Anketa:
Články - Technika
Zobrazujem články 46 až 60 z cekového počtu: 249.
20.02.2015 - Landal Čitatelia: 4637 [Technika - Dobré Rady]

Kto maže – tomu sa dobre nosia!
Prečo je dobré krémovať koženú obuv? No lebo je to dobré pre jazdca!
17.02.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5094 [Technika - Úpravy motocyklov]

Yamaha Yard Built - Yamaha VMAX Infrared od JvB-moto
Rok 2015 je pre model Yamaha VMAX významný, pretože oslavuje 30 výročie svojho vzniku. Na oslavu tohto výročia Yamaha rozbehla spoluprácu s nemeckým úpravcom motocyklov JvB-moto a prinesie sériu úprav Yard Built a prvou z nich je VMAX Infrared.
04.02.2015 - karol1 Čitatelia: 9641 Strany: 2 [Technika - Motor 4T]

Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm
Pred dvomi rokmi som si po odjazdení sezóny na kladive TE 510 povedal , že by to chcelo pod zadok niečo ľahšie , obratnejšie , hravejšie. Tak prišla do domu KXF250 2005.
20.01.2015 - Romoto Čitatelia: 8755 [Technika - Úpravy motocyklov]

Barbarian II - Shaunov ďalší custom bike z ostrovov
Možno si ešte niekto z vás spomenie na tento článok: Barbarian - Shaunov custom bike z ostrovov. Čas beží a Mr. Shaun WAINFORD nezaháľal a dal sa do stavby nového projektu.
19.01.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5972 [Technika - Úpravy motocyklov]

Doplnky od Roland Sands Design pre BMW R nineT
Už pri samotnom zrode modelu BMW R nineT spolupracovala mníchovská značka s firmou Roland Sands Design zaoberajúcov sa úpravami motocyklov. A tak z tejto spolupráce vzišla aj rada doplnkov pre túto mašinu.
17.01.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 22580 [Technika - Dobré Rady]

Na motorke v zime: Príprava a úprava motorky
Zima je pre väčšinu motorkárov „obdobím sucha“ Jazdiť sa ale dá aj keď teplomer padá pod 10 ale aj pod nulu. Ako sa vraví: „Neexistuje zlé počasie, iba zle oblečený motorkár“ :-) V tejto časti seriálu sa pozrieme na prípravu a úpravu motorky
29.12.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5264 [Technika - Design]

Yamaha MT-09 v karbónovom šate
Firma Carbonin zaoberajúca sa predajom doplnkov vyrobených z karbónu v spolupráci s GorjupDesign, vytvorila množstvo doplnkov pre Yamahu MT-09, čím tento naháč dostáva v podstate celý nový šat.
22.12.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6120 [Technika - Design]

Dizajnové návrhy úpravy Ducati Scrambler od Gannet Design
Päť pomerne odvážnych návrhov od Gannet Design na tému Ducati Scrambler ukazuje kam až možno pohnať snahu o individualitu pri motorke, ktorá si ruku úpravcov doslova pýta.
16.12.2014 - Landal Čitatelia: 7524 [Technika - Dobré Rady]

Skúsenosti s orezávačom drapákov
Ošklbané pneumatiky sa mi akosi nakopili v garáži. Boli by ešte súce na kadečo, keby nemali tak strhané hrany. Z eko hľadiska sa mi vôbec nepáčilo vyhadzovať plášte, kde je ešte dosť “mäsa“ v štupľoch. Preto som oprášil dávny záujem o orezávač drapáku a zadovážil si ho.
13.09.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7402 [Technika - Úpravy motocyklov]

BMW R nineT custom bikes - keď ša štyria Japonci pustia do BMW
Na akcii BMW Motorrad Days Japan sa predstavili štyri prestavby motocykla BMW R nineT od Go Takamine (Brat Style), Kaichiroh Kurosu (Cherry’s Company), Shiro Nakajima (46 Works) a Hideya Togashi (HIDE Motorcycle).
22.05.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4351 [Technika - Design]

Shell Eco-Marathon Europe 2014: Okolo zemegule s 12,5 litrami paliva v nádrži
Presne 198 tímov z 27 krajín zabojovalo v dňoch 15. až 18. mája o víťazstvo na
30. ročníku študentskej súťaže palivovej efektívnosti Shell Eco-marathon Europe v uliciach holandského Rotterdamu. Na liter benzínu dokázal francúzsky tím Microjoule – La Joliverie prejsť výborných 3 314 kilometrov.
18.05.2014 - Landal Čitatelia: 7960 [Technika - Dobré Rady]

Cesta na Rally Albania 2014 – Faryn, zaklínač motoriek
Po Harovom minuloročnom článku som predpokladal tak 60%-70% faktického základu a vo zvyšku „tvorivú licenciu“ autora. Tak strašne som sa mýlil...
28.04.2014 - raptor Čitatelia: 27035 [Technika - Dobré Rady]

Kúpa motorky s odpočtom DPH
Nasledujúce riadky sú určené pre všetkých tých, ktorí tužia znížiť si cenu motocykla o magických 20% - DPH a nemajú v tom úplne jasno. Napriek tomu, že som sa snažil to napísať čo najjednoduchšie, v istých pasážach sa nedá vyhnúť citáciám zákonov. Na to, aby sa ti takáto „zľavička“ podarila, platí v čase písania týchto slov pár základných pravidiel.
20.02.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 26125 [Technika - Dobré Rady]

Rozmýšľaj - bezpečnostná kampaň vo Veľkej Británii
Nejedná sa o žiadnu novinku. Ide o bezpečnostnú kampaň ministerstva dopravy Veľkej Británie, ktorá pripravila niekoľko televíznych reklám. Myslím, že mnohé z nich stoja za zhliadnutie...
19.02.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4859 [Technika - Design]

Slovenskí študenti chcú na jeden liter paliva prejsť stovky kilometrov
Dá sa prejsť 3 000 kilometrov a minúť len jediný liter paliva? Elita študentov technických vysokých škôl z Európy v súťaži palivovej efektívnosti Shell Eco-marathon dokazuje, že to je možné.
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!