Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2986 až 3000 z cekového počtu: 3158.
10.08.2005 - milan3232 Čitatelia: 34953 [Technika - Dobré Rady]

Test plánovačov trás
Pri svojich služobných cestách a výletoch, používam na plánovanie ciest niektoré plánovače ciest. Keďže k nim mam blízko aj z profesijného hľadiska (doprava a preprava) podujal som sa na - pre mňa neľahkú - úlohu, napísať článok a porovnať, príp. upozorniť na to, ako čo najlepšie využívať možnosti modernej techniky.
03.08.2005 - ORTUT Čitatelia: 17346 [Technika - Úpravy motocyklov]

ORTUŤ Little Boy
Niečo pre juniorov alebo príbeh motorky, ktorá rástla s jazdcom...
01.08.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18264 [Novinky - Súťaž]

Vyhodnotenie fotosúťaže: Buldog rally Duchonka mojim objektívom
Takže máme za sebou prvú fotosúťaž pre priaznivcov servera motoride.sk a návštevníkov Buldog rally Duchonka. Poďme sa pozrieť na víťazné fotografie.
28.07.2005 - majkro Čitatelia: 22806 [Novinky - PR článok]

Ultraseal
Určite mnohí z Vás v tomto období plánujú alebo sú už v príprave na dovolenku. Ak patríte medzi tých, ktorí nenechávajú nič na náhodu prečítajte si tento článok.
27.07.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18152 [Novinky]

Svedkami motonehody...
Na motoride sa v poslednej dobe veľa diskutovalo o nehodách, o tom čo robiť keď sa "to" stane a ako pomôcť. Túto nedeľu sme sa vydali na krátky moto výletik do Opálových baní na Dubníku, ale naša kolóna však bola nečakane zastavená na Dargove. Dôvodom bola nehoda motorkára.
18.07.2005 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 7503 [Technika - Dobré Rady]
Nezmoknem?
Super kapotáž, nepremokavá bunda, fólia proti zahmlievaniu.
Výbava ako stvorená do dažďa. Ale, je to naozaj tak?
12.07.2005 - AcHeRoN Čitatelia: 13848 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Nová vlajková loď od Yamahy – Star Roadliner
Pre rok 2006 pripravila Yamaha novú vlajkovú loď Roadliner, ktorá pripomína časy dávnej éry, má silný motor do V a prichádza aj vo verzii touring, ktorá sa volá Stratoliner.
06.07.2005 - reeko Čitatelia: 15933 [Technika - Dobré Rady]

MotoTrack - vyrátaj si spotrebu paliva na mobile
Asi mi dáte za pravdu, že nie som sám, koho zaujíma spotreba jeho mašinky. Keďže mi je programovanie blízke, napadlo ma spraviť si jednoduchú pomôcku, ktorá by ju vedela vyrátať za mňa. A hlavne by bolo vhodné mať ju vždy po ruke.
29.06.2005 - Vadim Čitatelia: 30262 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 13. časť: Nohy pekne v teplúčku!
Už mama ti v detstve určite často opakovala, aké dôležité je mať nohy v teple. Ja tvoju mamu doplním, že napriek tomu sa ti musia poriadne vetrať! Splniť obidve tieto podmienky je takmer nemožné a preto ten, kto dokáže obidve tieto podmienky splniť, si za to nechá aj dôkladne zaplatiť. Navyše keď čižmy (alebo topánky) používaš pri jazde na motorke, musia spĺňať aj ďalšie kritériá ...
28.06.2005 - jules Čitatelia: 20799 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Yamaha YZF R1 2003 Masteracing Slovakia
Mamina mi vždy hovorila len pomaly Janko pomaly...
Ale deti sú už také. Prečo by sme im zakazovali to čo sa im páči, a z čoho majú radosť. Takže
teraz je mi 34 a deťom radosť nekazím a som rád, že ich tento šport baví hlavne prostredníctvom TV. Nemusím sa báť, že by ich to lákalo ako mňa. Dobre vedia, že naša diagnóza sa ťažko lieči a že nesie aj isté riziká sem tam odrené alebo polámané končatiny, prípadne aj nahnevané priateľky a v niektorých prípadoch aj manželky.
Ale čo už, vývoj je už taký....
22.06.2005 - stega Čitatelia: 11977 [Novinky]
Ako som prihlásil motorku
Ako som prihlásil motorku - tento článok je pokračovaním ako som prišiel k motorke.
07.06.2005 - majky Čitatelia: 25082 [Technika - Úpravy motocyklov]

Moja Jawa dala vibráciám zbohom!
Po výjazde na motozraz do Kováčovej ma moja sedacia časť tela poprosila, aby som nieco spravil s mojou JAWOU 350/640, aby pri jazde tak netrpela neustálym vibrovaním. A tak som sa jedného krásneho sobotňajšieho popoludnia rozhodol zhotoviť dáke pružné uchytenie motora o rám, keďže od výroby je k rámu primontovaný pevno skrutkami a oceľovými držiakmi.
26.05.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 32730 [Testy a predstavenia - Test]

Test Beta Alp 4.0 2005
Kožená kombinéza ostáva doma, k reči sa dnes dostane textil. Najbližšie dni sa prechodne stanem pánom endurka Beta Alp 4.0. O svoje skúsenosti s ním sa s Vami rád podelím.
23.05.2005 - markul Čitatelia: 13212 [Technika - Úpravy motocyklov]

GPS navigácia na každú mašinu
Veľa motorkárov si pod pojmom GPS navigátor predstaví drahé zariadenie v luxusnom fáre. Táto predstava je však už dávno minulosť a potešiteľné je, že už existujú aj prístroje vhodné pre motorky a dokonca už je k dispozícii aj veľmi dobrá mapa Slovenska.
19.05.2005 - Slave Čitatelia: 26145 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Jazda za zosnulých motorkárov - plechovkári, všímajte si nás viac!
Príď si aj ty v sobotu 11.6. uctiť všetkých motorkárov, ktorí nás kvôli jednej stope navždy opustili...
Predchádzajúce | 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!