Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2461 až 2475 z cekového počtu: 4088.
02.11.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5740 [Bleskovky - Novinky]
MV Agusta Brutale 800 pre rok 2013
Nový trojvalcový motor, vysoký výkon aj krútiaci moment, nastaviteľné odpruženie a kopec elektroniky, robia novú MV Agustu Brutale 800 silným konkurentom v kategórii naháčov strednej triedy.
31.10.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 39762 [Testy a predstavenia - Test]
Honda NC700X v Alpách - Dávid proti Goliášom
O Dunlop Moto Tour 2012, niekoľkodňovom jazdení v Alpách som už písal. Teraz na sklonku sezóny sa vrátim ešte k motorke, na ktorej som sa do Álp vydal. Honda NC700X si zlízla nejakú tú kritiku, hlavne v oblasti malého výkonu, hneď po jej predstavení. Aká je ale skutočnosť pri nasadení v Alpách a to proti oveľa výkonnejším kolegyniam?
29.10.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 17028 [Testy a predstavenia - Doplnky]
Akčná kamera Liquid Image Ego Full HD
Je malá, dobre vyzerá, nie je až tak drahá a natáča fakt slušne. Oslovila ma natoľko, že zostáva u mňa ako moja dvorná kamera na všetky moto, auto a aj iné športové aktivity.
27.10.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3917 [Bleskovky - Novinky]
Špionážne fotografie - Triumph Daytona 675
Niekoľko týždňov pred oficiálnym predstavením na výstave EICMA 2012 v Miláne sa na internetových stránkach fóra triumph675.net objavili fotografie finálnej verzie Triumph Daytona 675 2013.
27.10.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4327 [Bleskovky - Novinky]
Špeciálna edícia BMW K1300S 30 rokov rady K
BMW zverejnilo fotografie a informácie o modely BMW K1300S oslavujúcom tridsiate výročie modelovej rady K.
26.10.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5979 [Bleskovky - Novinky]
Špionážne fotografie Honda CBR500, CB500R a CB500X
O tom, že sa Honda chystá na trh prísť s novinkami, ktoré budú mať motor s objemom 500 kubíkov, sme sa mohli dozvedieť už z predchádzajúcich špionážnych fotografií. Teraz je tu séria ďalších fotiek, tentokrát už hotových mašín, zachytených pri fotení daných strojov.
26.10.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5150 [Bleskovky - Novinky]
Nový Duke 390 od KTM už na výstave EICMA 2012 v Miláne
Špekulácie o KTM Duke 350 môžme zhrnúť zo stola, chystá sa totiž nový Duke 390. Aspoň tak to tvrdí indická stránka www.zigwheels.com a dopĺňa, že novinka by mala byť oficiálne predstavená už na výstave EICMA 2012 v Miláne.
26.10.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4630 [Bleskovky - Novinky]
Štvorvalcové Brutalky 1090 pre rok 2013
Výstava v Miláne sa nezadržateľne blíži a tak sa pomaly na svet dostávajú informácie o ďalších novinkách pre rok 2013. Tento krát tu máme zopár informácii o nových MV Agustách 1090, 1090 R a 1090 RR pre rok 2013.
26.10.2012 - raptor Čitatelia: 12847 [Bleskovky - PR bleskovka]
Daruj si pod stromček deflektor od MRA len za 55 €
Vánoce idú a ty nevíš jak by si obštastnil svoju motolásku?
Cítiš sa byť turistom, ale fučí na teba najvác cez tvoj malý štítok?
25.10.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 11592 [Novinky - Predstavujeme]
On/off road cestovateľky - KTM 1190 Adventure a Adventure R
Prešlo už viac než desať rokov od momentu, keď rakúska značka sídliaca v Mattighofene predstavila svoj prvý adventure bike. Nová KTM 1190 Adventure si razí cestu medzi cestovnými endurami so svojimi 150 koňmi a hmotnosťou s náplňami 230 kg, čo jej dáva v tomto segmente, skvelý pomer výkonu k váhe.
24.10.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4126 [Bleskovky - Šport]
Joan Barreda - druhý na Rally Maroko
Pre Husqvarna Rely tím Speedbrain, bola marocká rely veľmi úspešná. Joan Barreda sa v celkovej klasifikácii umiestnil na výbornom druhom mieste, Paulo Goncalves a Matt Fish obsadili piate a ôsme miesto.
24.10.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7908 [Testy a predstavenia - Oblečenie]
4SR S-Race – textilka s membránou
Nie vždy sa mi chce súkať do kombi a nie vždy sa mi chce k džínsom brať koženú bundu. Hneď ako 4SR predstavili túto novinku, tak som si povedal, že to bude práve to, čo potrebujem.
24.10.2012 - kacatko Čitatelia: 18246 [Bleskovky - Novinky]
Moto Girl Trip: To, že niečo nie je ľahké, neznamená, že to je nemožné!!!
Nasadená s mečom v boji, nutné sú hlavne rehabilitácie mladej ženskej duše, ktorá občas s vybitým dychom nestíha sledovať ten chlad, ktorý sála z ľudí ich činov a systému, ktorý vládne na plánéte ZEM. Ale na to sme tu my, aby sme o to viac svietili a narovnávali misky váh.
23.10.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6236 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Projekt z cesty do terénu - pretek číslo tri, Gbely
A tak za sebou máme ďalší závod. Tento krát úplne vydreté a vybojované tretie miesto.
22.10.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3893 [Novinky - Oznam]
Vyhodnotenie súťaže o vstupenky na Sony Xperia Freestyle X–Night 2012 v Bratislave
Súťaž o dve vstupenky pre 5 šťastlivcov už skončila. Máme pripravené LIVE žrebovanie, ktoré prebehne dnes o 16:00.
Predchádzajúce | 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!






