Anketa:
Články - Testy a predstavenia
Zobrazujem články 106 až 120 z cekového počtu: 941.
25.02.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 10599 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Našli sme nedotknutú časovú kapsulu - Kývačku tretieho tisícročia, Jawu 300 CL
Keď už sme takí rozbehnutí na retro vlne, pripomeňme si ďalší otestovaný „moderný veterán“, číročisté znovuzrodenie kultovej Kývačky s rokom výroby 2020. Čokoľvek od Jawy sa nás dotýka viac než hipsterčina zo zvyšku sveta, a musíme povedať, že 300 CL je oproti nedávnym novinkám podstatne „jawáckejšia“.
22.02.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7886 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Harley-Davidson Pan America™ 1250 a Pan America™1250 Special práve odhalené
Motocykel Harley-Davidson Pan America™ je všestranný stroj pre jazdcov, ktorí chcú cestovať i za hranice spevnených ciest. Tento robustný, výkonný a technologicky vyspelý univerzálny stroj je od základov postavený tak, aby jazdcovi dával istotu a posilnil pôžitok z dobrodružstva, nech ťa cesty zavedú kamkoľvek.
16.02.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7373 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Aprília odhaľuje ľahké agresívne ladené Tuono 660 2021
Návod je jednoduchý: vezmete predné dva valce z motora RSV4 a na tom základe postavíte radový dvojvalec s 270 stupňovým posunutím čapov na kľukovke. A vznikne kompaktný výkonný motor v strednom segmente. Po RS 660 prichádza ľahký agresivný naháč Tuono 660.
11.02.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 15501 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Test nádherného cestovateľa v čase - BMW R 18 First Edition 2020 s najväčším boxerom v histórii
Je dosť možné, že keby bežný motorkár niekde na ceste na sekundu zazrel novú R 18, pomyslel by si, že to bol skutočný veterán, a nie novinka napchaná modernými technológiami.
07.02.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 13775 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Triumph Rocket 3 R 2020: mať najväčší motor medzi nohami vôbec nie je ťažké!
Motorka mnohých superlatívov, majestátny Rocket, sa vracia po niekoľkoročnej "emisnej" pauze. Ľahší, krajší a silnejší než kedykoľvek predtým. A musíme uznať, že ohúril aj nás, čo sme vyskúšali už stovky strojov...
06.02.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 9934 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Legendárna „Busa“ je späť – Suzuki odhalila novú Hayabusu 2021
Po niekoľkých rokoch v stave klinickej smrti je Hayabusa, legenda jednostopového sveta, naspäť v plnej sile a v ešte lepšej forme!
26.01.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13648 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Očakávaná KTM 1290 SUPER ADVENTURE S 2021 odhalená
Pred pár minútami KTM oficiálne odhalila detaily svojej očakávanej vlajkovej lode Adventure.
26.01.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7637 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Úplne nový Triumph Speed Triple 1200 RS 2021
Značka Triumph len pred malou chvíľou odhalila úplne nový Speed Triple 1200 RS - najľahší, najsilnejší a technologicky najpremakanejší Speed Triple všetkých čias.
22.01.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10679 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

KTM Duke dostáva silnejší motor - predstavujeme Duke 890 2021
Rok po predstavení eRkovej verzie Duka v strednom segmente sa dostáva väčší motor aj do "základnej" verzie. Pozrime sa na Duke 890 2021.
19.01.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8910 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Harley-Davidson novinky 2021 Street Bob® 114, Fat Boy 114, nový audiosystém Rockford Fosgate a 4 prémiové touringové CVO modely
Harley-Davidson v roku 2021 prináša milovníkom motocyklov viac výkonu, štýlu, technológií a slobody. Medzi hlavné novinky patrí robustný Street Bob® 114, cruiser Fat Boy 114 v novom štýle a nové trendové voľby pre tri populárne performance-baggery: Street Glide® Special, Road Glide® Special a Road King® Special. Harley-Davidson ďalej ponúkne štyri super-prémiové touringové modely od tímu Custom Vehicle Operations.
15.12.2020 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7888 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Moto Guzzi V7 debutuje s novým 850 ccm motorom, lepším komfortom a výbavou
Ikonická talianska značka predstavila novú evolúciu úspešného modelu V7. Klasický taliansky bike sa dočkal významného vylepšenia.
03.12.2020 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7904 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Nový Monster 2021 je ľahší, kompaktnejši, sportovejší a bez trubkového rámu
Včera večer Ducati odhalila detaily novej generácie legendárneho Monstra. Na jednej strane poteší 166 kg suchej hmotnosti aj vďaka hliníkovému rámu inšpirovanému Panigale na tej druhej ten výhľad na prepletené trubky bude nejednému fanúšikovi chýbať.
03.12.2020 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5635 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

BMW inovuje roadstre S 1000 R a G 310 R pre 2021
S 1000 R je ľahší, so sviežim dizajnom, EURO5 motorom, odľahčenou prevodovkou, vylepšenou elektronikou či rámom "Flex Frame". 310 spĺňa EURO5 bez straty výkonu, má elektronický plyn a svieži dizajn.
01.12.2020 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13211 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda CRF300L a CRF300 RALLY 2021 – vylepšené ľahké dual-sportky s novým motorom
Nový motor 286 cm3, vyšší výkon aj krútiak, nižšia hmotnosť, nový rám aj podvozok... Priaznivci menších dual-sport bikov sa dočkali
24.11.2020 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11511 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda dala dnes Rebel 500-vke väčšieho súrodenca - CMX1100 Rebel 2021 prichádza
Rovnaký štýl bobbera, nízko položené sedlo, dobrá ovládateľnosť spojená s výkonným motorom, tuhým rámom a modernými technológiami a dokonca voliteľným automatom DCT.
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!