sme pochopili vývoj kultu Café Racera je treba sa vrátiť naspäť do obdobia s pred 30-tých rokov dvadsiateho storočia, kde boli „položené“ jeho prvé základy.
27.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15145 [Šport - Rally]

Firma Adamoto dnes odovzdala dakarské špeciály KTM pre Jara Katriňáka a Ivana Jakeša
Dnešné popoludnie sa fanúšikovia Dakaru a novinári stretli na pôde Košickej firmy Adamoto, kde došlo k slávnostnému odovzdávaniu dvoch motocyklov KTM 690 Ralye na Dakar 2008.
27.11.2007 - musicman Čitatelia: 30606 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha Drag Star 650 - moja prvá skutočná motorka!
Len nedávno, je tomu tuším mesiac aj niečo som sa dostal k tejto stránke venovanej motorkárom.
26.11.2007 - petkav Čitatelia: 50968 [Technika - Úpravy motocyklov]

Tuning Jawy 350/638 - prepákovanie
Konečne sa mi podarilo prepracovať sa cez hromadu povinností (napr. komplet rekonštrukcia strechy na dome rodičov), ale dúfam že týmto článkom aspoň čiastočne uspokojím (na moje nemalé prekvapenie veľký počet) priateľov, ktorí majú záujem o uvedenú úpravu.
24.11.2007 - JuraRacing Čitatelia: 10046 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Ukončenie Moto sezóny 2007 - Pezinská baba
Posledný tohto ročný výlet. Sezóna 2007 úspešne ukončená.
23.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16075 [Novinky - Oznam]

Videoreportáž Milano 2007 1. časť - Honda, KTM. Kawasaki, BMW, Aprilia
Prvá časť videorepotáže z výstavy EICMA Miláno 2007 sa venuje značkám Honda, KTM. Kawasaki, BMW a Aprilia. Okrem videa prinášame aj technické parametre nových modelov.
23.11.2007 - Crossbiker Čitatelia: 17158 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ohliadnutie sa za čínou, alebo môj Keeway ARN 150
Keďže sa tu vo fórach dosť často preberajú čínske motorky a skútre z hľadiska kvality, chcem sa podeliť o skúsenosti so skútrom Keeway ARN 150. Tento skútrik som si zakúpil začiatkom 2006 roku.
22.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18567 [Bleskovky - Novinky]

Pozvánka: Mikuláš na motorkách 2007 nielen v Bratislave a Košiciach!
Popularita Mikuláškych jázd stúpa. Po tradičnej Bratislavskej akcii sa po jednoročnej odmlke stretneme aj v Košiciach.
22.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8949 [Šport - Rally]

Trasa 30. ročníka Rally Lisabon Dakar známa
Už počas sezóny sme vás informovali o zmenách, ktoré sa týkajú nového ročníka Dakarskej rally. Včera organizátor zverejnil trasu preteku 2008.
20.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14160 [Novinky - Pozvánka]

„Night of the Jumps“ kvalifikácia na Majstrovstvá sveta v Steel Aréne
A je to tu! Slovensko sa po prvý raz stáva ďalšou zastávkou Majstrovstiev sveta vo freestyle motocrosse!
Predchádzajúce | 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!