Anketa:
Seriál článkov:
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 4141 až 4155 z cekového počtu: 5363.
31.01.2010 - Cacao Čitatelia: 15158 [Testy a predstavenia - Test]

Enterprise na dvoch kolesách - BMW K1300S
Nebýva to príliš často, že sa nám v redakcii dostane do rúk stroj na prvý pohľad so šialenou cenovkou. Počas týždňa si však deň za dňom uvedomujeme, ako sa každé euro z peňaženky premenilo na jednotlivé premakané dielce stroja. Takto nejako je to s novým K1300S.
26.01.2010 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 32403 [Testy a predstavenia - Test]

Naháč alebo superšport?
S ktorou motorkou sa budete na slovenských cestách cítiť lepšie, bude to Fireblade alebo CB1000R?
25.01.2010 - kamik Čitatelia: 7035 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Cestopis]

Mojich prvých 2000... (aneb dve kolesá aj na snehu)
Toto je také minizhrnutie mojich začiatkov na motorke o ktoré sa chcem podeliť...
24.01.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9173 [Šport - Ostatné]

Sony Ericsson Freestyle Motocross 2010 v Košiciach za nami
Sobotňajšia noc v Steel Aréne patrila lietajúcim šialencom. Kto ostal doma môže ľutovať, bolo sa veru na čo pozerať.
23.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6616 [Bleskovky - Šport]

Nezastaviteľný Jaro Katriňák! Uvidíme ho na Dakare 2011?
Koho nezastaví v pretekaní ani transplantovaná pečeň? Kto sa neskloní ani pred najťažšou rally na svete, nad rally Dakar? Áno, je to náš Jaroslav Katriňák!
21.01.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12919 [Šport - Ostatné]

Rozhovor: Libor Podmol tesne pred Sony Ericsson Freestyle Motocross 2010
Košická Steel Aréna sa v týchto chvíľach mení, z ľadovej plochy sa stáva plocha hlinená a stavajú sa rampy pre už tretí ročník lietajúcich šialencov na motorkách
21.01.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7890 [Bleskovky - Novinky]

Nová Honda VFR1200F na Slovensku!
Jednoznačne najočakávanejšia a najdiskutovanejšia novinka roka 2010, športovo-turistická VFR1200F, príde o niekoľko dní do slovenských showroomov.
21.01.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5123 [Bleskovky - PR bleskovka]

Otestuj novú Apriliu RSV4 R
Každý zákazník, ktorý si objedná a zaplatí zálohu na
Apriliu RSV4 R, alebo RSV4 Factory dostane
ako darček možnosť otestovať novú RSV4 R
na okruhu v Španielskej Valencii v čase
od 4. do 6. marca 2010.
20.01.2010 - denisFZR Čitatelia: 14872 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki ZXR - 750
Leto 2008, po predaji svojej doterajšej CBR - 600-F2 r.v. 94, pozerám inzerátiky ohľadom kúpy nejakej inej moto. Objem bolo jediné, v čom som mal jasno, takže max. 750ccm. Nie som vrah, ktorý by hneď išiel po litri ako väčšina. Mal to byť superšport hocijakej značky.
19.01.2010 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 20577 [Testy a predstavenia - Test]

Test Piaggio Vespa S 125 ie - štýlová kombinácia tradičného a moderného
Zrodením Vespy sa vrátime do roku 1946, kedy z továrne firmy Piaggio vyšiel prvý model "osy".
18.01.2010 - Saints Čitatelia: 9344 [Technika - Dobré Rady]

Minirecenzie publikácií venovaných motocyklom a ich údržbe
Ak prejavíte záujem opravovať si motocykel sám, tak príliš veľa možností na to ako sa to naučiť tak, aby ste niečo náhodou „nezbabrali“, nemáte.
17.01.2010 - Beal Čitatelia: 15107 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

I. Medzinárodný festival motorkárskych filmov 2010 - PROGRAM
Možno ste niektorí sledovali novinky ohľadom festivalu pridávané na Facebook, v tom prípade máte pred ostatnými trošku "navrch" a niektoré veci z tohot článku už pre vás nebudú novinky. Tí ostatní môžu stratu dobehnúť teraz.
17.01.2010 - ulba Čitatelia: 15331 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja modra deva Suzuki GSX R1000 K5
Rozhodol som niečo pridať pre tých ktorí majú záujem čítať a nie súdiť moju gramatiku
14.01.2010 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 14279 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

YAMAHA SuperTenere 1200 – nekonečné špekulácie
Nový koncept Yamahy SuperTenere predstavený na sklonku minulého roku rozprávkovým spôsobom „ani nahá – ani oblečená“ nedá spávať mnohým fanúšikom troch ladičiek. Polotajomná prezentácia splnila účel a vybičovala fantáziu publika na maximum.
12.01.2010 - Cacao Čitatelia: 29110 [Testy a predstavenia - Test]

Štyri proti dvom - Honda CB600F Hornet vs. Kawasaki ER-6n
Rovnaké a predsa úplne iné. Tieto dve motorky stoja na opačných koncoch kategórie šesťkilových naháčov. Čo sa jednej páči, druhá opovrhuje a zase naopak.
Predchádzajúce | 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!