Anketa:
Články - Novinky
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 1351 až 1365 z cekového počtu: 1693.
16.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 29189 [Novinky - PR článok]

AIRHAWK - zbohom boľavým zadkom
Určite ste už aspoň raz v živote zliezali z motorky s boľavým zadkom. Stovky kilometrov a hodiny za riadidlami to niekedy dokážu urobiť. Vymýšľať polohu aby vás čo najmenej bolel zadok je zbytočné. AIRHAWK je riešením.
14.09.2009 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 4713 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Ukončenie moto sezóny 2009 v BCS 19. 09. 2009
Pozývame všetkých moto aj nemoto priaznivcov na ukončenie motosezóny v Bikers Centrum Slovakia.
07.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13855 [Novinky - Pozvánka]

Príď si vyskúšať nové Husqvarny 2010 do Sverepca
Motosport Púchov, oficiálny dovozca Husky na Slovensko, ťa pozýva na prezentáciu a testovanie off-roadových noviniek.
31.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5131 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 9/2009
Na pultoch je deviate čislo Motohousu natlačené znovu tým najlepším, čo sa po tejto planéte premáva.
29.08.2009 - sidi24 Čitatelia: 16180 [Novinky - In Memoriam]

Spomienka na Kentiho
Spomienka na úžasného človeka a do poslednej chvíle motorkára Paľka Kentoša.
28.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8958 [Novinky - Pozvánka]

HONDA – Deň otvorených dverí
Motor-Car Bratislava, Honda - Lamač a Honda – Zlaté Piesky, Vás pozývajú na Deň otvorených dverí.
13.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13447 [Novinky - Pozvánka]

Baba má prvý výcvikový areál pre motorkárov – jediný v SR
Slovensko má od leta 2009 prvý komplexný výukový systém školy bezpečnej jazdy pre najrizikovejších a najzraniteľnejších účastníkov premávky, pre motorkárov.
07.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3326 [Novinky - Súťaž]

Vyhodnotenie súťaže dovolenka s Paolom
Spoločnosť PAOLO SLOVAKIA pripravila pre svojich zákazníkov veľkú letnú súťaž o týždňový pobyt pre dve osoby na Chorvátskom ostrove UGLJAN. Máme tu výsledky.
05.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5545 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov – 08-09/2009
Slnko, motorka a letné dvojčíslo Sveta motocyklov – skvelá trojkombinácia na tú pravú letnú náladu. Už koncom júla hľadajte v stánkoch, na čerpacích staniciach a u vybraných predajcov Svet motocyklov 8-9/2009.
05.08.2009 - DuriGiba Čitatelia: 5721 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: ATV EXTREME CUP - Veľké Ozorovce 29.08.2009
1. ročník amatérskeho preteku štvorkoliek
16.07.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 20434 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: 8. Stretnutie Motoride-ákov alebo Motoride Tour 2009 - 14.-16. 8. 2009
Ako nám už tradícia káže, aj tento rok sme zaradili medzi termíny moto akcií v poradí už 8. ročník Motoride Tour. Účelom týchto stretnutí je spoznať tých, s ktorými sa stretávame po celý rok v diskusnom fóre a spoznať ďalší kút zeme. Kam vás teda tento rok Motoride v spolupráci s jedným z jeho členov zavedie?
14.07.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11895 [Novinky - Pozvánka]

SuperDRIVE má školu šmyku pre motorkárov – jedinú v SR
Značka SuperDRIVE od leta 2009 ako jediná v SR ponúka školu bezpečnej jazdy i pre najrizikovejších a prakticky najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky, pre motorkárov. Nová divízia školy šmyku SuperDRIVE Moto sa zameriava na jednostopé motorové vozidlá, teda motorky.
10.07.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4173 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 7/8 2009
Je tu letné dvojčíslo a s ním kopa noviniek a zmien. Zväčšili sme formát časáku, pribudol obojstranne potlačený plagát. Jirko sa vyhral s novou grafikou a tiež v ňom nájdete nové stránky. A čo sa nedá umiestniť do časáku, budeme vešať na net. Užite si to!
02.07.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 16949 [Novinky - PR článok]

Nová predajňa: Motokombinézy.sk
Motokombinezy.sk otvorili pre vás novú kamennú predajňu motooblečenia, ktorá dokáže uspokojiť chúťky aj toho najnáročnejšieho zákazníka.
02.07.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8794 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Tanec Slnka 24. - 26. 7. 2009
Neviem, či sa to týka aj Teba, ale väčšina z nás maká celý rok. Máme vyše hlavy starostí s riešením pracovných problémov, zabezpečiť rodinu a na regeneráciu síl ostáva málo času. Ak ešte nemáš program na posledný júlový víkend, tak čítaj ďalej a pevne verím, že si ho zarezervuješ a prídeš na Starú Turú.
Predchádzajúce | 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!