Anketa:
Články - História
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 136 až 150 z cekového počtu: 272.
31.12.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7146 [História]

V roku 1994 sa začala produkcia jednovalcov s názvom KTM Duke
"Štatisticky povedané, strávite 22,37 roka svojho života v posteli. Ďalších 16,63 roka v práci, a chorý budete zhruba 4,29 roka.... Takže vám zostáva asi 5,2 roka pre jazdu na KTM Duke. Tak či tak, nie príliš zlý pohľad na štatistiku. Just Duke it!" Táto reklama sa pred 20 rokmi zdala byť veru neobvyklá, ale to aj bike, ktorý prezentovala.
11.12.2014 - gilbert Čitatelia: 12620 [História]

História Pionier: Sériový Pionier 555 - 1958 - 1962
Po prezentácii troch laminátových prototypov Pioniera 555 na jesennom strojárskom veľtrhu v Brne v roku 1957 sa v Považských Strojárňach v Považskej Bystrici rozbehla sériová výroba nového Pioniera 555.
22.10.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8542 [História]

Kde sa zrodil “zobák“ - dizajnový prvok dnešných cestovných endúr
Napriek tomu, že si mnohí myslia že "Zobák" je vynález BMW pravda je niekde inde. Už v roku 1987 sa ukázala Dakarská motorka so zobákom a nasledujúci rok bola v predaji jej sériová verzia.
29.09.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9372 [História]

Bankovský kopec 2014 - súťaž v jazde pravidelnosti veteránov - Košice - Bankov
Po zmene termínu a odložení akcie o jeden týždeň, dnes počasie vykúzlilo krásny slnečný deň pre viac ako 60 auto a 20 moto veteránov, ktoré si to "rozdali" v jazde pravidelnosti na Bankovskom kopci.
29.07.2014 - gilbert Čitatelia: 16321 [História]

História Pionier: Laminátový prorotyp Pioniera 555
Pionier bol druhý považský fenomén. Jeho genézia je stále opradená fámami a zaručene overenými informáciami. Faktom je, že prvý prototyp s pedálmi bol označený ako Jawa 359.
24.04.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2945 [História]

FIM v roku 2014 oslavuje 110. výročie založenia
Medzinárodná motocyklová federácia FIM predstavila logo k 110. výročiu svojho založenia, ktoré sa bude pri príležitosti tohto výročia používať v priebehu celého roka vo všetkých komunikačných platformách FIM.
23.04.2014 - gilbert Čitatelia: 13509 Strany: 2 [História]

Minimotocykle pre deti na báze Pionier 550
Ako som spomínal v období socializmu a uniformity sa okrem spomínaných Pionierov, mopedov Jawetta a Stadion nevyrábali žiadne iné malé približovadlá. Zruční oteckovia z bývalého Československa v tom období boli donútení politickou situáciou stavať pre svoje deti minimotocykle svojpomocne, pretože zahraničné mini neboli dostupné.
31.03.2014 - gilbert Čitatelia: 8613 [História]

Cestné pretekové Pioniere s dielcami typu 550
V predošlých článkoch som spomínal, že prakticky každý motocyklový pretekár v minulosti začínal s upraveným Pionierom. V prvopočiatkoch to boli stroje skompletované z vtedy dostupných dielcov z Jednohrba a samozrejme z mopedov Jawetta, či Stadion. Nebolo to ináč ani v segmente cestných pretekových motocyklov.
26.03.2014 - gilbert Čitatelia: 14649 [História]

Technické moto múzeum Lehota pod Vtáčnikom a ostatné zimné veci 2014
V inom článku som naznačil, že moje veteránske zanietenie sa netýka len sezóny v ktorej sa stretávajú milovníci starých vecí na svojich tátošoch. Práve zimné náladovky sú mojou slabosťou. Každoročne vyrážam s rodinou na hory a prevetrávam svoje drevené veterány. Nebolo tomu ináč ani v prázdninovom týždni našho kraja ku koncu tohtoročnej zimnej sezóny.
12.02.2014 - gilbert Čitatelia: 12695 [História]

História Pionier: Jednohrby v teréne
V povojnovom období bol motocyklový terénny šport veľmi populárny v celom Československu. Takmer v každej aj tej najmenšej dedinke sa vždy našiel kúsok lúky, či výmoľa, kde sa mohli vyšantiť chalani na motorkách. V plánovane sa rovíjajúcom hospodárstve sa vždy na tento šport vynakladali nemalé peniaze.
05.02.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 28034 [História]

Po rekonštrukcii: Jawa 350, typ 633 "Bizon", 1970
Ešte na jeseň som mal príležitosť si nielen pozrieť, ale aj vyskúšať zreštaurovaný motocykel Jawa 350 "Bizon" a vyspovedať jeho majiteľa. Tento nezvyčajný model sa nikdy neprodukoval vo veľkej sérii, vyrobených bolo len 2175 kusov.
04.02.2014 - gilbert Čitatelia: 5671 [História]

In Memoriam Viliam Wachal
Opustil nás ďalší zanietený fanúšik motocyklov a pretekár telom i dušou.
23.01.2014 - gilbert Čitatelia: 12626 [História]

Pionierkové skladačky - Jednohrb
Pri ďaľšom internetovom love na tému Pionier 550 som narazil na zopár fotografií, ktoré súvisia s vylepšenými Jednohrbmi. Do pozornosti dávam aj diela, ktoré na oko s Jednohrbami nesúvisia, ale pri usmernení si napokon každý všimne do projektov zakomponované dielce práve z Jednohrbov.
18.12.2013 - gilbert Čitatelia: 11317 [História]

História Pionier: Upravené motory v Jednohrboch
Človek je tvor stále nespokojný a to čo má, má chuť neustále vylepšovať. Nikdy sa z toho motocykle nevynechávali, práve naopak, tie sa stávali stredobodom presadzovania individuality majiteľa. Spomínal som vylepšenia doplnkami, vylepšenia estetiky, vylepšenia náhradou originálnych dielov modernejšími, vylepšenia smerujúce k jednorázovej dlhej jazde bez neustáleho tankovania.
18.10.2013 - gilbert Čitatelia: 10163 [História]

História Pionier: Vylepšené Jednohrby
Pionier 550 bol prvou 50-kubíkovou motorkou v bývalom Československu a okrem toho, že bol najbežnejším a oficiálne jediným motorkovým približovadlom tej doby s objemom do 50 ccm, mal svoje "nedostatky".
Predchádzajúce | 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | Nasledujúce

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!