Anketa:
Články - Novinky
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 961 až 975 z cekového počtu: 1688.
19.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 19283 [Novinky - Oznam]

Zbierka pre rodičov Alexeja a Nikolaja - zbierka ukončená!
O tom, že nešťastie nechodí po horách, ale po ľuďoch, odznelo tu na motoride.sk mnoho krát. Tentoraz si však nešťastie vybralo extra silnú dvojitú dávku...
19.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6489 [Novinky - PR článok]

KTM 1190 Adventure – Univerzálny dobrodruh s doplnkami Touratech
Rakúsky výrobca priniesol do roku 2013 úplne nový model turistického motocykla 1190 Adventure. Tí čo čakali radikálny stroj schopný zvládnuť bez úprav akúkoľvek rely súťaž ostali sklamaný, naopak adventure mototuristi sa dočkali príjemného motocykla, ktorý v sebe skrýva mnoho tvári.
19.06.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 10623 [Novinky - Predstavujeme]

Motokrosové novinky od troch ladičiek - Yamaha YZ250F a YZ450F 2014
Vylepšení sa dočkali obe mašiny a je ich veru riadne. V podstate možno hovoriť o úplnej inovácii oboch modelov. Yamaha sa nevybrala smerom kedy sa každý rok zásadnejších zmien dočká buď 250-tka alebo 450-tka, ale poriadne vylepšila obe stroje.
18.06.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5246 [Novinky - Predstavujeme]

Kawasaki prichádza s novou KX250F 2014
Kawasaki predstavila inovovaný motokrosový špeciál KX250F modelovej rady 2014. Čo nového okrem zmeny dizajnu pre milovníkov MX tratí Kawasaki prináša?
12.06.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15087 Strany: 2 [Novinky - Reportáž]

Návšteva výrobných tovární značky KTM v Mattighofene
Počas testovačky Duke 390 v Salzburgu sme dostali možnosť nahliadnuť aj na miesta kde sa legendárne stroje "Ready to Race" rodia - konkrétne do útrob troch tovární v Mattighofene. Prinášame vám okrem verím že pútavého čítania aj bohatú fotogalériu a video.
11.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3319 [Novinky - Pozvánka]

Release the Kraken , aneb Kraken je späť
Často sme stretávali ľudí, ktorý poctivo nosili odznaky z našich akcií...
Takto nejako to začalo. Hoci pôvodná dohoda bola urobiť 10 letných zrazov a potom už len okukovať iné, rozum a srdce po 2 ročnej pauze si povedali, že sa treba zase pobaviť.
11.06.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 16735 [Novinky - Predstavujeme]

Yamaha predstavila nový trojvalcový model MT-09
Yamaha svoj nový trojvalcový motor predstavila už na minuloročných jesenných výstavách, avšak asi nikto nečakal, že za menej než rok predstaví aj úplne novú trojvalcovú Yamahu MT-09.
06.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14529 [Novinky - PR článok]

Motocyklové vyhrievacie doplnky amerického výrobcu Heat Demon
Ak sa domnievate, že motocyklové vyhrievanie s nadchádzajúcimi teplotami nad 20 ° C postráda zmysel, nezabudnite, že aj v tomto období môže počas noci, nad ránom, alebo za súmraku teplota poklesnúť aj pod 10 ° C. A to už je dôvod zapnúť vyhrievanie, ak si chcete jazdu naozaj vychutnať.
05.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10032 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na deviatu jazdu za zosnulých motorkárov
V sobotu 15. 6. 2013 prebehne už deviaty ročník jazdy za zosnulých motorkárov - príď aj ty vzdať hold tým motorkárom, ktorí nás museli opustiť.
04.06.2013 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 10453 [Novinky - Reportáž]

Dainese D-air - Revolúcia v bezpečnosti - moto airbag
Jednu májovú sobotu sme získali zaujímavú príležitosť zúčastniť sa prezentácie talianskej firmy Dainese, zaoberajúcej sa výrobou a vývojom ochranného oblečenia hlavne pre motocyklových jazdcov. Že išlo skutočne o revolúciu v spôsobe ochrany jazdca vám dokážeme v nasledujúcich riadkoch.
03.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11358 [Novinky - PR článok]

Lithium - Iron fosfátové (LiFePO4) batérie SHORAI teraz už aj v ČR a SR
V súčasnej dobe je vo svete batérií jasne viditeľný trend smerom k lítiovej technológii. Technológii, ktorá je viac efektívna, šetrná k životnému prostrediu a prináša vyššiu výkonnosť oproti klasickej, elektrolytovej.
28.05.2013 - Peter Fischer Čitatelia: 8477 [Novinky - Reportáž]

8. Haličská motorkáreň - ak si ju prepásol, môžeš ľutovať
Už sa stalo takmer železným zvykom, že náš kamarát a motorkár Jožo Pročko organizuje koncom mája tak trochu "iné" motorkárske stretnutie. Zvyčajne naň príde ľudí viac než je obyvateľov mestečka, v ktorom stretnutie prebieha.
24.05.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7830 [Novinky - PR článok]

Triumph Tiger Explorer/XC - Cestovateľská šelma z ostrovov s príslušenstvom Touratech
Britský výrobca Triumph sa rozhodol poriadne premútiť vody v konkurencii veľkých Adventure motocyklov. Model Tiger Explorer je síce už v sérii hoden svojho mena (objaviteľ), avšak s príslušenstvom Touratech si jeho majitelia môžu byť istý, že im už nič nebude stáť v ceste za dobrodružstvom.
19.05.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8581 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: 8. Haličská Motorkáreň - 25. 5. - 26. 5. 2013
Aj tohto roku Vás srdečne pozývame na už ôsme v poradí a jediné európske stretnutie starých a nových motoriek, bez rozdielu veku, značky a objemu do Haliče.
19.05.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8271 [Novinky - PR článok]

Bezpečnosť ukrytá v motoairbagu
S prichádzajúcou jarou začínajú ožívať aj naše cesty. K automobilom, okrem cyklistov, pribúdajú aj jazdci na motorkách, čo sa prejavuje nielen s hustením premávky, ale aj zvýšením rizika nehôd. Majitelia motoriek dobre poznajú ten pocit, keď im „vietor fúka do vlasov“ a môžu bezstarostne jazdiť po slovenských či zahraničných cestách. S užívaním motorky sa nespájajú len skvelé zážitky z jazdy, ale aj riziká, ktoré si často berú privysokú daň.
Predchádzajúce | 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!