Anketa:
Seriál článkov:
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 4561 až 4575 z cekového počtu: 5363.
15.01.2009 - vic73 Čitatelia: 13744 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Moja cesta na Yuki Matrix 125 cez Alpy
Konečne mám trochu času. Už dávno sem nikto nepridal nejaký článok, tak sa podelím o zážitky z cesty, ktorú som absolvoval v júni roku 2008.
14.01.2009 - agressor Čitatelia: 4937 [Šport - SuperBike]

Tomáš Svitok v roku 2009 s tímom K+L Intermoto Czech
Slovenský motocyklový pretekár, 18-ročný Tomáš Svitok, sa v sezóne 2009 predstaví v seriáli Alpe Adria Championship ako pretekár českého tímu K+L Intermoto Czech v triede superšport.
12.01.2009 - Hamlet Čitatelia: 18999 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda VFR 750F – 20 rokov vo forme
Bola to moja bývalá (Nahradila ju CBR 900 RR). Motorka, na ktorej som si užil kopec zážitkov, preto si myslím, že si zaslúži tento článok.
11.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5986 [Novinky - O motoride.sk]

Prvé LIVE vysielanie motoride.sk: Losovanie výhercov súťaže o 4 vstupenky na Sony Ericsson Freestyle Kings 2009 v Steel Aréne
Nedeľa 11. 1. 2009 10:00 - V prvom "beta" vysielaní si v priamom prenose vyžrebujeme výhercov súťaže o vstupenky na FMX v Košiciach. Ak to chceš vidieť tak si otvor tento článok.
09.01.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4625 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 1-2 / 2009
Prvý tohoročný Motohouse už je v stánkoch a nesie v sebe darček plný toho najlepšieho a najkrajšieho z uplynulého roku.
09.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4868 [Novinky - O motoride.sk]

Štatistika návštevnosti motoride.sk rok 2008
Štatistika návštevnosti rok 2008
07.01.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10630 [Novinky - PR článok]

Pád cien KTM v Mentore
Kúpiť si KTM-ku nebolo nikdy tak jednoduché, ako je to teraz. Ak ste čakali, že rok 2009 bude v znamení dramatického poklesu cien, gratulujeme, presne to sa stalo.
04.01.2009 - huly Čitatelia: 28324 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ako som sa učil chodiť od Jawy k Yamahe XV 1000
Registrovaný som na motoride.sk už nejaký čas. Prečítal som nejaké tie články z každého druhu a zahliadol som tam aj diskusiu o slušnosti nového registrovaného člena predstaviť sa a niečo o sebe napísať.
03.01.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14855 [Novinky - Súťaž]

Súťaž o 4 vstupenky na Sony Ericsson Freestyle Kings 2009 v Steel Aréne
Freestyle motocross si na Slovensku získava čoraz viac fanúšikov. Po veľmi úspešných minuloročných pretekoch, ktoré videlo 11 500 divákov, sa do Košíc vracia veľkolepá show s názvom Sony Ericsson Freestyle Kings.
01.01.2009 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 46557 Strany: 4 [Vaše stroje - Moja motorka]

50, 125, 140 a 230 ccm – testy motoriek pre deti
Každý milujúci rodič chce aby potomok šiel v jeho stopách. Aj motorkár. Ako na to?
01.01.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10471 [Novinky - PR článok]

Predstavenie UTAG – pomôcky v núdzi
Žiaľ, nás motorkárov sa stav núdze dotýka takmer zákonite. Radi vám preto predstavujeme vecičku, ktorá dokáže v týchto nepríjemných chvíľach pomôcť.
27.12.2008 - Lorenzo Čitatelia: 3044 [Šport - Cestné Motocykle]

Posedenie s majstrom sveta Gáborom Talmacsim
V druhú decembrovú nedeľu usporiadal Red Team Yamaha, pod vedením Istvána Talmacsiho, otca Gábora, majstra sveta cestných motocyklov z roku 2007 v triede 125cm³, meeting s cieľom poďakovať sponzorom za ich podporu, prehodnotiť výsledky úspešnej sezóny 2008.
27.12.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10777 [Šport - Ostatné]

Vianočný Pionier Cup 2008 o pohár MK FÉNIX
Nie každý počas sviatkov vylihoval pred bedňou. Viac ako 50 registrovaných jazdcov a množstvo divákov sa stretlo v areáli farmy PEREŠ v obci CABAJ – ČÁPOR na Vianočnom Pionier Cupe.
27.12.2008 - Diger Čitatelia: 6693 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Pozvánka: Motorkári na snehu
V júni 2008 sa prostredníctvom serveru motoride.sk spojilo niekoľko nadšencov jednej stopy a vydalo sa na motorkársku púť po našom krásnom Slovensku.
24.12.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 126274 [Novinky - Oznam]

Pokojné Vianoce a šťastný Nový rok 2009!
Ďalší rok utiekol ako voda, motorky s prvým snehom už asi odpočívajú v garážach a my sa tak môžme venovať najkrajším sviatkom roka.
Predchádzajúce | 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!