Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 1222.
09.09.2025 - gilbert Čitatelia: 328 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Novohradský predĺžený víkend II., Nitra - Hronský Beňadik -Tekovská kúria
Odjakživa tam bol kravín na mieste bývalého majera. Možno vtedy sa niekto z komunistických pohlavárov rozhodol, že okolité pastviny je nutné zúrodniť. Možno len preto, že čierny papalášsky Tatraplán musel ísť okolo smradľavého kravína a jeho posádka musela stáť pre stádo rožného statku, ktoré sa motalo po ceste, tak bol kravín zrušený. Budovanie sa ťahalo desaťročia a čo mi z toho obdobia utkvelo v pamäti bol slogan "Hľadám sponzora". Až po dobudovaní blízkeho úseku R1 došlo k definitívnemu zbúraniu všetkých ruín a stavbe zrubového motela, ktorý funguje.
16.08.2025 - gilbert Čitatelia: 753 [Mototuristika - Západné Slovensko - Cestopis]

Novohradský predĺžený víkend, časť I. (Šenkvice - Nitra)
Po dlhšej odmlke (naposledy v roku 1987 na bicykli) som sa znovu rozhodol pre individuálny výlet do kraja môjho detstva, do Novohradu. Keď som sa teda vychystal, bolo pod mrakom, no príjemne. Za dedinou som ale musel zastať a natiahnuť si nepremokavé prádlo, pretože začalo mrholiť, no bolo to len na pár minút.
30.07.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 1388 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Viac ako 50 Vespistov prinieslo do ulíc Bratislavy ducha La Dolce Vita
Vespa Night Ride zaplnila bratislavské ulice ikonickým talianskym štýlom.
26.07.2025 - gilbert Čitatelia: 933 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Výlet do Ružindola na MOTO RUŽE
Predčasom som sa rozhodoval pre kúpu nového približovadla na báze spolupráce s ochotným dealerom. Po viacerých pokusoch spojiť sa s ľuďmi okolo motoriek na Slovensku to dopadlo ako dopadlo. Viacerí diskutujúci sa dožadovali zverejnenia podmienok. Práve tieto zápisky z ciest sú predmetom spolupráce za výdatnej pomoci chalanov z motoride.sk.
19.07.2025 - gilbert Čitatelia: 1522 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Výlet do kameňolomu pod Babou
Dávnejšie som naznačil, že sa teším na to, že sa obnovila tradícia usporadúvania veteránskych pretekov do vrchu Pezinská Baba. Bohužiaľ, termín 21. 6. 2025 bol pre mňa dosť náročný. Vzhľadom k tomu, že som ráno prišiel z nočnej služby, neostávalo mi nič iné, len sa tam vybrať až po tom, čo som si trochu zdriemol. Uvedomil som si, že čas je neúprosný nepriateľ všetkého, na čo človek spomína v dobrom.
24.06.2025 - gilbert Čitatelia: 1107 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Výlet na Dobrú Vodu
Navnadený zážitkami na Záhorí som sa rozhodol, že podniknem výjazd bez zázemia svojej rodiny. Ťahalo ma to znovu na Orešany, na Smolenice, no aj tak to chcelo zmenu. Oproti mňa sa na cestičke medzi húštinami objavila kolegyňa crosserka. Spoločnosť jej robil psík a jej približovadlo bolo na animálny pohon. Cesta späť bola znovu v príjemnom klopení jemných zákrut po Dechtice, cez Trstín a Smolenice. Musím sa priznať, ale rolety v Horných Orešanoch ma nútia stále hľadať alternatívnu trasu. Tá cez Boleráz bola príjemná.
10.06.2025 - gilbert Čitatelia: 1903 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Výlet na Katarínku, časť I.
