Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1554 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31257
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18346)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12911)

Články -

Zobrazujem články 3976 až 3990 z cekového počtu: 4035.

14.04.2004 - TTom Čitatelia: 29749 [Testy a predstavenia - Test]

-

MINITEST HONDA SHADOW VT 750C (RC50)

Koniec sveta nastal vtedy, keď človek vymyslel hodinky. Aj preto mám rád cruisre.

 

06.04.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5086 [Novinky]

-

Udavačka rytmu

Doteraz sa nachádzala len na palube o niečo rýchlejších strojov než sú tie naše. Možno už čoskoro sa však objaví aj u pilotov dvojkolesových stíhačiek v uliciach zahltených premávkou bez toho, aby o nej vedeli. Dokáže čierna skrinka prinútiť motorkárov k vyššej disciplíne na cestách?

 

26.03.2004 - Natalka Čitatelia: 17523 Strany: 2 [Novinky]

Aké boli zimné stretnutia motorkárov

Letné motorkárske zrazy a výjazdy na motorkách bývajú veľmi príjemné, zábavné a často relaxačné. Ale s blížiacou sa zimou sme motorky pomaly začali zatvárať do garáží a ukladať na „zimný spánok“. Komunikácia medzi širšou partiou motorkárov začala klesať a bola by naozaj škoda, keby sa taká úžasná skupinka ľudí nestretla aj mimo motorkárskej sezóny a navzájom sa viac nespoznala.

 

26.03.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 24011 Strany: 3 [Novinky - Súťaž]

-

Vyhodnotenie fotosúťaže motoride.sk

Tak a máme to za sebou. Prvá motorkárska fotosúťaž na Slovenskom internete úspešne skončila. Poďme sa teda pozrieť na víťazné fotografie.

POZOR: Doplnené rozdelenie zrazov jednotlivým výhercom a zároveň výsledky losovania spomedzi hlasujúcich členov Motoride Klubu.

Nové: Stiahnite si plagát Fotosúťaže.

 

24.03.2004 - GaST Čitatelia: 6114 [Novinky]

-

INTERWHEEL BUDAPEST 2004

V dňoch 19.–21.3.2004 sa konal v Budapešti už 13.ročník výstavy INTERWHEEL. Tohto roku to bolo po prvý krát v Budapeštianskej Športovej aréne, ktorá je preslávená a známa aj ako koncertné miesto rockových kapiel a celebrít z celého sveta. (Pre zaujímavosť pár z pripravovaných pochúťok: 15.5. Peter Gabriel, 21.7. Carlos Santana,...)

 

24.03.2004 - Joker Čitatelia: 6012 [Novinky]

Trocha §§§. Žiaľ neoverené...

Dostal som dnes jeden mail, a tak sa chcem on podeliť s ostatnými. Neviem čo je na tom pravdy a tak by som uvítal nejakú tú diskusiu.

 

07.03.2004 - TTom Čitatelia: 29990 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

PREDSTAVENIE HONDA GOLD WING GL 1800 (RC 47)

V jednej diskusii som tu niečo sľúbil, a tak prinášam pár fotiek.

 

25.02.2004 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 19267 [Novinky - Reportáž]

-

Cassovia Retro 2004

V týchto dňoch prebieha v Košiciach výstava veteránov, ktorú usporiadal Retromoto Club Košice. Výstava je umiestnená v priestoroch nákupného centra Cassovia.

 

20.02.2004 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 17127 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Ďalšia "tatrovka" od Hondy

Novinkou Hondy pre rok 2004 je ďalší 6válcový boxer Valkyrie Rune.

 

12.02.2004 - igel Čitatelia: 22458 [Novinky]

-

Red Devils MC Cup

Takže milí priatelia, je to za nami... Myslím tým šialenosť, ktorú sme si vymysleli na skrátenie dlhej zimy a nesie meno RED DEVILS MC CUP.

 

29.01.2004 - roentgen Čitatelia: 45780 [Novinky - Slovensko - Dobré Rady]

-

Dialničná známka na motorku?

Minulý rok ju odo mňa chceli...

 

11.01.2004 - TTom Čitatelia: 21105 [Novinky - Súťaž]

-

FOTOSÚŤAŽ

Je zima. Je to vidieť aj v niektorých diskusiách... A tak sa pokúsim vyhlásiť tému, ktorá by nás na chvíľu mohla spojiť všetkých...

<Pozri súťažné fotografie>

 

01.12.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16226 [Novinky - Oznam]

-

Zimné Stretnutia

Aj keď motorky sú už zazimované, slovenskí motorkári nespia. Od prvého Natálkineho zimného stretnutia už prebehli úspešne ďalšie 2. akcie na západe aj východe krajiny. Pripojte sa aj vy...
nové: 12. Košické motostretko nové: 16. Natálkina zimná chlastačka

 

11.11.2003 - roentgen Čitatelia: 15122 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test PMR-ka po 1600 km.

Pred časom Harly uverejnil svoje skúsenosti s Interkomom. S priateľkou sme cez leto jazdili po Nemecku a tam sme, z podobných pohnútok ako vyššie spomínaný, kúpili PMR (Public Mobile Radio) vysielačky s príslušenstvom pre motorkárov (Maycom EH-446 motorrad set). Hneď sme ich aj vyskúšali a tak môžem ponúknuť zopár poznámok. Od 24.10.2003 je totiž používanie PMRiek legálne aj na Slovensku.

 

23.10.2003 - TTom Čitatelia: 26906 [Testy a predstavenia - Test]

-

MINITEST BMW R 1100 S

Vďaka redakcii SMC (ktorá mi cenzuruje články) som mal možnosť na chvíľu osedlať bavoráka. A tak aj sem uvádzam zopár dojmov, ktoré prináša najvýkonnejší boxer: R 1100 S

 

| 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 |

HD-side-06-2025

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »