Anketa:
Seriál článkov:
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 5086 až 5100 z cekového počtu: 5364.
20.07.2007 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 36419 [Testy a predstavenia - Test]

Test Yamaha XVS 1300 A Midnight Star
Hviezdna rodina Yamahy sa opäť rozrástla. K XV 1900 Midnight Star pribudla menšia sestra XVS 1300 A Midnight Star.
17.07.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 40592 [Testy a predstavenia - Test]

Test cestovateľa Honda CBF 1000
Takmer presne tri roky nám trvalo, kým sme otestovali celý modelový rad CBF. Začali sme päťstovkou, uzatvárame to litrom. Konečne!
16.07.2007 - rose Čitatelia: 15942 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Albánska šotolina 2007
Myšlienka ísť do Albánska vznikla v hlave po minuloročnom návrate z Rumunska. Ja som priateľke ihneď oznámil, aby si na tu myšlienku zvykla. Pištík tiež.
13.07.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 69088 [Testy a predstavenia - Test]

Test Yamaha FZ6 Fazer S2 - športovec, turista a partner na každý deň
A hneď tu máme ďalšiu porciu troch ladičiek, tentoraz malého polokapotovaného športového turistu menom Fazer.
06.07.2007 - Kapro Čitatelia: 12446 Strany: 3 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Gažko a Kapro. Mláďencov líbyjské príhodi a skúsenosťi
Zadná žiarovka mojej KTM zrazu praskla, zaryla sa mi hlboko do palca pravej ruky a z rany vytryskla žiarivo červená krv. Bol to dôsledok snahy o prevedenie, pri mojej povestnej šikovnosti, veľmi riskantnej operácie - výmeny vypálenej žiarovky.
03.07.2007 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 3360 [Šport - Cestné Motocykle]

Svitok štartoval v Brne na novom motocykli
Tomáš Svitok z tímu Gold Fren Team Erinac sa počas uplynulého víkendu predstavil v štvrtom tohtoročnom podujatí medzinárodného šampionátu UEM Alpe Adria Championship na automotodrome v Brne v triede Superstock 600.
02.07.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 68119 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

Porovnávací test Honda XL 1000 Varadero 2007 a BMW R 1200 GS 2007
Mňam mňam, ochutnávame stroje, ktorých staršie ročníky nám stoja v garážach. Musíme sa dostatočne odosobniť, aby sme na ne vedeli pozrieť očami človeka neznalého, ale práve kvôli tým niekoľkým rokom a desiatkam tisícok kilometrov byť prísni, aby sme vedeli vytknúť aj najmenšiu chybičku.
27.06.2007 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 6137 [Šport - Enduro]

Exhibition Cup 2007 Enduro Team Lorincik
Pekné prostredie, reprodukovaná hudba, grilované dobroty, guľáš, pivo či kofola a do toho rachot motoriek, to je celkom pekná predstava nedeľného popoludnia. Inak to nevyzeralo ani uplynulú nedeľu na poli pri obci Loričník, kde sa miestny Enduro Team rozhodol usporiadať preteky.
26.06.2007 - dodoKE Čitatelia: 11830 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Z Anglicka do Francúzskych Álp – 2006
Cestopis je pomerne rozsiahly. Je to skôr príbeh o našich pocitoch a zážitkoch. Jeho výpovedná hodnota nespočíva v opise miest. Na tento účel odporúčam prečítať Herghottov a Zezeho cestopis, ktoré ma inšpirovali.
22.06.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 34107 [Testy a predstavenia - Test]

Test Yamaha YZF-R1 - Nová hračka pre veľkých chlapcov
Tak a máme tu novinku z Yamahy. Na okruhu v Brne nám počasie neprialo, a tak sme mali možnosť vyskúšať si ju na bežných cestách...
21.06.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 46760 [Testy a predstavenia - Test]

Test Honda XL 125 Varadero - takmer veľký turista
Tak tak, aj malé Varaderko dostalo v rámci udržania mladého ducha a splnenia emisných noriem do vienka zopár inovácií.
06.06.2007 - Brambo Čitatelia: 3814 [Šport - MotoGP]

MotoGP 2007 – 6 – Taliansko – Mugello, 3.6.2007 V očakávanom Mugelle Rossi neporaziteľný
Valentino Rossi vyvrátil pochybnosti a zvíťazil na domácej veľkej cene v talianskom Mugelle. V kategórii 250ccm sa radoval Bautista a v 125ccm Faubel.
03.06.2007 - jozo13 Čitatelia: 14694 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Haličská motorkáreň - humus alebo dedinský majáles
Toto sú dva prívlastky, ktoré na vlaňajšiu Haličskú Motorkáreň použili dvaja členovia motorkárskych portálov, pretože akcia už skončila o 18.00 a pretože sa na námestí o 23.00 zabávali miestni Rómovia.
01.06.2007 - kukolarik Čitatelia: 17037 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda PS125i – vzhľad starca, výkon mladíka
V tomto článku nechcem opísať len ako vyzerá, ale hlavne napísať, prečo práve tento a prečo nie iný. Snáď pomôže prečítanie každému, kto zvažuje kúpu skútra a nemá hlboko do vrecka...
31.05.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4498 [Šport - Cestné Motocykle]

UEM Alpe-Adria Championship, Pannonia-ring 25-27.5.2007
Počas uplynulého víkendu sa konal tretí závod UEM Alpe Adria Road Racing Championship 2007 na Pannonia-ringu.
Predchádzajúce | 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!