ISSN 1336-6491 | Online: 1198 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30950
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18194)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12756)

Články - Šport

Zobrazujem články 1801 až 1815 z cekového počtu: 2299.

24.11.2008 - WILLY Halmeš - blekac Čitatelia: 7661 [Šport - Ostatné]

-

ETOP Pionier cup 2008/2009

Aj túto zimu sa budú blázni na pekáčoch pretekať neďaleko Nitry.

 

12.11.2008 - Lorenzo Čitatelia: 6779 [Šport - Cestné Motocykle]

-

JLT Pro racing Team od začiatkov po rok 2008

Šahy, pohraničie južného Slovenska, cca. 8000 obyvateľov. Na tak malé mesto jeden pretekársky team cestných rýchlostných motocyklov s obsadením štyroch aktívnych pretekárov. Po troch rokoch pretekania je asi najvyšší čas ho predstaviť.

 

28.10.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11137 [Šport - Motocross]

-

Sony Ericsson Freestyle Kings znovu v Košickej Steel Aréne!

Freestyle motocross si na Slovensku získava čoraz viac fanúšikov. Po veľmi úspešnom prvom ročníku sa do Košíc vracia veľkolepá show s názvom Sony Ericsson Freestyle Kings.

 

23.10.2008 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 8233 [Šport - Enduro]

-

ASKOF Cassovia cup 2008 - dobojované

Dojazdené, dobojované, koniec. Pretek v Družstevnej ukončil tohtoročný seriál Askof Cassovia cupu. Predtým sa ale ešte šli 3 preteky, Kavečany, náhradný Zelený dvor a Kojšov.

 

23.10.2008 - tomxx Čitatelia: 9205 [Šport - Enduro]

-

Mrotivo cup - 4-hodinovka dvojíc - Nová Lehota, 8.11.2008

Rok sa s rokom zišiel a my sa dúfam stretneme na podujatí, ktoré už tradične uzatvára enduro/CC sezónu - Mrotivo cup.

 

21.10.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6351 [Šport - Enduro]

-

Enduro: Kapajčík a Cyprián majstrami Európy 2008

V piatok a v sobotu sa v holandskom mestečku Hengele uskutočnilo posledné štvrté podujatie majstrovstiev Európy. V štartovom poli nechýbali ani traja Slováci Róbert Kapajčík, Thomas Hostinský, Štefan Svitko a veterán Zdeněk Cyprián, jazdiaci so slovenskou licenciou.

 

20.10.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 3330 [Šport - MotoGP]

-

V MotoGP už len Bridgestone

Predpoklady sa stali realitou. Od roku 2009 budú môcť jazdci tohto šampionátu používať výhradne pneumatiky japonského výrobcu Bridgestone a to až do roku 2011.

 

17.10.2008 - Richard Karnok Čitatelia: 3768 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Tomáš Svitok: Smola na záver sezóny

Jedným z dôležitých tohtoročných cieľov motocyklového pretekára Tomáša Svitka bola účasť na pretekoch Majstrovstiev Európy triedy superšport 600, ktoré sa konali počas uplynulého víkendu v španielskom Albacete.

 

30.09.2008 - Zeno Čitatelia: 5853 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Posledný závod CEC - MOTORIDE ACENT TEAM celkové druhé miesto v seriáli!

Pre MOTORIDE-ACENT team, celkové druhé miesto v seriáli.

 

28.09.2008 - Cacao Čitatelia: 3174 [Šport - MotoGP]

-

The Doctor majstrom už v Motegi

Dnešným víťazstvom v japonskom Motegi si Vale vybojoval šiesty titul v kubatúre MotoGP a ôsmy titul celkovo v kráľovskej kubatúre.

 

27.09.2008 - Richard Karnok Čitatelia: 3049 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Tomáš Svitok: posledné podujatie Európskeho pohára pretekov cestných motocyklov

V poľskej Poznani sa cez víkend konalo posledné podujatie Európskeho pohára pretekov cestných motocyklov, kde v dvoch triedach opäť štartoval náš pretekár Tomáš Svitok z tímu Gold Fren Erinac.

 

24.09.2008 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 5486 [Šport - Trial]

-

MM SR v triale Kysak 2008 - Memoriál Vincenta Franka

Po úspešných predchádzajúcich ročníkoch trialových súťaží v Kysaku, sa tento rok konal posledný pretek MM SR v triale a MACEC-u práve na tomto mieste.

 

18.09.2008 - Cacao Čitatelia: 9237 [Šport - Enduro]

-

Red Bull Romaniacs Hard Enduro 2008

Brit Graham Jarvis si vybojoval celkové prvenstvo v extrémnej 2008 Red Bull Romaniacs Hard Enduro Rally.

 

11.09.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6960 [Šport - Rally]

-

Dakar Series II - PAX Rally - druhá etapa je smolná, Katroš zadrel motor a odstupuje!

Napriek pekne rozbehnutému závodu, dnes nemám dobré správy. Jediný slovenský zástupca na druhej rally Dakarskej série v Portugalsku odstupuje.

 

10.09.2008 - Richard Karnok Čitatelia: 3690 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Tomáš Svitok: Posledné preteky tohoročného Alpe Adria

Na maďarskom Hungaroringu sa konali posledné preteky tohoročného Alpe Adria šampionátu a zároveň Majstrovstiev Slovenska.

 

| 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 |

Kawasaki Good Times Tour

A-day-2025-side

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »