Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 7696 až 7710 z cekového počtu: 8723.
05.07.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 28552 [Technika - Úpravy motocyklov]

Totálna prestavba Yamahy XV 1600 Wild Star
Paľo Cíbik z Malaciek sa pred dvoma rokmi rozhodol prestavať svoj sériový Wild Star do podoby, ktorú mal iba v hlave. Cesta do cieľa bola tŕnistá. Obzvlášť preto, lebo nepoužíval iba katalógové diely, ale väčšinu ich vyrobil ich jeho brácho Peťo.
03.07.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 26095 [Novinky - Súťaž]

Vyhraj minibike vo farbách motoride.sk!
Motocyklový klub Free Brothers MC, firma Minibike a server motoride.sk pre vás pripravili súťaž o Minibike MX-P1 v hodnote 8 999 Sk.
03.07.2006 - Atman Čitatelia: 41481 [Vaše stroje - Moja motorka]

Aprilia Pegaso 650 Strada
Ako som pred časom sľúbil, konečne som sa po odjazdení 4000 km prinútil spísať moje skúsenosti s touto motorkou. Nakoľko rôznych objektívnych a silne pozitívnych hodnotení nájdete na nete viacero, budem sa snažiť upozorniť na každé negatívum, ktoré som si za ten čas všimol. Informácie, ktoré nájdete o tejto motorke bežne, tu opakovať príliš nechcem.
03.07.2006 - vadim Čitatelia: 52766 [Technika - Dobré Rady]

Kategórie motocyklov, 1. časť: CCC
Každý, kto sa zaujíma o motocykle, sa už stretol s váhavosťou začiatočníkov, ktorí túžia po motorke, ale nevedia, pre akú sa rozhodnúť. Motorku chápu ako niečo, čo je v móde a má dve kolesá a je v podstate jedno, ktorú osedlajú.
30.06.2006 - Zdenek Čitatelia: 5603 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Už VII. sraz Bigů a jeho příznivců
Je to už delší dobu, co se na našich stránkách objevila všemi dlouho očekávaná zpráva od Vorla, „Tak už mám datum a místo srazu. 15 - 18 červen - Sněžné v Orlických horách."
29.06.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 15362 [Testy a predstavenia - Test]

Minitest prídavného brzdového svetla Excelle Ray
Máloktorá motorka má brzdové svetlo riešené samostatne, obrovská väčšina z nich ho má kombinované s koncovým svetlom. To je dosť na škodu, lebo tým klesá naša bezpečnosť na cestách. A to svetlo navyše zvykne byť zahádzané blatom, prachom, batožinou a podobne...
29.06.2006 - Vostok Čitatelia: 27898 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki SV 1000 N
Vyháňač diabla Suzuki SV 1000 N.
28.06.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14873 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Motoride Enduro Rally 2006
Nedávno sme avizovali premiérové stretnutie priaznivcov veľkých endúr pod názvom Motoride Enduro Rally.
27.06.2006 - bedna Čitatelia: 21504 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki SV 1000, r. v. 2006
Naschvál píšem až po zábehu, aby bolo o čom.
26.06.2006 - Bushmen Čitatelia: 4367 [Šport - Cestné Motocykle]

Preteky Northwest 200 v Írsku
Northwest 200 sú preteky cestných motocyklov, ktoré sa jazdia každoročne v Severnom Írsku. Preteká sa po úplne bežných komunikáciach, ktoré sú samozrejme počas pretekov uzavreté.
22.06.2006 - motofanatic Čitatelia: 12762 [Vaše stroje - Moja úprava]

Suzuki GSX-R 750 Vampire red line OMtuning
Zasa nebolo čo v zime robiť, tak som si stvoril svojho Upírika - motorku, ktorá je INÁ ako ostatné a ktorá ma rada len a len mňa.
22.06.2006 - Barclay Čitatelia: 12617 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko a Bulharsko 2005
Príprava trasy nebola, vedeli sme iba smer Rumunsko – Costinesti, prímorská oblasť, miesta, ktoré chceme navštíviť a dátum odchodu. Zloženie Yamaha 750 TENERÉ - Laco, priateľka - Aďa, Honda CB900 Hornet - manželka Iveta, ja – Jozef.
22.06.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 32686 [Testy a predstavenia - Test]

Test Yuki V3
Po prvý raz som toto zaujímavé vozidielko videl v marci na výstave Motocykl v Prahe. Vtedy bolo na podstavci a sedeli na ňom vyzývavo sa tváriace mladé slečny. Neskôr, na výstave v Bratislave, som si naň sadol a o pár mesiacov sme ho dostali na test.
21.06.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17862 [Šport - Trial]

Pozvánka na „Novohradský trial“ - Majstrovstvá Slovenska v triale po druhý krát aj na juhu Slovenska
Po vlaňajšom prvom ročníku „Novohradského trialu“, ktorý bol usporiadaný po prvý krát na juhu Slovenska v Auto-motodrome Grandprix Slovakia vo Fiľakovských Kľačanoch, známym to miestom nielen z pretekov Majstrovstiev Európy v autokrose, ale aj Majstrovstiev sveta v motokrose, sa tu prvý júlový víkend bude konať druhý ročník tohto podujatia.
21.06.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 22138 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Test: Motocyklový alarm Sentinel 1100 Moto - montáž a skúsenosti
Preč sú tie časy, keď si pioniera oprel o schody miestnej Jednoty a odbehol si s kamošmi na pár malinoviek za korunu päťdesiat. A keď si sa vrátil, tvoj pionier tam na teba stále poslušne čakal s červenou šatkou uviazanou okolo krku.
Predchádzajúce | 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!