Minule som naznačil, že rodinných výletov som sa neplánoval zúčastniť ako rovnocenný člen výpravy. Vzhľadom na to, že našich vnúčeniec je dosť na tri normálne autá, tak som v rámci šetrenia miesta v aute v prospech detí a ich rodičov šiel na výlety na motorke. Čo myslíte, ako dnes pamätník vyzerá, presne tak ako v nedávnej minulosti, čo dosvedčuje foto s GilWayom v pozadí. Sľuby sa sľubujú a... (veď si nepokazím dovolenkovanie v Chorvátsku či Vietname po ťažkej drine pre Slovensko) "pejoratívne".
18.05.2025 - gilbert Čitatelia: 1402 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Záverečná trasa dňa D
Z útrob mojej pamäte sa asi po sto kilometroch začali vynárať momenty, kedy a v akej rýchlosti klopiť zákruty, ako akcelerovať, aby to nebolo prehnané, ako najúčinnejšie brzdiť, teda kedy ktorou a kedy oboma brzdami a v neposlednej miere, kedy optimálne preraďovať. Dá sa povedať, že čo sa týka maximálnej rýchlosti, tú som síce skúšal, chtíč si to chcel nekompromisne dopriať, no hlava to videla ináč. Blokovala veškeré nálady pokorenia samého seba.
16.05.2025 - Ján Drinka Čitatelia: 5493 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Honda A2 Adventure: 3 dni, 3 krajiny, 3 motorky, 3 prevodovky s Jánom Drinkom
3.deň Predjamsky zámok, Postojna, Slovinsko - Poslednou zastávkou eventu je hrad Predjama Predjamsky zámok, Postojna z 13.storočia postavený v jaskyni. Za 3 dni sme mali možnosť vyskúšať 3 rôzne motorky, s odlišnými prevodovkami v troch prímorských krajinách. Honda A2 event nebol iba o jazdení ale hlavne o skúsenosti a zážitkoch spojenými s týmto roadtripom. Vám ďakujem za pozornosť a importérovi Honda Slovensko...
06.05.2025 - simy Čitatelia: 2253 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Levoča a Bardejov - príjemné prekvapenie
3 dni, 2 mestá, ein Man, ein Motorrad.
03.05.2025 - gilbert Čitatelia: 1197 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Deň "D" po Záhorí
Po prechode hranice medzi Českom a Slovenskom som bol pevne rozhodnutý ísť cestami, kde nejazdia kamióny. Prvou destináciou bola Skalica. Po nej Senica, Brezová pod Bradlom a záverečná etapa šla cez Bielu Horu. Na tú nikdy nezabudnem, lebo pri zjazde z nej sa na manželkinej Babette zadrelo ojničné ložisko a Šípkova Ruženka sa odobrala k trvalému spánku.
16.04.2025 - gilbert Čitatelia: 1383 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Výlet v deň D
Dávnejšie som naznačil, že moje návrhy na spoluprácu so slovenskými predajcami zostali visieť na odmlčaní sa konkrétnych ľudí. Spolupráca bola obojstranne akceptovaná jedine v zahraničí.
10.04.2025 - gilbert Čitatelia: 1434 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Pod apeninským nebom – starobylé Assisi
Keďže súdržnosť rodiny je prvoradá, tak som sa zúčastnil národnej púte do Ríma. Kvízová otázka: mohli sa stretnúť svätý František z Assisi a Sisi?
31.01.2025 - NostalgicRider Čitatelia: 9823 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Výhybkári z Vorkuty
„Stojí! Stojí? Tuším, že áno, stojí. Počkaj! Je za zákrutou, nevidím tam úplne. Hýbe sa! Rozbieha sa! Ide! Polož motorku a vyhni mu ju z cesty!“
28.01.2025 - MinoPD Čitatelia: 11534 Strany: 15 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Invalida Balkán trip 2023
Dvojtýždňové, nie vždy ľahké, putovanie Bulharskom, Macedónskom, trochu Gréckom, ale hlavne Albánskom, opäť s podrobným popisom trás a miest a množstvom fotografií a videí.
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!