Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1544 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31725
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18531)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13194)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 8596 až 8610 z cekového počtu: 8726.

15.04.2002 - mdesign Čitatelia: 18198 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yamaha XT 600 r.v.1990

Motocykel bol dovezený zo Švajčiarska, hneď po dovezení a absolvovaní nutného zla na colnom a iných úradoch som motocykel rozmontoval do polednej skrutky....

 

15.04.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11564 [Novinky - Oznam]

Prvá reakcia na motorkársku petíciu...

Jeden z čitateľov MotoRidu (zeze) sa rozhodol namiesto podpisovania petície napísať niekoľkým poslancom NR SR. Odpovedať sa unúval poslanec Jirko Malchárek a to celkom rýchlo. Jeho odpoveď si môžete prečítať sami...

 

14.04.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8012 [Novinky - O motoride.sk]

-

MotoRide.sk oslavuje prvé narodeniny !!!

Po roku existencie MotoRide-u Vás možno napadá otázka. Prečo vlastne tento server vznikol ?

 

11.04.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 107927 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

-

Gejzír Herľany - unikát v Európe

28 km východne od Košíc sa nachádza studený gejzír, ktorý je európskou raritou. Podobné gejzíry sú len na Islande. Bol objavený v roku 1870, keď sa správa kúpeľov v Herľanoch rozhodla hľadat výdatnejšie zdroje minerálnej vody. Bol aktivovaný umelo, vrtom hlbokým 404,5 metra.

 

09.04.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 80094 [Technika - Motor]

-

Dvojtaktný motor - princíp funkčnosti

Dvojtaktný motor je známy už od polovice 19-teho storočia. V minulosti sa tieto motory často využívali na pohon motocyklov, hlavne kvôli ich konštrukčnej jednoduchosti a nízkej cene. Toto sa zmenilo až v šesťdesiatych rokoch, keď boli dvojtakty vytlačené do oblasti športových strojov. Poďme sa teda pozrieť ako vlastne funguje.

 

09.04.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 67240 [Technika - Motor]

-

Štvortaktný motor - princíp funkčnosti

Štvortaktný motor je najpoužívanejším motorom v dopravných prostriedkoch. Má mnoho výhod oproti dvojtaktným motorom a dnes už jednoznačne kraľuje u medzi sériovými veľkými motocyklami, kým dvojtakty sa používajú len v maloobjemových skútroch a v športových strojoch. Poďme sa teda pozrieť ako vlastne funguje.

 

08.04.2002 - feci Čitatelia: 7564 [Šport - MotoGP]

-

Veľká cena Japonska alebo SKYY Vodka GP Suzuka

Mokrá a veterná Suzuka privítala toto ráno nič netušiacih jazdcov, ktorý sa plný odhodlania
vydali aj napriek nečasu na okruh. Nikto zrejme ani vo sne nečakal, že do cieľa dôjde len málaktorý...

 

08.04.2002 - feci Čitatelia: 7315 [Šport - GP 250]

-

Veľká cena Japonska - v 250kách tentoraz dominovali Japonci

Veľká cena Japonska sa jazdila za dosť ťažkých podmienok, keď mokrá trať značne sťažovala jazdcom
ovládateľnosť motocykla. Najlepšie odštartovali Matsudo, Sakai tretí de Puniet za ním Aoki,
Locatelli a šesticu uzatváral Battaini.

 

08.04.2002 - feci Čitatelia: 7897 [Šport - GP 125]

-

Veľká cena Japonska - Francúz dosiahol svoje tretie víťazstvo v 125kách

V daždivom počasí si v piatkovej kvalifikácii vybojoval pole-position Manuel Poggiali. Rodák
zo San Marina predvádzal opatrnú a rýchlu jazdu, no ani tá mu nakoniec nestačila na nedeľné
pretky...

 

05.04.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8633 [Šport - MotoGP]

-

Ducati predstavila prototyp motocykla pre MotoGP

Ducati 1. apríla zverejnila prvé fotografie motocykla pre GP s motorom V4,
ktorý by mal hájiť talianske farby v tomto seriály.

 

04.04.2002 - bedo Čitatelia: 14038 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda VTR 1000 F FireStorm 1997

Športový motocykel v podobe výkonného vidlicového dvojvalca z japonska...

 

02.04.2002 - Hektor Čitatelia: 15199 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

-

Horný Šariš - Pieniny

Tip na výlet v okolí Bardejova. Stará Ľubovňa, Ľubovniansky hrad,
Levoča, Spiš...

 

27.03.2002 - maco Čitatelia: 27429 [História]

-

SUZUKI modelová rada GS, GSX – vývoj, vrchol, ústup

Chcel by som všetkým čitateľom priblížiť ako vznikla modelová rada GS a GSX začiatkom 70-tych rokov, ktorá vlastne celkom ani nezanikla, pretože predstavením modelu GSX 1400 v roku 2001 trvá doteraz.

 

25.03.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17027 [Novinky - Oznam]

Motorkárska petícia !!! - 130 namiesto 90 pre MOTORKÁROV!

Už nejaký ten piatok platí v našom "slovenskom absurdistane" nový sadzobník pokút. Až sa mi vlasy postavili a všetky chlpy zježili, keď som si prečítal Editorial" v SMC a dozvedel sa, že za prekročenie 130-ky na diaľnici zaplatíš 7 000,- Sk a rok si nezajazdíš !!!

 

15.03.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9812 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Prototyp Gilera 850 Twin

Všetci fanúšikovia Hondy FireStorm sa majú na čo tešiť. Ohnivá búrka totiž dostane vážneho talianského konkurenta...

 

| 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 |

yamaha_tour-side-05-2025

Triumph-side-07-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »