Anketa:
Články - Novinky
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 1426 až 1440 z cekového počtu: 1688.
23.10.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8120 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 11/2008
Ten vôl trafil smetniak, hovorím si v prilbe, ale v zapätí vidím letiacu motorku a dvoch maníkov. Jeden sa pozbieral a zmizol, k druhému, ktorý chrčí a zmieta sa na zemi sa okamžite zbierajú ľudia a Jirka mu kontroluje životné funkcie. Nevyzerá to dobre a my tušíme problémy.
17.10.2008 - Cacao Čitatelia: 7799 [Novinky - Pozvánka]

4.Ukončenie BMW moto sezóny Štúrovo 24 - 26.10.2008
Nemáš ešte plány na posledný októbrový víkend? Poď s nami ukončiť sezónu!
15.10.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8215 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet Motocyklov 10/2008
Októbrový Svet motocyklov opäť prináša kopec testov tohtoročných modelov, ale vyskúšali sme si aj niekoľko horúcich noviniek pre budúci rok.
15.10.2008 - Cacao Čitatelia: 9663 [Novinky - Pozvánka]

14. Motodarovačka krvi pre Kristiána
Pripraviť sa, pozor! Zas je tu čas zájsť spoločne na odberové miesta transfúznych staníc a zúčastniť sa ďalšieho motorkárskeho darovania krvi. Spoločne pojdeme už štrnásty krát!
09.10.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 15841 [Novinky - In Memoriam]

In Memoriam - Paťo Gaži
Dnes nás po automobilovej nehode opustil náš kolega, priateľ a syn.
24.09.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4705 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 10/2008
Dlho sme sa rozhodovali, čomu venovať nové číslo. Porovnávací test úžasného B-Kinga s MT-01, alebo predstavenie novej Yamahy V-Max?
18.09.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14583 [Novinky - In Memoriam]

Pietna spomienka na Janku Pekárovú
Pozývame vás vzdať česť Jankinej pamiatke tento piatok 19. septembra 2008 o 17:00 vo veľkej sále Domu Kultúry Nivy, Súťažná 18, Bratislava.
18.09.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4864 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Veterány na tratiach v Hlohovci a Holíči už nasledujúce dva víkendy!
Už tento víkend v Hlohovci a hneď ten nasledujúci v Holíči zaburácajú historické stroje na Medzinárodných majstrovstvách Slovenskej republiky historických motocyklov.
17.09.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4355 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Kysacký trial už tento víkend 20. - 21. 9. 2008
Srdečne pozývame všetkých priaznivcov motocyklového športu, trialu zvlášť na Medzinárodné Majstrovstvá Slovenska, spojené s MACEC cup-om (Majstrovstvá stredoeurópskych krajín).
14.09.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18882 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Motoride Enduro Rally 2008 (19. - 21. 9. 2008, Dobroč)
Napriek plánovanému (začiatkom sezóny na Záhorí) Motoride Enduro Rally 2008 bude ale na konci sezóny a v Dobroči! Nenechaj si ujsť 3. ročník off-road akcie pre veľké endurá.
22.08.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3767 [Novinky - Oznam]

Vyhodnotenie súťaže Vyhraj s Paolom
10. augusta boli v priestoroch predajne Paolo Slovakia vyžrebovaní výhercovia letnej súťaže "Vyhraj s Paolom" Si medzi nimi?
18.08.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4088 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 09/2008
Septembrový Motohouse v už predajniach... Nakukni čo nájdeš vo vnútri.
07.08.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4048 [Novinky - Pozvánka]

Už tento víkend 9.-10.8.2008 sa ulice Nového Mesta rozozvučia ako za starých čias
Podjavorinský okruh "O cenu Jána Horvátha" - Majstrovstvá Európy historických motocyklov a sajdkár je podujatie, kde by si nemal chýbať. Zažiť v dnešnej dobe motocyklové preteky tak ako to poznali naši rodičia...
06.08.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19754 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: 7. Stretnutie Motoride-ákov alebo Motoride Tour 2008 - 15. - 17. 8. 2008
Neuveriteľné, ale táto akcia už vstupuje do siedmeho ročníka. Netradičná akcia zameraná na turistiku a spoznávanie nielen Slovenska sa stále teší obľube. Tohto roku sa stretneme 15. - 17. 8. 2008 v okolí Čachtíc.
05.08.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4313 [Novinky - Čo nového v tlači]

Enduro aktuál motoride 8/2008
V ôsmom číslo časopisu Enduro aktuál motoride opäť nájdete najaktuálnejšie podujatia uplynulého mesiaca všetkých motocyklových disciplín a ako bonus pre našich čitateľov veľký poster Jara Katriňáka, víťaza Rally Transorientale a plagáty slovenských klubových tímov, ktoré budú štartovať na tohtoročnej ISDE v Grécku.
Predchádzajúce | 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!