Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8551 až 8565 z cekového počtu: 8726.
17.06.2002 - sita Čitatelia: 7664 [Šport - GP 125]

Víťazom VC Katalánska v triede do 125 cc Poggiali
Manuel Poggiali zvíťazil na VC Katalánska v triede do 125 cc rozdielom 19 milisekund po tom ako predbehol Daniho Pedrosu na cielovej rovinke v poslednom kole...
14.06.2002 - Hektor Čitatelia: 18426 Strany: 2 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Vysoké Tatry - Zakopané - Orava
Štvordňový májový výlet na motorkách okolo Vysokých Tatier.
13.06.2002 - renos Čitatelia: 16258 [Vaše stroje - Moja motorka]

Manet 125
Názor nechám na motoristoch.
10.06.2002 - cinka Čitatelia: 9875 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]
Manínska Tiesňava 2002 - zraz
S našim Maninom to vyzeralo asi tak ako keď si trháte margarétku.... so slovami ľúbi ma, neľúbi ma, ideme , nejdeme. Nakoniec sme šli. Nabalení a zároveň nešťastní z toho že harlyho nová - ojazdená guma, je deravá a zaplátaná sme vyrazili z Furče smerom na Jahodnú. A tam sa to stalo, defekt! Mali sme obrovské šťastie že sme šli predpísanou 40 -kou a teda sme neskončili aj s batožinou na asfalte. Bola to pre nás tragédia. Dlho plánovaný Manin, bol na teraz v nedohľadne, jediná naša záchrana bola, prezuť gumu...
10.06.2002 - sita Čitatelia: 6930 [Šport - Trial]
V Rudinej víťazstvo Kothaya - úvodné podujatie seriálu M-SR v triale
Úvodné podujatie tohtoročného štvordielneho seriálu majstrovstiev SR v triale sa uskutočnilo v nedeľu 9. júna v obci Rudiná pri Kysuckom Novom Meste. Športová komisia trialu SMF sa už druhý rok snaží obnoviť aktivitu tejto športovej disciplíny, k čomu má najviac prispieť uvedený seriál. Jeho vrcholným podujatím bude trial v Záriečí 10. a 11. augusta, ktorý je zaradený i do európskeho pohárového kalendára ALPE - ADRIA CUP-u.
10.06.2002 - sita Čitatelia: 7044 [Šport - Motocross]
V Šenkviciach víťazstvá Kohúta, Bučenca a Kragelja
Motokrosový areál v Šenkviciach cez víkend hostil motokrosových jazdcov na majstrovstvách SR mládeže v triedach do 50, 60 a 85 cc (sobota) a na medzinárodných majstrovstvách SR v triedach 85, 125 cc a OPEN (nedeľa). Nedeľňajšie podujatie je piatym v poradí z tohtoročného veľmi zaujímavého seriálu slovenského šampionátu.
06.06.2002 - Jaro harly Jerga Čitatelia: 12920 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]
Stretnutie Mototuristov Revúca 2002 - testovanie dažďoviek
Sobotňajší výlet Košice-Revúca a späť...
05.06.2002 - Hektor Čitatelia: 21822 [Technika - Úpravy motocyklov]

Honda Dominator - ako si sprijemniť mototuristiku...
Keďže na svojom Domine podnikám hlavne dlhšie výpravy, urobil som na ňom pár cestovných úprav pre pohodlie a pohodu.
05.06.2002 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 16925 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XJ 600
No tak je to tu. Po Trhačovi sa mi do rúk dostal ďalší Fighter (fajter) Yamaha XJ 600.
04.06.2002 - sita Čitatelia: 6412 [Šport - GP 125]

Veľká cena Talianska-Mugelo: Poggiali tesne vedie
Výsledky GP Talianska cestných motocyklov do 125 cc
04.06.2002 - sita Čitatelia: 6569 [Šport - GP 250]
Veľká cena Talianska-Mugelo: Dominancia aprilie
Výsledky VC Talianska seriálu MS cestných motocyklov do 250 cc
04.06.2002 - sita Čitatelia: 5841 [Šport - MotoGP]

Triumf suveréna Rossiho na domácej pôde
Výsledky VC Talianska seriálu MS cestných motocyklov do 990 cc
03.06.2002 - sita Čitatelia: 5130 [Šport - SuperMoto]
Opäť víťazstvo Čecha Bartka
M-SR v Supermote - Prešov
PREŠOV 2. júna (SITA) - Počas víkendu sa v Prešove konalo druhé podujatie slovenského šampionátu v supermote
03.06.2002 - feci Čitatelia: 8401 [Šport - Motocross]
Bučenec v seriáli ME v motokrose druhý
ME juniorov v motokrose v triede Open - Gevgelija (Mac.)
29.05.2002 - erco Čitatelia: 16235 Strany: 2 [Novinky - Oznam]
Prečo platíme povinné zmluvné poistenie na celý rok ?
Milí motorkári, v nasledujúcich riadkoch si môžete prečítať moju korešpondenciu so štátnymi orgánmi ohľadom povinného zmluvného poistenia zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla v mojom prípade motocykla, keďže sa mi zdalo nezmysel platiť poistku za motorku aj za zimné mesiace, keď stojí v garáži.
Predchádzajúce | 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!