Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 977 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30827
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18132)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12695)

Články - Šport

Zobrazujem články 1261 až 1275 z cekového počtu: 2299.

25.02.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3383 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Slávnostné vyhodnotenie Slovenského pohára CPM 2012

V sobotu 23. februára sa v priestoroch Slovakia Ringu uskutočnilo slávnostné vyhodnotenie vlaňajšieho seriálu Slovenského pohára CPM. Vo výbornej atmosfére, o ktorú sa organizačne postarala agentúra Slovakia Racing boli odovzdané ceny najúspešnejším pretekárom v rámci slovenského aj medzinárodného hodnotenia.

 

18.02.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4350 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Pozvánka: International Motorcycle Race Championship (IMRC) - šampionát pre krajiny V4

Máme tu rok 2013 a s ním aj novinky pre nasledujúcu motoristickú sezónu. Na základe veľmi úspešnej predošlej sezóny Slovenského pohára CPM a následného záujmu zo strany okolitých štátov, sme sa rozhodli pre usporiadanie šampionátu pre krajiny V4 pod názvom International Motorcycle Race Championship (IMRC).

 

30.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5996 [Šport - Rally]

-

Prvé dojmy Ivana Jakeša a Štefana Svitka po návrate domov

Senzačný úspech dosiahol slovenský motocyklový jazdec Ivan Jakeš na tohtoročnej rely Dakar, keď po štrnástich náročných etapách obsadil v konkurencii svetovej špičky v konečnom poradí motocyklov fantastické 4. miesto, pričom až do posledných chvíľ atakoval bronzovú priečku

 

29.01.2013 - Mirka67 Čitatelia: 6198 [Šport - Motocross]

-

Telgárt 2013 – Snehuliaci na trati

Ani v zime, sezóne ktorá nám motorkárom nie je príliš naklonená, netreba zaháľať a treba využiť každú príležitosť na udržanie kondície a tak sa po trochu dlhšej pauze opäť ozývam s novinkami o mojom jazdení.

 

23.01.2013 - radkaMazak Čitatelia: 4936 [Šport - Rally]

-

Jeden deň na Dakare so Števom Svitkom

To čo sa o Dakare dozviete z médii je len časť z toho, čo sa počas dvoch týždňov najťažšej rally sveta deje. Súťažiaci sa musia aj niekde najesť, umyť, vyspať, odreagovať . . . to všetko k tomu jednoducho patrí. Tento článok tvorím v aute na ceste do cieľa Dakaru 2013 – do Santiaga. Vedľa mňa sedí Števo Svitko a pokúsime sa vám popísať, aký režim fungoval v depe Slovenskej výpravy.

 

23.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2671 [Šport - Rally]

-

Dakar 2013 s pozitívnym výsledkom aj pre Husqvarnu

Nedávno hlavné mesto Čile Santiago uvidelo finálovú slávnosť a ceremoniál odovzdávania cien v centre mesta, kde bolo umiestnené pódium a stupne víťazov pre účastníkov rally Dakar 2013. Slávnosti sa zúčastnili všetky tímy, ktoré dokončili rally , ktorá začala 5. Januára v Lime (Peru) a nakoniec sa dostala do Santiaga.

 

22.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3394 [Šport - Rally]

-

Tím GAS-GAS úspešne dokončil rally Dakar 2013

Tím Gas Gas pozostával z troch členov, z ktorých všetci úspešne ukončili svoje účinkovanie v cieli rally Dakar 2013 v Santiago de Chille, pričom vďaka tomuto úspechu obdržal model EC450 Raid tie najvyššie hodnotenia.

 

22.01.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4445 [Šport - Motocross]

-

MOTOSHOP ŽUBOR CUP - Prihlasovanie, licencie a ďalšie info

Kalendár, kategórie a bodovanie sme si už spomenuli v predchádzajúcom článku, teraz si poďme vysvetliť podmienky účasti v seriáli MOTOSHOP ŽUBOR CUP.

