Anketa:
Články - Novinky
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 1006 až 1020 z cekového počtu: 1697.
04.04.2013 - Romoto Čitatelia: 6298 [Novinky - Reportáž]

Postrehy z výstavy Motocykel 2013 - časť 2.
Ako minulý rok, aj v tomto by som vám rád predstavil pohľad konštruktéra amatéra na motocykle vystavené v Bratislave.
02.04.2013 - Romoto Čitatelia: 6729 [Novinky - Reportáž]

Postrehy z výstavy Motocykel 2013 - časť 1.
Ako minulý rok, aj v tomto by som vám rád predstavil pohľad konštruktéra amatéra na motocykle vystavené v BA.
29.03.2013 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 7879 [Novinky - Pozvánka]

SAND BAJA 2013 - REGISTRÁCIA
Konečne sa podarilo získať posledné razítko a prikývnutie na znak súhlasu. Po nervy drásajúcom doriešení trojročného problému a po rovných 6 mesiacoch jednaní Ministerstvo obrany SR povolilo výnimku a preteky na piesku sa budú konať.
27.03.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 44419 [Novinky - Oznam]

Schválené: S vodičákom skupiny “B” bude možné riadiť aj skútre do 125 ccm
Zmena zákona o ktorej informujeme už od januára včera prešla tretím čítaním. Poslanci návrh schválili. Od prvého mája by mali všetci vodiči, ktorý majú vodičák skupiny B aspoň dva roky mať automaticky možnosť jazdiť na skútroch do 125 kubíkov.
25.03.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10237 [Novinky - PR článok]

Nová ikona adventure mototuristiky – BMW R1200GS s vybavením Touratech
Ikona mototuristiky BMW R1200GS prichádza do nového roku s veľkými zmenami. Nový kvapalinou a vzduchom chladený motor, inovovaný podvozok, nadčasový dizajn, ale hlavne poctivé, vekmi overené, precízne nemecké spracovanie. A aby toho táto žijúca legenda zvládla ešte viac, prichádza na svet aj jej expedičná verzia z dielní Touratech.
20.03.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6447 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: BMW Motorrad dni 2013 na okruhu v Brne
Chcete otestovať novú BMW HP4 alebo S 1000 RR? Žiadny problém, pozývame vás na RR Dni Brno 2013...
19.03.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7194 [Novinky - Bike roka]

Výsledky ankety Cestopis roka 2012
Víťazov ankety Cestopis roka 2012 sme vyhlásili na výstave Motocykel 2013 v Bratislave. Kto nemal možnosť osobne vidieť odovzdávanie trofejí víťazom a koho zaujíma ktoré cestopisy získali v ankete najviac hlasov, nech číta ďalej.
19.03.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10043 [Novinky - Bike roka]

Výsledky ankety Bike roka 2013 a Motoshop roka 2012
Ak ste neboli na výstave pri vyhlasovaní výsledkov, tak tu sa môžete dozvedieť, výsledky čitateľskej ankety, ktorá prebiehala na webe Motoride.sk počas mesiaca február 2013. Okrem Biku a Motoshopu v článku nájdete aj vyžrebovaných 8-mich šťastlivcov, ktorý si rozdelia vecné ceny od partnerov súťaže.
14.03.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6322 [Novinky - Reportáž]

Fotoreport: Výstava Custom of Slovakia - Motocykel 2013
Aj tohto roku nájdete na Motocykli 2013 výstavu staviek Customs of Slovakia. Prinášame vám fotoreport týchto chuťoviek.
14.03.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11031 [Novinky - O motoride.sk]

Pozvánka do stánku Motoride.sk na výstave Motocykel 2013 v Inchebe
Tohto roku sa v stánku našej redakcie zišla správna partička dobrodruhov a pripravili sme pre vás aj premietanie fotiek s komentárom. O ceste po Južnej Amerike vám porozpráva Marek Slobodník, o Intercontinetal Rally Haro a stretnete tu aj cestovateľku Katarínu Vrábelovú.
12.03.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7682 [Novinky - Bike roka]

Ceny pre víťazov ankety Cestopis roka 2012 a hlasujúcich v anketách
O najlepších bikoch a motoshopoch je už tento rok rozhodnuté. Výsledky sa dozviete v Bratislavskej Inchebe. O tom, že písať cestopisy a podeliť sa o svoje zážitky na cestách sa oplatí sa presvedčíte aj teraz. Tu sú ceny pre najlepších pisateľov cestopisov a tiež ceny do žrebovania pre ôsmych šťastných výhercov spomedzi hlasujúcich.
08.03.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8087 [Novinky - PR článok]

SBS - brzdové doštičky svetovej kvality
SBS – Scandinavian Brake Systems je Dánska spoločnosť ktorá sa zaoberá výrobou brzdových doštičiek tej najvyššej svetovej kvality. SBS majú bohatú históriu, tie najlepšie skúsenosti s výrobou a to doštičkám SBS dáva záruku kvality a najlepšieho brzdného účinku.
08.03.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 12524 [Novinky - Predstavujeme]

Nová pneumatika MITAS C-23 pre motokros a extrémne enduro
Spoločnosť Mitas predstavila na výstave Motosalon 2013 v pražských Letňanoch nový typ motocyklovej pneumatiky s dezénom C-23. Je určená pre predné kolesá motocyklov pre motokros, freestyle, extrémne enduro a zimný motokros na ľade. Zimná verzia je konštruovaná pre použitie so špeciálnymi hrotmi.
06.03.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11750 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na výstavu Motocykel 2013 - Prichádza jar, vytiahnite dvojkolesové tátoše a kožené bundy!
Už len pár dní a je to tu! Rýchlosť, adrenalín a ladné tvary tých naj motoriek ťa chytia za srdce na výstave Motocykel v bratislavskej Inchebe od 14. do 17. marca.
05.03.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9973 [Novinky - Bike roka]

Výsledky ankety Foto, Video a Test roka 2012
Už piaty rok sme Vám - čitateľom dali do rúk možnosť aby ste ohodnotili našu prácu. Ktoré fotografie, testy a videá z produkcie redaktorského tímu Motoride.sk sa Vám najviac páčili a ktorým ste pridelili najviac hlasov si môžete pozrieť v tomto súhrne.
Predchádzajúce | 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!