ISSN 1336-6491 | Online: 745 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32207
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18780)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13427)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 2116 až 2130 z cekového počtu: 3166.

03.08.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3803 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: Podjavorinský okruh 6. - 7. augusta 2011

Ducati Slovakia pozýva všetkých priaznivcov motocyklov na pretek seriálu majstrovstiev Európy historických motocyklov a sajdkár. Aj tohto roku tu nebude chýbať Ducati Desmosedici a jazdiť bude aj Tomaš Svitok...

 

02.08.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2575 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: Aligator JAMBOREE 2011

Jamboree je indiánsky výraz pre jasavú oslavu spriaznených ľudí príducich z mnohých strán. Priatelia vône benzínu a dobrej hudby, zídeme sa všetci!

 

02.08.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 30862 [Testy a predstavenia - Test]

-

Triumph Tiger 800 - turistická šelma z ostrovov

Triumph Tiger 800 bol jedným z minuloročných jesenných prekvapení a jeho príchod isto potešil mnohých fanúšikov cestovných endúr. O to viac nás potešilo, že Triumph prišiel hneď s dvojicou modelov: Adventure verziou XC a cestnejšie orientovaným modelom, ktorý sme mali možnosť vyskúšať.

 

29.07.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13098 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Video: Test hliníkových kufrov Touratech Zega Pro - Maroko 2011

V Maroku sme testovali aj dvojicu najnovších kufrov nemeckého výrobcu Touratech Zega Pro a ako doplnok k ním skvele poslúžila aj rolka upevnená pružnými popruhmi ROK Straps (o ktorých si napíšeme neskôr).

 

26.07.2011 - kolaso Čitatelia: 12745 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: B-akaR rally 19. - 20. august 2011

V auguste sa uskutoční po prvý krát vytrvalostná rally dvojíc pod názvom B-akar 2011.

 

25.07.2011 - gilbert Čitatelia: 12886 [História]

-

História Pionier: Talianský Pionier Mustang

Posledne som naznačil, že produktami taliansko – /česko/slovenskej spolupráce boli Italjet Vampiro s motorom Pionier a Italjet 350 twin s motorom z Jawa 350 kývačka. Začiatok tretej spolupráce bol začiatkom škrípania až do ukončenia spolupráce (začiatkom 70-tych rokov) s rozchodom nie v dobrom.

 

20.07.2011 - Varan Čitatelia: 15967 [Testy a predstavenia - Test]

-

Nečakané prekvapenie alebo Honda SH300i

Pozerám na ňu a premýšľam. Veľké kolesá, decentný dizajn, slušný objem. Bude to presúvadlo po meste a okolí, alebo mám čakať niečo viac? No, uvidíme...

 

19.07.2011 - Varan Čitatelia: 15875 [Testy a predstavenia - Test]

-

Husqvarna TE 125 – veľké enduro s malým motorom

Premýšľaš o nenáročnom dopravnom prostriedku do mesta a chceš sa zabaviť aj v teréne? Tak táto 4T ,,Huska“ bude ako pre teba.

 

18.07.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 20271 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: Jubilejné 10. Stretnutie Motoride-ákov alebo Motoride Tour 2011 - 12. - 14. 8. 2011 - Rajecké Teplice

Už len necelý mesiac nás delí od už v poradí už 10-teho Stretnutia Motoride-ákov, ktoré sa rovnako ako po prvý krát uskutoční v Rajeckých Tepliciach a tohto roku prinesie niekoľko prekvapení.

 

14.07.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 16530 [Testy a predstavenia - Test]

-

Keď 600 je málo a 1000 už je moc – SUZUKI GSX-R 750

V podstate by sa dalo povedať, že nadpisom som zhrnul všetko čo by sa malo spomenúť o tejto japonskej stálici vyrábanej od roku 1985. To už som mal tri roky a motorky ma veru ešte asi nezaujímali...

 

13.07.2011 - gilbert Čitatelia: 9998 [História]

-

História Pionier: Taliansky Pionier

Podobne ako v exotickej Brazílii a ľudnatej Indii motor z nesmrteľného Pioniera bol montovaný aj do talianskych motocyklov. Spolupráca bola podpísaná s firmou Italemzeta v roku 1966. Bol to rodinný podnik Tartariniových.

 

13.07.2011 - Beal Čitatelia: 5755 [Novinky - Oznam]

-

Bezpečnosť - MOTOproject LIVE - 2. časť

V druhej časti nášho videa sa venujeme prilbám, ich rozopínaniu a skladaniu. Tiež sa dozviete ako môžete byť nápomocní pri zásahu vrtuľníka a ako sa k nemu bezpečne dostať.

 

11.07.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11817 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: Najuplakanejší zraz na Slovensku alias bioguláš zadarmo?! (Motozraz Tanec slnka v znamení č. 11)

Ako každý aj tento rok patrí posledný júlový víkend motorkárskemu zrazu s názvom Tanec slnka. Nejdem vám rozprávať o histórii prečo práve Tanec slnka (v prípade záujmu to máme na stránke cmcindians.sk) idem však porozmýšľať nad jeho premenovaním.

 

08.07.2011 - Varan Čitatelia: 10862 [Testy a predstavenia - Test]

-

AMA3 GSM/GPS lokátor: A váš spánok je hneď pokojnejší

Ukradnutá motorka. Najväčšia nočná mora pre každého motorkára. Ako sa vyhnúť strachu z krádeže? Jednoducho, AMA3 vám pošle SMSku, keď sa niečo s vašou motorkou deje.

 

08.07.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23388 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Vyskúšali sme Triumph Speedmaster 2011

Speedmaster je hrubo pôsobiaci cruiser bez nadbytku lesku, ktorý pripomína upravované motorky z rokov 60-tych. A to všetko s novou technikou.

 

| 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 |

HD-side-06-2025

husqvarna-side-09-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »