Anketa:
Články - Novinky
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 901 až 915 z cekového počtu: 1688.
23.12.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8687 [Novinky - O motoride.sk]

Šťastné a veselé Vianoce a úspešný Nový rok 2014!
Šťastné a veselé Vianoce a úspešný Nový rok 2014!
16.12.2013 - Romoto Čitatelia: 4124 [Novinky - Reportáž]

Custombike Show 2013 Bad Salzuflen - časť 1.
V dňoch 6.-8. decembra 2013 sa uskutočnila výstava CUSTOMBIKE show v Bad Salzuflene. Po minuloročnej skúsenosti diváka som v tomto roku skúsil šťastie aj ako účastník.
09.12.2013 - gilbert Čitatelia: 8370 [Novinky - In Memoriam]

In Memoriam: Milan Grégr
Vždy, keď som šiel na nákupy do obchodných centier na okraji Pezinka, navštívil som jednu garáž v ktorej kraľoval človek, ktorý mal povesť machra, ktorý vie opraviť naozaj všetko.
09.12.2013 - Romoto Čitatelia: 4736 [Novinky - Reportáž]

Austria Custom Bike Show 2013 - časť 3
V poslednej časti reportáže by som rád upriamil vašu pozornosť na krásne detaily. Takmer na každej motorke sa našiel rukopis autora. Väčšinou išlo o zmysluplné, v menšine o nezmysluplné úpravy.
06.12.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8324 [Novinky - PR článok]

Vianočné tipy 2013
Tak ako každý rok aj v tomto roku prinášame pred vianocami niekoľko tipov nato čo kde pre seba alebo svoju motorku nakúpiť, prípadne kde ušetriť.
04.12.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6857 [Novinky - Reportáž]

Návšteva továrne Dunlop, Montluçon, Francúzsko
V rámci predstavenia a testovania novej pneumatiky pre hypersport Dunlop Sportsmart² sme mali možnosť navštíviť aj výrobnú továreň spoločnosti Dunlop v meste Montluçon v centre Francúzska.
03.12.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6865 [Novinky - Reportáž]

Rozhovor: Oliver Goehring o značke Husqvarna a jej budúcnosti
Aké sú plány so značkou Husqvarna pod krídlami KTM? Zostalo niečo aj z pôvodnej Husqvarny? Pôjde Husqvarna na Dakar? Uvidíme znova cestné motocykle a supermotardy Husqvarna? Prinášame vám zaujímavý rozhovor s Oliverom Goehringom, generálnym riaditeľom .
02.12.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4479 [Novinky - Reportáž]

Rozhovor: Teishiro Goto - Projek líder pre štvorvalce v Honde nielen o novom Fireblade SP
Na výstave v Miláne som krátko vyspovedal Teishira Goto-a, teda človeka, ktorý ma v Honde na starosti štvorvalce. Zaujímal ma hlavne nový Fireblade SP a použitie top komponentov Öhlins a Brembo, ktoré až doteraz nebolo pre Hondu typické no nevynechal som ani nové štvorvalcové 650-tky.
27.11.2013 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 8097 Strany: 2 [Novinky - PR článok]

Akciová ponuka Motosvet
V našom e-shope www.motosvet.sk sme pre vás zľavnili vybrané druhy produktov. V rámci tejto akcie, máte možnosť zakúpiť napríklad predné svetlá, zásuvky USB, montážne stojany či zakrývacie plachty so zľavou 10%!
14.11.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4100 [Novinky - PR článok]

Priedušné a vodotesné komfortné sedadlá Touratech
Osvedčené komfortné sedadlá Touratech sú teraz k dispozícii pre mnoho nových modelov motocyklov aj v patentovanej priedušnej verzii.
12.11.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3313 [Novinky - Čo nového v tlači]

MotoRoute 5/2013
V novinových stánkoch aktuálne nájdete v predaji časopis MotoRoute 5/2013. Chcete vedieť o čom sa v ňom dočítate?
11.11.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7773 [Novinky - Reportáž]

Fotoreport: Výstava EICMA 2013 Miláno - Girls, girls, girls...
Každoročne v Miláne tie najnovšie moto-exponáty okrášľujú aj príslušníčky nežnejšieho pohlavia. Ešte raz sa tak vrátime do Milána a prostredníctvom objektívu člena rissko si ich pozrieme...
11.11.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8482 [Novinky - Predstavujeme]

Harley-Davidson Street 750 a 500 2014 nové H-D pre novú generáciu motorkárov
Nové modely Harley-Davidson Street 750 a 500 sú vybavené novým kvapalinou chladeným motorom Revolution X V-Twin a štýlom Dark Custom™ motocyklov
07.11.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5785 [Novinky - Reportáž]

Fotoreport: EICMA 2013 Miláno - EICMA Custom
V poslednom fotoreporte z Milánskej výstavy 2013 sa pozrieme na expozícu úpravcov motocyklov. Ako už tradične väčšina stavieb má vo svojich útrobách vidlicový dvojvalec rôznej konštrukcie.
07.11.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5227 [Novinky - PR článok]

15 Dní – 15% Zľava na produkty HYPERPRO!
Vážení zákazníci , každoročne pre Vás na konci sezóny pripravujeme rôzne cenové zvýhodnenia. Prvou z vybraných akcií, ktoré budú u nás prebiehať do konca roka 2013, je 15% zľava na všetky produkty značky HYPERPRO!
Predchádzajúce | 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!