Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8506 až 8520 z cekového počtu: 8726.
23.09.2002 - sita Čitatelia: 6233 [Šport - MotoGP]

Rossi získal štvrtý majstrovský titul
Talian Valentino Rossi získal svoj štvrtý majstrovský titul (125 cc - 1997, 250 cc - 1999, 500cc - 2001, MotoGP - 2002).
19.09.2002 - mike Čitatelia: 9856 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]
Red Bull GET ON THE TOP 2002
Jedno sobotňajšie ráno som sa zobudil s tým, že idem na super akciu. Áno bolo to 14.9.2002 a dej sa odohrával v obci Porúbka pri Žiline. Už dva týždne pred akciou FUNRADIO dávalo avízo a pozývalo ľudí, ktorých prišlo neúrekom. (môj odhad sa potvrdil, prišlo cez 5000 ľudí) Akciu organizovalo združenie POBYS – vydavateľ časopisu Svet motocyklov.
19.09.2002 - bugy Čitatelia: 10719 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja TDM-ka
Po štyroch rokoch jazdenia na MZ 250 som ju tento rok vymenil za Yamahu 850 TDM r.výr.96.
14.09.2002 - Peter Fischer Čitatelia: 11802 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Tatry + Poľsko 2002, alebo krótkie grzechotanie po drogach polskich
Myšlienka vyraziť do Tatier a Poľska mi v hlave skrsla ako blesk z jasného neba, keď firemné voľno po sviatku SNP urobilo štyri nádherné dni bez roboty. Keďže v našich veľhorách zúrila práve najtvrdšia sezóna, zohnať ubytko bola celkom drina, hlavne preto, lebo som nechcel spať v stane.
13.09.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16306 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dva dni v Poľsku
Ako sa blížil koniec sezóny začínala sa ma zmocňovať panika, že som vlastne tohto roku nikde nebol (v skutočnosti som mal za sebou cez 9000km) a tiež túžba voziť sa na mojej novej CBR-ke... Aj to bol dôvod prečo som ani chvíľu neváhal, keď mi prišla SMS-ka zo západu s ponukou výletu do Poľska...
10.09.2002 - Peter Fischer Čitatelia: 22372 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CB 500 (1996)
Takže toto je moja Honda CB 500, narodená v roku 1996, ktorej čestným majiteľom som sa stal
17. marca 2002. Cesta k nej bola tŕnistá, poznačená najmä nečakanou stratou zamestnania
a neustálym nedostatkom financií. Dnes je už ale všetko OK a mám na nej najazdených
bezproblémových 9300 km.
09.09.2002 - sita Čitatelia: 9828 [Šport - GP 500]

VC Portugalska - V MotoGP opäť najlepší Rossi
Dvadsaťtriročný Rossi vyhral už deviate z 11 doterajších pretekov sezóny
09.09.2002 - sita Čitatelia: 6642 [Šport - GP 250]

VC Portugalska - Nietov triumf v kubatúre do 250 cc
VC Portugalska cestných motocyklov
09.09.2002 - sita Čitatelia: 6205 [Šport - GP 125]

Francúz Vincent víťazom do 125 ccm
VC Portugalska cestných motocyklov
04.09.2002 - Zdenek Čitatelia: 23602 [Vaše stroje - Moja motorka]

SUZUKI DR 800 S - Můj BIG
Big je pohodová a pohodlná motorka.
04.09.2002 - GaST Čitatelia: 25676 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GSX 1100 G 1993
Hádam dozrel čas predstaviť mojú "Malú" ...
02.09.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16549 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

HONDA BIKE DAY 18.08.2002
Motocyklový časopis Motomagazín pripravil pre priaznivcov adrenalínu v nedeľu 18.08.2002 na letisku v Hričove Streetfighter auto-moto ródeo show, MS SR o Kaskadéra roka a MS v šprinte motocyklov a to všetko pod názvom HONDA BIKE DAY
27.08.2002 - igel Čitatelia: 9245 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

II. Besnenie čertov, 23.8. až 25.8.2002, Hamuliakovo
Tak, priatelia, a už sme po II. Besnení čertov... Akcia sa tentoraz robila na novom mieste, v areáli TC Viktória v Hamuliakove a myslím, že nápad trošku pozmeniť miesto zrazu bol celkom dobrý. Na moje prekvapenie už v piatok o 12,00 prišiel prvý návštevník a potom už prichádzali ďalší a ďalší.
26.08.2002 - Slavdo Čitatelia: 7911 [Vaše stroje - Moja motorka]

Fantic - Slabá ale KRÁSNA !!!
Tak toto je Fantic, Talianske enduro len 50ccm.
26.08.2002 - sita Čitatelia: 6013 [Šport - GP 125]
Šiesta výhra Melandriho v rade, Častka nedokončil
MS v pretekoch cestných motocyklov - Veľká cena Česka - kubatúra do 250 cc
Predchádzajúce | 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!