Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2770 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30978
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18205)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12773)

Články - Šport

Zobrazujem články 2191 až 2205 z cekového počtu: 2299.

15.10.2002 - sita Čitatelia: 9138 [Šport - MotoGP]

-

Valentino Rossi si zajazdí na Rely V. Británie

Úradujúci majster sveta v súťaži cestných motocyklov v triede MotoGP Valentino Rossi sa predstaví na záverečnom podujatí seriálu MS 2003 v rely...

 

01.10.2002 - sita Čitatelia: 7079 [Šport - Enduro]

Slováci vyrovnali historickú 6. priečku z Fínska

77. ročník medzinárodnej šesťdnovej motocyklovej súťaže enduro - celkové výsledky

 

27.09.2002 - sita Čitatelia: 6163 [Šport - Šesťdňová]

Šesťdňová - Slováci dobiehajú Španielov

77. ročník Medzinárodnej šesťdňovej súťaže enduro

 

24.09.2002 - sita Čitatelia: 5926 [Šport - Enduro]

Matoškovi bolo zima, Katriňák ako na leteckom dni

Šesťdňové preteky, 1. deň
Jaroslav Katriňák: "Cítil som sa ako na leteckom dni"

 

24.09.2002 - sita Čitatelia: 5166 [Šport - Šesťdňová]

Slováci odštartovali šesťdňovú 2002 bez problémov

77. ročník Medzinárodnej šesťdňovej súťaže enduro

 

24.09.2002 - sita Čitatelia: 5139 [Šport - Enduro]

Program 77. ročníka Šesťdňovej v Jablonci

Program 77. ročníka Medzinárodnej šesťdňovej súťaže enduro v českom Jablonci nad Nisou:

 

24.09.2002 - sita Čitatelia: 7341 [Šport - Enduro]

Slovenský Trophy team chce skončiť v prvej desiatke

Slovenský Trophy team po ročnej pauze na Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaži enduro

 

23.09.2002 - sita Čitatelia: 5321 [Šport - MotoGP]

-

Biaggi bude jazdiť za Hondu

Taliansky jazdec cestných motocyklov v kubatúre MotoGP Max Biaggi bude v nasledujúcej sezóne pretekať za tím Pramac Honda

 

23.09.2002 - sita Čitatelia: 6202 [Šport - MotoGP]

-

Rossi získal štvrtý majstrovský titul

Talian Valentino Rossi získal svoj štvrtý majstrovský titul (125 cc - 1997, 250 cc - 1999, 500cc - 2001, MotoGP - 2002).

 

09.09.2002 - sita Čitatelia: 9786 [Šport - GP 500]

-

VC Portugalska - V MotoGP opäť najlepší Rossi

Dvadsaťtriročný Rossi vyhral už deviate z 11 doterajších pretekov sezóny

 

09.09.2002 - sita Čitatelia: 6601 [Šport - GP 250]

-

VC Portugalska - Nietov triumf v kubatúre do 250 cc

VC Portugalska cestných motocyklov

 

09.09.2002 - sita Čitatelia: 6165 [Šport - GP 125]

-

Francúz Vincent víťazom do 125 ccm

VC Portugalska cestných motocyklov

 

26.08.2002 - sita Čitatelia: 5980 [Šport - GP 125]

Šiesta výhra Melandriho v rade, Častka nedokončil

MS v pretekoch cestných motocyklov - Veľká cena Česka - kubatúra do 250 cc

 

26.08.2002 - sita Čitatelia: 7917 [Šport - MotoGP]

VC Česka - Zvíťazil Biaggi, Rossi vypadol

MS v pretekoch cestných motocyklov - Veľká cena Česka - kubatúra do 990 cc

 

20.08.2002 - sita Čitatelia: 6293 [Šport - Cestné Motocykle]

V Hričove sledovalo šprint 5500 divákov

2. podujatie seriálu M-SR v motocyklovom šprinte

 

| 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 |

yamaha_tour-side-05-2025

A-day-2025-side

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »