Anketa:
Články - Šport
- MotoGP
- SuperBike
- Cestné Motocykle
- Enduro
- Motocross
- SuperMoto
- Trial
- Plochá dráha
- Šesťdňová
- Rally
- Freestyle MX
- Ostatné
- GP 500
- GP 250
- GP 125
- Všetky
Zobrazujem články 1261 až 1275 z cekového počtu: 2304.
19.03.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5641 [Šport - Cestné Motocykle]
Tomáš Svitok: v rovnakom tíme s novým motocyklom
Motocyklový pretekár Tomáš Svitok sa aj v nadchádzajúcej sezóne predstaví so slovenským tímom SK Energy vo Svetovom pohári cestných motocyklov v triede Superstock 1000. Podstatnou zmenou je však v jeho prípade nová značka motocykla.
18.03.2013 - Vlcko Čitatelia: 4397 [Šport - MotoGP]
Predstavenie: Tím Yamaha Factory Racing pre MotoGP 2013
Yamaha Factory Racing z kráľovskej kategórie MotoGP predstaví svoje motocykle pre sezónu 2013 na začiatku posledných predsezónnych testov v Jereze.
12.03.2013 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 11380 Strany: 5 [Šport - Rally]
Intercontinental Rally 2013
Keď mi 7 rokov dozadu kúpil kamoš Dušan Galia prvú normálnu motorku a zároveň enduro, urýchlil tým plánovaný návrat medzi motorkárov. No netušil som ani vo sne, že po nedlhej dobe pôjdem na životný závod. Snáď kdesi v podvedomí driemal obdiv voči jazdcom diaľkových rally, neprebudený, bez ambícíí.
05.03.2013 - Maroš Palesch Čitatelia: 2995 [Šport - Ostatné]
SNOWCROSS Ski Králiky 2013 - Report
Posledný februárový víkend sa na banskobystrických Králikoch stretli nadšenci snowcrossu, teda pretekov snežných skútrov.
01.03.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3740 [Šport - Cestné Motocykle]
Výzva: Štart Jara Černého v nadchádzajúcej sezóne v Moto2 je otázny!
Slovenský pretekár Jaro Černý je momentálne v štádiu príprav na novú sezónu, ktorú by mal absolvovať v Medzinárodných majstrovstvách Španielska (CEV Buckler) v triede Moto2 ako jazdec tímu Stratos Racing Team.
25.02.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3530 [Šport - Cestné Motocykle]
Slávnostné vyhodnotenie Slovenského pohára CPM 2012
V sobotu 23. februára sa v priestoroch Slovakia Ringu uskutočnilo slávnostné vyhodnotenie vlaňajšieho seriálu Slovenského pohára CPM. Vo výbornej atmosfére, o ktorú sa organizačne postarala agentúra Slovakia Racing boli odovzdané ceny najúspešnejším pretekárom v rámci slovenského aj medzinárodného hodnotenia.
18.02.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4444 [Šport - Cestné Motocykle]
Pozvánka: International Motorcycle Race Championship (IMRC) - šampionát pre krajiny V4
Máme tu rok 2013 a s ním aj novinky pre nasledujúcu motoristickú sezónu. Na základe veľmi úspešnej predošlej sezóny Slovenského pohára CPM a následného záujmu zo strany okolitých štátov, sme sa rozhodli pre usporiadanie šampionátu pre krajiny V4 pod názvom International Motorcycle Race Championship (IMRC).
30.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6207 [Šport - Rally]
Prvé dojmy Ivana Jakeša a Štefana Svitka po návrate domov
Senzačný úspech dosiahol slovenský motocyklový jazdec Ivan Jakeš na tohtoročnej rely Dakar, keď po štrnástich náročných etapách obsadil v konkurencii svetovej špičky v konečnom poradí motocyklov fantastické 4. miesto, pričom až do posledných chvíľ atakoval bronzovú priečku
29.01.2013 - Mirka67 Čitatelia: 6327 [Šport - Motocross]
Telgárt 2013 – Snehuliaci na trati
Ani v zime, sezóne ktorá nám motorkárom nie je príliš naklonená, netreba zaháľať a treba využiť každú príležitosť na udržanie kondície a tak sa po trochu dlhšej pauze opäť ozývam s novinkami o mojom jazdení.
23.01.2013 - radkaMazak Čitatelia: 5053 [Šport - Rally]
Jeden deň na Dakare so Števom Svitkom
To čo sa o Dakare dozviete z médii je len časť z toho, čo sa počas dvoch týždňov najťažšej rally sveta deje. Súťažiaci sa musia aj niekde najesť, umyť, vyspať, odreagovať . . . to všetko k tomu jednoducho patrí. Tento článok tvorím v aute na ceste do cieľa Dakaru 2013 – do Santiaga. Vedľa mňa sedí Števo Svitko a pokúsime sa vám popísať, aký režim fungoval v depe Slovenskej výpravy.
23.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2746 [Šport - Rally]
Dakar 2013 s pozitívnym výsledkom aj pre Husqvarnu
Nedávno hlavné mesto Čile Santiago uvidelo finálovú slávnosť a ceremoniál odovzdávania cien v centre mesta, kde bolo umiestnené pódium a stupne víťazov pre účastníkov rally Dakar 2013. Slávnosti sa zúčastnili všetky tímy, ktoré dokončili rally , ktorá začala 5. Januára v Lime (Peru) a nakoniec sa dostala do Santiaga.
22.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3502 [Šport - Rally]
Tím GAS-GAS úspešne dokončil rally Dakar 2013
Tím Gas Gas pozostával z troch členov, z ktorých všetci úspešne ukončili svoje účinkovanie v cieli rally Dakar 2013 v Santiago de Chille, pričom vďaka tomuto úspechu obdržal model EC450 Raid tie najvyššie hodnotenia.
22.01.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4555 [Šport - Motocross]
MOTOSHOP ŽUBOR CUP - Prihlasovanie, licencie a ďalšie info
Kalendár, kategórie a bodovanie sme si už spomenuli v predchádzajúcom článku, teraz si poďme vysvetliť podmienky účasti v seriáli MOTOSHOP ŽUBOR CUP.
21.01.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6209 [Šport - Motocross]
MOTOSHOP ŽUBOR CUP - Kalendár, kategórie a bodovanie
Po krátkom predstavení v prvom článku, tu máme ďalšie informácie týkajúce sa nového ročníku MOTOSHOP ŽUBOR CUP. Ako prvé v poradí tu máme kalendár, kategórie a bodovanie. V ďalšom článku nás bude čakať niečo okolo prihlasovnia, licencií a pár ďalších "drobností".
19.01.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 18809 [Šport - Rally]
Dakar 2013 – 14. etapa - La Serena - Santiago - Ivan Jakeš získal 4. miesto v celkovom poradí!!!
Dnes je na rade posledná etapa tohtoročného Dakaru. Pripravená je tak aby jazdci predviedli show pre divákoch na početných skokoch a iných prekážkach. Meraná časť však nebude kratučká ako tomu bolo po iné roky. Jazdcov čaká 111 km dlhý meraný úsek, potom vmedzerená spojovačka a na záver ďalších 15 ostrých kilometrov.
Predchádzajúce | 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!

















