Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1063 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30983
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18207)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12776)

Články - Šport

Zobrazujem články 2281 až 2295 z cekového počtu: 2299.

01.07.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4781 [Šport - GP 125]

Elias získal prvé víťaztvo v GP v Holandskom Assen-e

Španielsky jezdec Toni Elias vyhral svoju prvú Grand Prix na mokrej a divokej trati v Holandskom Assene. V skutočnosti to bolo veľmi čudné pódium, keď druhý skončil Vincent Arnaud a tretí mladý Nemec Steve Jenkner, ktorý získal svoje prvé pódiové umiestnenie v kariére.

 

19.06.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6958 [Šport - GP 500]

-

500-vky na GP Catalunia

Valentino Rossi jednoducho vyhral Katalánsku Veľkú cenu a zvýšil si náskok v Šampionáte na 26 bodov pred najväčším rivalom Maxom Biaggim, ktorý skončil druhý. Bol to perfektný víkend pre Hondu, ktorá oslavovala svoje 500-té víťaztvo vo Veľkých cenách.

 

19.06.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5077 [Šport - GP 250]

-

250-tky na GP Catalunia

Japonec Daijiro Katohvyprodukoval dalšie víťaztvo a vyhral už päť pretekov zo šiestich. Bol pod neustálym tlakom dalšieho japonca Tetsuya Haradu, ale ani raz počas 23 kôl nestratil koncentráciu.

 

19.06.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5705 [Šport - GP 125]

-

125-tky na GP Catalunia

Víťaz Pole position Lucio Cecchinello sa po zbabranom štarte spamätal a nakoniec vyhral druhú Veľkú cenu vo svojej kariére. Miestny Katalánsky teenager, Toni Elias, robil všetko preto, aby mu to prekazil a potešil miestných fanúšikov, ale nestačilo to.

 

11.06.2001 - feci Čitatelia: 5937 [Šport - SuperBike]

-

Superbike world championship - EuroSpeedyway Lausitzring

Prvý závod Colin Edwards splnil očakávania svojich fanúšikov, keď po 23 kolách systémom štart-cieľ dojazdil na najlepšiom mieste ako sa dalo.

 

04.06.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6073 [Šport - GP 500]

-

Veľká cena Talianska Mugelo - 500 cm3

V päťstovkách nastúpil Rossi v nových farbách (bielo-modré havajské kvety) Trať do štartu vyschla a tak jazdci nastúpili na suchých pneumatikách. Po štarte sa zoradili nasledovne Roberts, Capprirossi, Biaggi, Rossi, Barros, Nakano, Criville, Ukawa.

 

04.06.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7782 [Šport - GP 125]

-

Veľká cena Talianska Mugelo - 125 cm3

Tento víkend v Mugelupanovalo zlé počasie, štart 125-tiek sa stále posúval, až sa nakoniec štartovalo sa spozdením asi hodinu a pol.
Pole position si tu tohto roku vybojoval Ui, ale nedokázal ho predať a trápil sa na 15 mieste.

 

04.06.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5676 [Šport - GP 250]

-

Veľká cena Talianska Mugelo - 250 cm3

V 250-tkách si pole position vybojoval Harada pred Lucchi-m a McWilliams-om. Štartovalo sa v daždi. Battainy predviedol na štarte neuveriteľný pád, keď asi po jednom metre spadol a urobil hodiny namieste. Na čele sa jazdci zoradili v poradí Marcelino Lucchi (44 rokov), McWilliams, Matsuda, Harada, de Puntiet, Locatelli ...

 

22.05.2001 - Dadi Čitatelia: 6171 [Šport - GP 500]

-

Veľká cena Francúzska v Le Mans - 500-ky

Do 11. kola všetci pretekári jazdili bez problémov až na vedúceho pretekára Biaggiho, ktorý vyšiel
z trate a padol o tri miesta nižšie. Na vedúce miesto sa Biaggiho malou chybou dostal jeho tímový
kolega Checa.

 

22.05.2001 - feci Čitatelia: 5273 [Šport - GP 250]

-

Veľká cena Francúzska v Le Mans - 250-ky

Po štarte najlepšie vyrazil Katoh, ktorý viedol ešte po 5. kole. Po 7. kole bol druhý Harada, potom
Melandri, McWilliams, Nieto, Alzamora, Locatelli.

 

22.05.2001 - feci Čitatelia: 5191 [Šport - GP 125]

-

Veľká cena Francúzska v Le Mans - 125-ky

Na štarte sa najlepšie darilo Poggialimu. Huleš sa držal dokonca na 4. mieste, no po 2 kolách sa
prepadol na 7.

 

14.05.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7139 [Šport - SuperBike]

-

Bayliss-ove double a Dream Day pre Ducatti v Monze.

Kolízia v prvom kole v hneď prvej šikane rozdelila štartové pole na dve polovice, ale nič nemohlo zastaviť zaujímavú ťahanicu víťaza Troy-a Bayliss-a a druhého muža v cieli Colin-a Edwards-a.

 

07.05.2001 - feci Čitatelia: 6852 [Šport - GP 500]

-

Veľká cena Španielska - GP MARLBORO DE ESPAŃA

V nedelu sa jazdila Veľká cena Španielska - GP MARLBORO DE ESPAŃA. prinášame Vám krátku reportáž...

 

05.05.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6927 [Šport - SuperBike]

Štvrté kolo Svetového Šampionátu Superbike-ov v Japonskom Sugo.

Makoto Tamada, jazdec Hondy na divokú kartu dominoval vo 4-tom kole Svetového Šampionátu Superbike-ov v Japonskom Sugo, s dvoma konfortnými víťaztvami.

 

23.04.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7248 [Šport - SuperBike]

-

Edwards vyhral prvé preteky tretieho kola Superbike-ov v Austrálii.

Colin Edwards (Castrol Honda) získal pre seba druhé víťazstvo v tejto sezóne na veľmi mokrom a šmykľavom okruhu v prvom preteku na Phillip Island-e (Austrália).

 

| 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 |

Kawasaki Good Times Tour

A-day-2025-side

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »