Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1966 až 1980 z cekového počtu: 3158.
15.05.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 13221 [Testy a predstavenia - Test]

Projekt z cesty do terénu – Fyzická príprava
„Akú máš prípravu „mimo“ sezóny, takú máš potom sezónu“. Alebo o niečo známejšie a otrepanejšie: „ťažko na cvičisku, ľahko na bojisku...“
15.05.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4666 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na Honda Fest 2012
Honda tento rok pripravila pokračovanie obľúbenej akcie s názvom Honda Fest, ktorá sa bude konať v českých Jeseníkoch. Popritom si môžete vyskúšať čerstvú novinku Crosstourer!
11.05.2012 - gilbert Čitatelia: 16101 [História]

Úpravy Pionierov od poľských mladíkov
Naznačil som, že v Poľsku bol rozvinutý obchod s motodoplnkami na 50-ky. Spomínal som plexištít na nášho Mustanga, ktorý bol predstavený aj vo vtedajšom Světe Motorů u nás. Bol to pre našinca naozaj zážitok vidieť malú kapotáž okolo reflektora práve na Mustangu.
10.05.2012 - Romoto Čitatelia: 12430 [Novinky - Oznam]

Šľak ma ide trafiť, priatelia, kamaráti ...
S prepáčením som si to oslovenie požičal od pána Satinského, ale ďalej to budú moje myšlienky.
09.05.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8223 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba: Moto Guzzi Ambassador od firmy Ritmo Sereno
Čo vznikne ak sa fanúšik pretekov „old timerov“, ktorý je zároveň výkonným riaditeľom firmy Ritmo Sereno, pustí do prestavby Moto Guzzi Ambassador?
08.05.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10046 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: 7. Haličská Motorkáreň - 26. 5. 2012
Už tento mesiac vypunkne siedmy ročník ojedinelej moto akcie v uliciach Haliče, kde sa stretávajú motorky bez rozdielu farby, typu, značky a veku. Do Haliče pri Lučenci vás pozýva Jožo Pročko.
08.05.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6786 [Novinky - Oznam]

Kawasaki oslavuje štyridsiate výročie modelovej rady Zed
Práve pred štyridsiatimi rokmi, v Septembri roku 1972, na výstave motocyklov IFMA v Kolíne, bola predstavená prvá Kawasaki Z1.
07.05.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6179 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba: Kawasaki KZ 400 Nomad od Analog Motorcycles
Základom pre túto prestavbu bola motorka Kawasaki KZ 400 vyrobená v roku 1974. Na zakázku upravený bike putoval po dokončení k jeho majiteľovi na Floridu.
07.05.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6531 [Testy a predstavenia - Test]

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – Enduro trať Malacky a MX trať Stupava
Tento víkend sa konala III. Sand rally a hneď na dvoch tratiach. Enduro trať v Malackách a MX trať v Stupave. Využil som možno a pojazdil obidve. A dokonca na dvoch motorkách.
01.05.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12415 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Na rannú kávičku s Moto Guzzi 1200 Sport
Dostal som možnosť sa krátko zviesť na novučičkej Moto Guzzi 1200 Sport. Nebol to žiadny test, len krátke zvezenie na kávičku počas "čakačky" na inú testovačku, no nedalo mi nepodeliť sa o pár dojmov a fotiek tejto talianskej krásavice.
01.05.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9709 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba: Harley-Davidson The Bomb Runner
Táto prestavba je dielom Taiwanskej firmy Rough Crafts a jej základom je Americký bike Harley-Davidson Sportster Forty-Eight 1200.
27.04.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4645 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – Sand Rally 2012
Tak už nám to vypuklo. Bláznenie v piesku s mastodontami.
26.04.2012 - jasterica Čitatelia: 11687 [Technika - Úpravy motocyklov]

BMW F 650 GS Dakar – tak trochu rallye
S Ivanom sme len tak nezáväzne kecali na Baja – Romania. No o čom asi? O motorkách, jazdení, úpravách a tak. Pri jeho úvahách o nejakej tej úprave svojho Dakaru (najmä keď prišiel v jednej etape o svetlo) sme spoločne usúdili, že kapotáž z LC 4 adventure by pristala na bavoráčik ako riť na šerbeľ.
25.04.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4712 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

„Blog“ - Projekt z cesty do terénu – ako pokračujem
Po krátkej zimnej prestávke som opäť v stúpačkách a potreboval som zistiť, kam som sa dokázal posunúť a k čomu mi dopomohla aj suchá príprava vo fitku.
24.04.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7054 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Deň Otvorených Dverí Ducati Bratislava 27-28.4.2012
Spoločnosť Ducati Bratislava Vás pozýva v dňoch 27 a 28 Apríla 2012 na Deň Otvorených Dverí do novo otvorenej predajne Ducati v Bratislave.
Predchádzajúce | 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 | Nasledujúce

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!