Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 511 až 525 z cekového počtu: 1222.
04.06.2012 - Beal Čitatelia: 9037 Strany: 2 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

III. medzinárodný festival motorkárskych filmov
Dvakrát do tej istej rieky nevstúpiš, hovorí sa. Napriek tomu si dáme tento "splav" na vlne zážitkov už tretíkrát. A tentoraz bude tá vlna ešte väčšia.
31.05.2012 - jozo13 Čitatelia: 9552 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

V Haliči bolo O p... alebo PO p...!
Túto dilemu nechám nech posúdia tí čo tam boli. Siedma Haličská Motorkáreň bola čo do návštevnosti a počtu motoriek najmasívnejšia. Do Haliče ,ktorá má 1600 obyvateľov si prišlo cca 2500 návštevníkov pozrieť vyše 800 motoriek. Bolo čo pozerať.
30.05.2012 - zuza12 Čitatelia: 5877 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Moje tri šestky na „Jarných 500 km“
Tohtoročnej akcie „Jarných 500 km“ sa zúčastnilo 72 motoriek z celého Slovenska. Spolupráca Kawasakiclubu Slovensko a spoločnosti ASIA Car Impex, s.r.o. na tejto akcii sa skutočne vydarila, výsledkom čoho bol skvelý deň a maximálna spokojnosť zúčastnených motorkárov a 12-tich ľadviniek.
27.05.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11514 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Fotoreport: 7. Haličská motorkáreň 2012
Už siedmy ročník stretnutia nových aj starých motoriek, stretnutia motorkárov v uliciach Haliče, kde sa stretávajú motorky bez rozdielu farby, typu, značky a veku. Ak ste tam chýbali prinášame vám aspoň foto-report.
23.05.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8739 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Video-foto report: Legenda stuntridungu Chris Pfeiffer na Slovensku + rozhovor
V rámci 10. stretnutia priaznivcov značky BMW sa na Slovensku predviedol celosvetovo známy kaskadér Chris Pfeiffer. Svoje umenie predviedol na námestí v Trstenej a potom ešte bonus pri oravskej priehrade a na zimnom štadióne. Pri tejto príležitosti sme ho aj krátko vyspovedali. Výsledkom je kopa fotiek a 4 videá.
19.05.2012 - zuza12 Čitatelia: 7379 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Rakúska motoškola bezpečnej jazdy
Tri hodiny strávené na betónovej ploche pri Schwechate s rakúskymi policajtmi, mi dali presne to, čo som potrebovala. A podľa reakcií chalanov, s ktorými som sa do Schwechatu vybrala, mal tento tréning prínos nielen pre mňa, ale i pre ostrieľaných jazdcov.
17.05.2012 - kacatko Čitatelia: 13287 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Touratech Enduroškola - ťažko na cvičisku...
Celý život som čakala na moment, kedy sa zjavím v teréne a konečne precítim, kde naozaj skrývajú svoje hranice cestné endurá.
17.05.2012 - vlasta Čitatelia: 7498 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Ako sme pokorili rumunské Karpaty
5 motoriek, 1 tereňák a 2498 m.n.m. Partia piatich Slovákov a štyroch Rumunov vedených šialeným rumunským sprievodcom zdolala najvyššie položené miesto Draculovej krajiny, ktoré je dostupné aj inak, ako po vlastných.
16.05.2012 - Landal Čitatelia: 11291 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

GoPro Chernobyl Tour 2012 II. časť, alebo „V teréne si vypni ESP!“
Pokračovanie a zároveň dokončenie nášho putovania západnou Ukrajinou.
16.05.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4131 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Víkend v Leviciach patril motorkárom - RIDERS PARTY 2012
Video report z piateho ročníka zrazu motorkárov RIDERS PARTY 2012 v Leviciach
09.05.2012 - milanb4 Čitatelia: 4761 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Video: Stretnutie veteránov a ostatných motoriek Vlkanová - máj 2012
Dňa 5.mája 2012 sa uskutočnil 2.ročník Stretnutia veteránov a ostatných motoriek vo Vlkanovej
08.05.2012 - zuza12 Čitatelia: 7881 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

O dokonalej symbióze alebo moje zážitky zo zrazu V-Stromákov
Mám za sebou skvelý víkend, strávený v spoločnosti skvelých ľudí. Takých, ktorí sú rovnako nenásytní ako ja. Nenásytní po jazde na motorke, po stále nových zážitkoch s prilbou na hlave, po pocite dokonalej symbiózy medzi nimi a ich dvojkolesovými mašinami. Príde mi fér podeliť sa s Vami o svoje zážitky z víkendu s V-Stromákmi, nakoľko na lepšom motozraze som zatiaľ nebola.
03.05.2012 - Landal Čitatelia: 15126 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

GoPro Chernobyl Tour 2012 I. časť alebo „My sme Tí inžinieri, čo Vám prišli zatepliť sarkofág!“
Mesiac intenzívnych príprav. Plán na 7 dní a cca. 2300 km. 9 jazdcov, od dvadsaťročného až po päťdesiatnika, ktorí sa predtým nevideli. Špeciálne povolenia na vstup do zakázanej Zóny. Skorý jarný termín. Bál som sa, ako to celé dopadne... Bolo z toho 9 dní, okolo 2700 km a kopec srandy.
26.04.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9076 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Kúsoček Álp, Benátok a slanej vody
Tento krát vyrážam vo dvojici. Je jedno kam, hlavne preč z domu. Môj najdrahší náklad v zadnej časti GéeSa, Ivka volí smer západ. Pre mňa nie veľmi lákavý smer, ale zažiť som ho aj tak niekedy chcel, tak prečo nie hneď teraz?
24.04.2012 - zuza12 Čitatelia: 8628 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Motorkár? Len cez moju mŕtvolu!
Negatívny vzťah k jednostopovým motorovým vozidlám mi bol vštepovaný zo strany otca takmer od malička. A nielen k nim. Vety ako: „nájdi si koho chceš, len mi nevoď domov černocha!“, alebo „keď ťa načapem s cigaretou, tak Ti ruky dolámem!“ som počúvala dosť často.
Predchádzajúce | 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!