 

21.01.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6100 [Šport - Motocross]

-

MOTOSHOP ŽUBOR CUP - Kalendár, kategórie a bodovanie

Po krátkom predstavení v prvom článku, tu máme ďalšie informácie týkajúce sa nového ročníku MOTOSHOP ŽUBOR CUP. Ako prvé v poradí tu máme kalendár, kategórie a bodovanie. V ďalšom článku nás bude čakať niečo okolo prihlasovnia, licencií a pár ďalších "drobností".

 

19.01.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 18672 [Šport - Rally]

-

Dakar 2013 – 14. etapa - La Serena - Santiago - Ivan Jakeš získal 4. miesto v celkovom poradí!!!

Dnes je na rade posledná etapa tohtoročného Dakaru. Pripravená je tak aby jazdci predviedli show pre divákoch na početných skokoch a iných prekážkach. Meraná časť však nebude kratučká ako tomu bolo po iné roky. Jazdcov čaká 111 km dlhý meraný úsek, potom vmedzerená spojovačka a na záver ďalších 15 ostrých kilometrov.

 

18.01.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 12238 [Šport - Rally]

-

Dakar 2013 – 13. etapa - Copiapó - La Serena - Ivan Jakeš podal vyrovnaný výkon

Po prejazde 90 km dlhej spojovačky sa jazdci ocitnú pred štartom 441 km dlhej meranej časti, ktorá však bude opäť predelená prejazdovým úsekom. Jazdcov čaká náročný terén so skrytými prekážkami, ktoré ak si nedajú pozor môžu znamenať ich koniec práve v predposlednej etape.

 

17.01.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 12504 [Šport - Rally]

-

Dakar 2013 – 12. etapa - Fiambalá - Copiapó - dnes bez Štefana Svitka

Dnes sa jazdci vrátia do Čile. Po dlhom presune príde na rad 319 km dlhý meraný úsek. Jazdcov na začiatku etapy bude čakať dlhý zjazd z vysokých Ánd a potom zamieria do púšte Atacama. Aj dnes ich čaká piesok a duny.

 

16.01.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 13791 [Šport - Rally]

-

Dakar 2013 – 11. etapa - La Rioja - Fiambalá - Naši mali smolný úvod Jakeš však nakoniec ôsmy, Svitko s veľkou stratou 106. miesto

Dnes na jazdcov čaká 220 kilometrov dlhý špeciál. Jazdci budú opäť bojovať v pieskových dunách o čo najlepší čas. Dakar sa totiž nezadržateľne blíži do cieľa a zradné duny môžu mnohým pomôcť a mnohým naopak pripraviť nepekné problémy.

 

15.01.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 12621 [Šport - Rally]

-

Dakar 2013 – 10. etapa - Córdoba - La Rioja - dnes obaja naši jazdci v TOP15

Jazdci dnes budú mať opäť trochu odlišnú trasu od šoférov. Trasa zavedie jazdcov z lesov na otvorené planiny. Po spojovačke dlhej 37 km odštartujú do meranej časti dlhej 357 km. Na záver dňa ešte prejdú 242 km dlhú spojovaciu časť.

 

14.01.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19828 [Šport - Rally]

-

Dakar 2013 – 9. etapa - Tucumán - Córdoba - najdlhšia etapa vyšvihla našich hore - 4. Jakeš a 8. Svitko v celkovom poradí

Smolná etapa pre Davida Casteu-a - pred etapou ešte vedúceho jazdca, ktorý mal najprv kolíziu s kravou a neskôr technické problémy (poškodená nádrž) Do cieľa prišiel zo stratou cez 2hodiny. Naši jazdci však z najdlhšej etapy vyťažili skvelé umiestnenia v etape a celkovo sa Ivan Jakeš posunul až na 4. miesto a Štefan Svitko na 8. miesto.
Doplnené foto, video, a výsledky.

 

| 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 |

Motozem

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »