Anketa:
Kvalitný motokros na Myjave
ZdieľaťPridané: 02.05.2002 Autor: sita
Čitatelia: 12399 [Šport - Motocross]
2. preteky MM SR v motokrose - Myjava
MYJAVA 1. mája (SITA) - V stredu v prvý májový deň sa v Myjave konalo tradičné motokrosové podujatie, ktoré je súčasťou seriálu MM SR. Za pekného počasia predviedlo divákom v Myjave svoje umenie 96 jazdcov z 8 krajín v troch triedach. Najlepšie obsadená bola trieda Open, v ktorej napriek neúčasti Jaroslava Katriňáka štartovalo viacero kvalitných jazdcov zo Slovenska a zo zahraničia. Zo Slovákov triumfoval v kubatúre do 85 cc Martin Kohút a do 125 cc vyhral Tomáš Bučenec.
Výsledky:
85 cc: 1. Martin Kohút (SR)
2. Michal Pazrla (ČR)
3. Patrik Kalinger (Rak.)
125 cc: 1. Tomáš Bučenec (SR)
2. Marcus Mauser (Rak.)
3. Macziej Zdunek (Poľ.)
Open: 1. Jiří Čepelák (ČR)
2. Martin Kandleček (ČR)
3. Erik Riho (SR)
Superfinále:
1. Jiří Čepelák (ČR)
2. Martin Kandleček (ČR)
3. Martin Žerava (ČR)
4. Erik Riho (SR)
...
6. Tomáš Bučenec (SR)
© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Pridané: 02.05.2002 Autor: sita Zdieľať
Súvisiace články:
- V Šenkviciach víťazstvá Kohúta, Bučenca a Kragelja - sita
- Kohút a Bučenec suverénmi vo Fiľakovských Kľačanoch - sita
- Bučenec sa teší na seriál MS - sita
- Dobrý úvod Bučenca na ME juniorov v motokrose - sita
- V Myjave najlepším Erik Riho - sita
- V Lokti na MS Fontanesi oslavovala titul, Šikiňa na 8. a Kohút na 13. mieste v ME EMX125 - Redakcia
- Šenkvice uzatvorili seriál MM SR v motokrose 2016 - Redakcia
- Richard Šikyňa „strieborný“ v Aichwalde na ADAC MX Masters 2016 - Redakcia
- MXGP A ME v motokrose EMX250 a EMX300 v Holandsku - Valkenswaard 2016 - Redakcia
- Retro spomienka na kontrolné preteky v motocrosse na jar 1997 - gilbert
Ďalšie články tohto autora:
- Rossi vyhral VC Talianska, Gibernau si udržal vedenie
- Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country
- Na ME v endure v Maďarsku najúspešnejším Slovákom Jakeš
- Triumf Španiela Gibernaua aj na VC Francúzska
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska
- Talian Rossi víťazom VC JAR
- Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne
- Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma
- Dakar 2004 - Tretí triumf Despresa, koniec Vatanena
- Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!