Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2885 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31717
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18528)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13189)

Články -

Zobrazujem články 3496 až 3510 z cekového počtu: 4038.

15.10.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 40891 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test Ural Sportsman 750 – Baľšaaja ťechňika

Zabudni na všetko čo si doteraz poznal. Toto je veľké, ťažké, samá oceľ, má to sajdku s náhonom, spiatočku a vzhľad z čias druhej svetovej. Proste stará dobrá ruská technika z fabriky za Uralom v ďalekom Irbite.

 

15.10.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8247 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Svet Motocyklov 10/2008

Októbrový Svet motocyklov opäť prináša kopec testov tohtoročných modelov, ale vyskúšali sme si aj niekoľko horúcich noviniek pre budúci rok.

 

15.10.2008 - Cacao Čitatelia: 9723 [Novinky - Pozvánka]

-

14. Motodarovačka krvi pre Kristiána

Pripraviť sa, pozor! Zas je tu čas zájsť spoločne na odberové miesta transfúznych staníc a zúčastniť sa ďalšieho motorkárskeho darovania krvi. Spoločne pojdeme už štrnásty krát!

 

15.10.2008 - Cacao Čitatelia: 6154 [Bleskovky - Novinky]

-

Nová Aprilia RSV-4 Tuono?

Prinesie Aprilia okrem novej RSV4 aj naked verziu s menom Tuono?

 

09.10.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 15917 [Novinky - In Memoriam]

-

In Memoriam - Paťo Gaži

Dnes nás po automobilovej nehode opustil náš kolega, priateľ a syn.

 

06.10.2008 - agressor Čitatelia: 14782 Strany: 7 [Bleskovky - Predstavujeme]

-

Live: Novinky z Kolína naživo!

Práve dnes prebieha v Kolíne novinársky deň prvej veľkej motovýstavy tejto jesene. Samozrejme sme tam a budeme vám celý deň prinášať horúce informácie!

 

05.10.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9460 [Bleskovky - Novinky]

-

Video: Motoride Enduro Rally 2008

Hneď ako mi MX-áci, presnejšie suzukar, poslali kazetku s videom ktoré natočili na Dobroči tak som sa pustil do strihania. K svojim záberom som tak mohol pridať naozaj super zábery nielen z Kľuky a tu je výsledok.

 

05.10.2008 - Cacao Čitatelia: 13735 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Test pneumatík Continental: Prvý kontakt s motokrosom

Koncom septembra sa na Slovensko dostalo pár nových motokrosových pneumatík Gelände-Sport od Continentalu vďaka firme Conti-Moto s.r.o.

 

01.10.2008 - agressor Čitatelia: 16937 [Testy a predstavenia - Test]

-

KTM 690 Enduro – nástupca elitára

Čo som čakal od tohto Endura? Asi to isté, čo od jeho staršieho brata s kubatúrou 640. Že to bude ťahať od spodu a na zadné ešte na trojke, že sa to bude triasť jak panna pri prvej... puse a že ergonómia bude nahradená veľkou porciou endorfínov. Ale nakoniec to dopadlo aj tak celkom inak.

 

27.09.2008 - Cacao Čitatelia: 4667 [Bleskovky - Novinky]

-

Ducati Monster v Guinessovej knihe rekordov

Poslednú nedeľu (21. septmebra) sa podarilo Ducati zapísať do Guinessovej knihy rekordov.

 

27.09.2008 - Beal Čitatelia: 4221 [Bleskovky - Novinky]

-

Aprilia RSV4 - video

Sezóna končí a na svetlo sveta sa dostávajú novinky pripravené pre rok 2009.

 

26.09.2008 - Beal Čitatelia: 4103 [Bleskovky - Šport]

-

Dôležité sú skúsenosti...

Presne tak! Mladí chalani často trpia komplexom menejcennosti pri brázdení ciest a neciest na motorkách s malým obsahom.

 

25.09.2008 - Cacao Čitatelia: 6963 [Bleskovky - Novinky]

-

Nová Ducati Monster 1100 na rok 2009

Po novej 696tke prichádza Ducati aj s 1100vkou na rok 2009. Na európsky trh by sa mala dostať už pred koncom tohto roka.

 

25.09.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 23452 [Testy a predstavenia - Test]

-

Pán dokonalý – Honda CBR1000RR

Honda začína byť v poslednej dobe pekne drzá, predchádzajúce dizajnové oddelenie asi dostalo padáka a usadlé krivky z nedávnej minulosti vystriedal výzor značne talianskej príchute. Chcelo to poriadny kus odvahy pustiť sa do niečoho takéhoto, klobúk dole.

 

24.09.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4733 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Motohouse 10/2008

Dlho sme sa rozhodovali, čomu venovať nové číslo. Porovnávací test úžasného B-Kinga s MT-01, alebo predstavenie novej Yamahy V-Max?

 

| 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 |

Kawasaki Good Times Tour

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »