Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 7726 až 7740 z cekového počtu: 8724.
07.06.2006 - Beal Čitatelia: 5803 [Novinky]

Náš motorkársky film
Čas beží ako voda. Ani sme sa nenazdali a už ubehli takmer tri roky od doby, kedy som prvýkrát začal dumať nad výrobou filmu.
06.06.2006 - chrobakx Čitatelia: 6134 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ako a na čom som začínal ja
Tak som sa rozhodol sa s vami podeliť o moje začiatky.
06.06.2006 - Hansol53 Čitatelia: 21135 [Vaše stroje - Moja motorka]

Keeway ARN 125 - nádherná, pekná a navyše nie tak drahá
Keeway som kúpil po dlhom zvažovní kúpy čínskeho motocykla. Prečo som sa rozhodol práve pre tento motocykel? Mal som na to viacero dôvodov, ale vymenujem tie najdôležitejšie: cena, kvalita, dizajn.
05.06.2006 - TTom Čitatelia: 18477 [Testy a predstavenia - Test]

Test: Motocyklový alarm MT 7 - montáž a skúsenosti
Platy sa všetkým zdvojnásobili, a tak ceny motocyklov klesli na polovicu... Dovoz motoriek sa zjednodušil, a ako sa uvádzalo pred vstupom do únie, prihlásenie dovezenej motorky je jednoduchý ako prepis z okresu do okresu... Napriek tomu sa však motocykle stále kradnú. Jednou z možností zníženia rizika odcudzenia je montáž motocyklového alarmu. Pozrieme sa na jeden z nich - model SELCA MT 7.
02.06.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 5961 [Novinky - Oznam]

E. S. C. Paintball war – Správa z východného frontu
Je pondelok ráno. Pomaly otváram oči a začínam vnímať svet okolo seba. Sebemenší pohyb mi spôsobuje bolesť. Modrina na stehne mi pomáha rozpamätať sa na nedeľňajšie popoludnie. Dve hodiny pod paľbou a v blate mi dalo zabrať.
02.06.2006 - shushen Čitatelia: 14622 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Ako išli Shushen a Ofca do Rakúska na Pionieri
Stretli sme sa po škole s plánom ísť sa previezť, no netušili sme kam. A keďže už sme dovŕšili 15 rokov a sme hrdými vlastníkmi občianskych preukazov, ako blesk z neba prišiel nápad: vezmime silostroj do Rakúska! A išli sme...
01.06.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 7922 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

6. Buldog rally Duchonka, 16. 6. - 18. 6. 2006
Tradične dobrá akcia už po štvrtý raz na Duchonke...
01.06.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 5336 [Novinky - Súťaž]

Vilomeninová súťaž
Narodeninová súťaž sa ešte ani neskončila a už začína druhá, ktorá tiež riadne preverí tvoju kreativitu.
30.05.2006 - svetmotocyklov Čitatelia: 10869 [Šport - Ostatné]

Adams Moto scooter endurance 2006
Slnečné počasie a benzínom nabitá atmosféra sa niesli Národným kroscentrom vo Sverepci, kde sa konala dňa 13. mája akcia pod názvom Adams Moto Scooter Endurance 2006.
30.05.2006 - Spiritik Čitatelia: 25537 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja Honda NSR 125 R, r. v. 2000
Takže som sa konečne dočkal a v garáži zaparkoval moju novú Hondu NSR 125 R. Po prvých 250 najazdených kilometroch som sa rozhodol, že sa s vami o ňu podelím.
29.05.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 9703 [Testy a predstavenia - Test]

Minitest pomôcky Throttle Rocker
Motorkárov život uľahčujú mnohé drobnosti, ktoré sú lacné, malé a veľmi praktické. Jednou z nich je aj minipomôcka s názvom Throttle Rocker.
29.05.2006 - crosscountry Čitatelia: 4430 [Šport - Slovensko - Moto-akcia]

V Gajaroch to bude žiť
Na Gajarských pieskoch sa 10. - 11. júna zíde viac ako 250 jazdcov. Čaká tu na nás tretí diel CzechoSlovak Cross Country 2006.
29.05.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 28612 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ukrajina 2006 Enduro tím - Koločava - Komsomoľsk
Jedno viem teraz. Na Ukrajinu sa budúci rok vyberiem znovu. Tentoraz už mám podrobnejšiu mapu a už aj znalosti o tom, čo sme nevideli. Pôjdeme však spolu s Dadi a nevynecháme ani cestu z Koločavy na Komsomoľsk.
26.05.2006 - motojazdec Čitatelia: 6039 [Vaše stroje - Moja motorka]
Ako som kupoval motorku
Som tu nový člen a som šťastným majiteľom novej motorky. Aby bolo jasné, nie som žiadny zapálený fanatik, ktorému v žilách koluje motorový olej, či na raňajky schrúme pol kila skrutiek s vazelínou.
23.05.2006 - stratovar Čitatelia: 7982 [História]
Dovolenka na motocykli (magazín Stop I/1988)
Trocha recesie a štipka nostalgie nemôže uškodiť, navyše, ak sa k tomu pridá zopár nad zlato cenných rád.
Predchádzajúce | 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!