Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8431 až 8445 z cekového počtu: 8726.
14.04.2003 - sita Čitatelia: 6210 [Šport - Motocross]
Kulhavý tretí v triede do 125 cc na pretekoch MEJ
ME juniorov v motokrose - Kulhavý tretí v Piliscséve
10.04.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15325 [Novinky - Oznam]
Čo trápi slovenských motorkárov, alebo diskriminovaní motocyklisti…
Diaľnice, nie je ich u nás veľa, ale predsa. Motorkári sa im väčšinou vyhýbajú. Jazdia totiž pre radosť a na diaľnici je to nuda. Ale niekedy pri nepriazni počasia, pri turistike, alebo jednoducho, keď majú naponáhlo použijú aj diaľnicu.
08.04.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12098 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Motonovinky roku 2003
Čo pre kúpychtivých motorkárov pripravili svetový výrobcovia pre sezónu 2003...
08.04.2003 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 24652 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki VX800 - Black
Veteran Fajter Klab sa rozrastá...
08.04.2003 - sita Čitatelia: 5958 [Šport - Motocross]
Riho bodoval na ME v Slovinsku, Bučenec vo Francúzsku
ME v motokrose
07.04.2003 - sita Čitatelia: 5273 [Šport - MotoGP]

Kato v kritickom stave
Valentino Rossi venoval svoje víťazstvo v Suzuke zranenému Japoncovi Daidžiro Katovi, ktorý stále bojuje o život.
07.04.2003 - sita Čitatelia: 7378 [Šport - MotoGP]

Skvelá premiéra Poggialiho, dráma v triede do 125 cc
VC Japonska cestných motocyklov - V triede MotoGP 51. triumf Taliana Valentina Rossiho
01.04.2003 - sita Čitatelia: 8014 [Šport - Motocross]
V Lozorne štart motokrosárskej sezóny
V Lozorne štart motokrosárskej sezóny
01.04.2003 - sita Čitatelia: 5061 [Šport - SuperBike]

V druhom podujatí MS superbikov opäť triumf Hodgsona
VC Austrálie - MS superbikov
01.04.2003 - DAMOS Čitatelia: 8908 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki DR 650 - Moje malé DRko
Je dovezená z Talianska, je to 91. ročník, nakopávačka. Ale štartuje perfektne.
25.03.2003 - sita Čitatelia: 6830 [Šport - Motocross]
Bučenec sa teší na seriál MS
Tomáš Bučenec odštartoval sezónu v Taliansku, na konci marca sa chystá na podujatie seriálu MS v motokrose
21.03.2003 - sita Čitatelia: 7847 [Novinky]

Na Autosalóne krstili Enduro Aktuál
V stánku Slovenskej motocyklovej federácie na bratislavskom Autosalóne predstavili v stredu nový motocyklový časopis "Enduro Aktuál"
21.03.2003 - sita Čitatelia: 4162 [Šport - MotoGP]

Capirossi s novým rýchlostným rekordom
Talian Loris Capirossi vytvoril nový rýchlostný rekord na motocykli homologovanom pre seriál MS
21.03.2003 - sita Čitatelia: 5485 [Šport - GP 500]

Po Sheenovi pomenovali zákrutu
Pocta pre nedávno zosnulého Barryho Sheena
21.03.2003 - KAJL Čitatelia: 44028 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja prvá - JAWA 350/639
Konečne som sa rozhodol urobiť ten krok a kúpil som si moju prvú motorku.
Predchádzajúce | 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!