Anketa:
Články - Novinky
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 1276 až 1290 z cekového počtu: 1693.
07.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7222 [Novinky - Súťaž]

Súťaž: Touratech BEST ADVENTURE TRIP 2010
Bol si už tento rok na adventure výjazde? Alebo sa ešte len chystáš na expedíciu do exotických krajín? Zažil a videl si niečo nezvyčajné? Podeľ sa s nami o svoje zážitky!!!
05.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3813 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na desiaty ročník Podjavorinského okruhu v Novom Meste nad Váhom
Príďte sa pozrieť 7. a 8. augusta do Nového Mesta nad Váhom na preteky oldtimerov.
04.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 16084 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: 9. Stretnutie Motoride-ákov alebo Motoride Tour 2010 - 13. - 15. 8. 2010 - Tokaj
Tak ako sme avizovali, tohto roku sa uskutoční už deviaty ročník stretnutia motorideákov - Motoride Tour 2010 a bude to znovu za hranicami. Tento rok vás Motoride v spolupráci s jedným z jeho členov zavedie do vinohradníckej oblasti k sútoku Bodrogu a Tisy - do Tokaja.
30.07.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3326 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Trať pro Strike Sport Motoráj Maraton 2010 připravena!
Ukrajina. Země divokých hor, dravých bystřin, hlubokých lesů a travnatých plání. Země, kde zjistíte, co ve vás skutečně je.
14.07.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9502 [Novinky - Oznam]

Rozhovor: BRP Enduro campy s Jarom Katriňakom
V rámci úspešnej minuloročnej sezóny zrealizoval Environ Imidjex team 16 enduro campov na Slovensku aj v Rumunsku pod taktovkou Maxa Kovalčíka a Jara Katriňáka. Každý camp bol špecializovaný podľa prihlásených endurákov, či už na štvorkolky, alebo ľahké, ostré endurá tak, aby si každá skupina čo najkvalitnejšie zajazdila.
14.07.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4248 [Novinky - Editorial]

Editorial Mototoride.sk 07/2010
Sezóna sa pekne rozbieha, dažde utíchajú a v garáži Motoride.sk „mechanici“ pracujú na tom, aby ste mali aj nasledujúci mesiac čo čítať.
12.07.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4405 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov 7/2010
Nové júlové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
30.06.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8947 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na Tanec Slnka 2010
Tak a je to tu! VII. Ročník Tanca Slnka. Tešíme sa na vás už od štvrtka 22. 7. do 25. 7. 2010 v Starej Turej na Dubníku. Hneď pri vstupe čaká na každého jazdca motorkára privítanie.
28.06.2010 - Beal Čitatelia: 3751 [Novinky - Čo nového v tlači]

MOTOhouse 7/8 2010
Ak práve vyrážate na dovolenku, vezmite si Motohouse so sebou, nudiť sa nebudete. Prvýkrát sa stretnete s vylepšením už aj tak báječného Triumphu, zvezieme sa na očakávaných novinkách, zablbneme si vo veľkomeste a z Anglicka k nám pripláva test naozaj zábavného náradia.
25.06.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 24705 Strany: 2 [Novinky - PR článok]

Quattrotempi a GORE-TEX® kolekcia od nemeckého výrobcu HELD
Po krátkom úvode o firme HELD a predstavení základných modelov, dovoľte, aby sme vám predstavili systém quattrotempi a GORE-TEX® kolekciu od nemeckého výrobcu.
18.06.2010 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 4977 [Novinky - Editorial]

Editorial Motoride.sk 06/2010
Z motosezóny máme ukrojený ďalší mesiac, tak sa pozrieme, čo všetko sme stihli a čo máme v pláne na najbližšie obdobie.
17.06.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 17431 Strany: 2 [Novinky - PR článok]

Nemecká značka HELD na Slovensku
Napriek tomu, že nemecký výrobca motoodevov HELD sa na Slovensku udomácnil už pred viacerými rokmi, výrobky tejto značky ešte neboli slovenským motorkárom predstavené.
14.06.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8783 [Novinky - PR článok]

Ďalšie horúce novinky Honda už na predajniach!
V týchto dňoch sa do slovenských Honda showroomov dostávajú zaujímavé novinky, ktoré dokážu očariť začiatočníkov aj skúsených jazdcov. Reč je najmä o naháči s priateľskou cenovkou VT750S a o VFR1200F Dual Clutch Transmission s dvojspojkovou prevodovkou. Skútra PCX sme sa dočkali tiež.
11.06.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4301 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov číslo 6/2010
Nové júnové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
03.06.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9629 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Príďte na šiestu jazdu za zosnulých motorkárov
V deň parlamentných volieb, 12. 6., sa uskutoční v poradí šiesta jazda za zosnulých motorkárov. Poďte vzdať úctu tým, ktorí od nás odišli.
Predchádzajúce | 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!