Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3376 až 3390 z cekového počtu: 4107.
16.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 29509 [Novinky - PR článok]
AIRHAWK - zbohom boľavým zadkom
Určite ste už aspoň raz v živote zliezali z motorky s boľavým zadkom. Stovky kilometrov a hodiny za riadidlami to niekedy dokážu urobiť. Vymýšľať polohu aby vás čo najmenej bolel zadok je zbytočné. AIRHAWK je riešením.
14.09.2009 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 4835 [Novinky - Pozvánka]
Pozvánka: Ukončenie moto sezóny 2009 v BCS 19. 09. 2009
Pozývame všetkých moto aj nemoto priaznivcov na ukončenie motosezóny v Bikers Centrum Slovakia.
10.09.2009 - Cacao Čitatelia: 12112 [Bleskovky - Novinky]
Lahôdka Moto Guzzi Diamante
Chlapíkovi menom Fillippo Barbacane sa dostalo do rúk originálne 8-ventilové Griso a brúsil ho dovtedy, kým nevzniklo Diamante. Ale pekne poporiadku...
09.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 18175 [Bleskovky - Novinky]
Yamaha YZ450F na rok 2010: otočený valec a bez baterky
Ak by sme v dnešnej dobe nečakali nejakú radikálnu zmenu, konštruktéri z Yamahy nás rýchlo vyviedli z omylu. Takmer s istotou možno na jesenných svetových výstavách očakávať nový model YZ450F s valcom otočeným o 180° okolo vertikálnej osti oproti konvenčnému.
09.09.2009 - Varan Čitatelia: 8873 [Bleskovky - Novinky]
BMW F800R Chris Pfeiffer Edition
Hendrik von Kuenheim, šéf BMW Motorrad, v novembri minulého roku na výstave EICMA v Miláne vyhlásil, že replika motorky Chrisa Pfeiffera, ktorá bola vtedy oficiálne predstavená, pôjde tento rok na trh. Už čoskoro sa tak stane.
08.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13136 [Bleskovky - Novinky]
Honda predstavuje dvojitú spojku - a hovorí o veľkej VFR
Len pred niekoľkými minútami Honda zverejnila infošky o vecičke v motocykloch nevídanej - dvojitej spojke. Tá bude v novom V4 motore. Čo je prekvapujúce, v texte sa spomína aj nová VFR.
08.09.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 22354 [Testy a predstavenia - Test]
BMW F800GS v úprave Touratech
Touratech je celosvetovo známa firma, ktorá sa zaoberá výrobou doplnkov hlavne pre turistické motorky. My sme mali možnosť vyskúšať upravenú BMW F800GS - projekt slovenského predajcu Touratech z Popradu.
07.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13939 [Novinky - Pozvánka]
Príď si vyskúšať nové Husqvarny 2010 do Sverepca
Motosport Púchov, oficiálny dovozca Husky na Slovensko, ťa pozýva na prezentáciu a testovanie off-roadových noviniek.
04.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11235 [Bleskovky - Novinky]
Honda predstavila nové farby pre rok 2010
Pred nejakou hodinku Honda uvoľnila fotky modelov s novými farebnými kombináciami a ľahkými dizajnovými alebo technickými zmenami. Najviac pozornosti sa dostalo CBR1000RR a novej variante Shadow 750 Black Spirit.
04.09.2009 - agressor Čitatelia: 28810 [Testy a predstavenia - Test]
Suzuki GSX 650F - malý veľký turista
Bandita pozná každý. Sám som jedného vlastnil a mal som ho rád aj s tým jeho lenivým motorom, mäkkým podvozkom, krútiacim sa rámom a slabými brzdami. Odvtedy ale Japonci vylovili veľa veľrýb a motorky už nezvyknú trpieť chorobami z minulého storočia. Preto som bol veľmi zvedavý na to, ako tento Bandit obalený do plastu obstojí v konkurencii moderných strojov.
04.09.2009 - Varan Čitatelia: 8803 [Bleskovky - Novinky]
Suzuki GSX-R125 na rok 2010 - aktualizované
Po internete už viac ako rok kolujú fake fotky budúcej Suzuki GSX-R125. Teraz už máme prvé skice ako by v skutočnosti mala vyzerať.
04.09.2009 - Cacao Čitatelia: 7980 [Bleskovky - Novinky]
Gore-Tex Lockout Closure - koniec starým dobrým zipsom?
Firme Gore-Tex sa podarilo vyvinúť zaujímavú alternatívu konvenčnému zipsu. Pošle táto novinka klasický zips do múzeí, alebo ide len o dodatočný luxus?
31.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5209 [Novinky - Čo nového v tlači]
Motohouse 9/2009
Na pultoch je deviate čislo Motohousu natlačené znovu tým najlepším, čo sa po tejto planéte premáva.
29.08.2009 - sidi24 Čitatelia: 16370 [Novinky - In Memoriam]
Spomienka na Kentiho
Spomienka na úžasného človeka a do poslednej chvíle motorkára Paľka Kentoša.
28.08.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 10128 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Porovnávací test exotov Ducati, Voxan a Buell
Takéto testy sa nerobia na Slovensku každý deň. Zišiel sa nám tu francúzsky extrovert Voxan Café Racer 1000, americký buldog Buell XB9SX Lightning a talianska diva Ducati 1100 Monster.
Predchádzajúce | 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!





