Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 646 až 660 z cekového počtu: 1217.
25.08.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14369 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

9. Motoride stretko Tokaj, Maďarsko - Motoride Tour 2010
Deviaty ročník motorajďáckej Tour sa tohto roku konal u našich južných susedov v známej vinohradníckej oblasti Tokaj. Napriek zlým predpovediam sme znovu zabezpečili skvelé počasie, ba bolo priam až neuveriteľné teplo!
19.08.2010 - derbi Čitatelia: 8389 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Sólo trip cez Alpy k Jadranu, alebo ako som skúšal Deauvillku
Cestu som plánoval od návratu z Rumunska v máji Balkán tour 2010. Mal som premyslené len nejaké základné miesta čo chcem navštíviť, ale konkrétnu trasu som mal v pláne robiť “za pochodu”.
Môj hrubý plán bol GG, Dolomity, Stelvio, Benátky, Bibione, Krk, Bled.
13.08.2010 - matus Čitatelia: 14677 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Alpy 2010 – hľadanie šotoliniek
Začiatkom Júna 2010 sa dozvedám, že Rumunsko prekladáme až na August. Veď to je o 3 mesiace! Čo budeme dovtedy robiť?
09.08.2010 - marekxxx Čitatelia: 12687 Strany: 2 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Sýria, Jordánsko, Libanon
Pred sýrskou hranicou vedie kilometrová tiahla zátačka. Slnko svieti. Cesta vyzerá ako biela stuha. Pridal som plyn ako na pretekárskej dráhe Pneumatiky pištia. Zabrzdiť, povoliť, ostro dobrzdiť. Viem to celkom dobre a zastavujem motorku bez šmyku pred chlapíkom, ktorý divoko šermuje rukami. Má na sebe sýrsku uniformu.
02.08.2010 - tigrik77 Čitatelia: 19598 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Mini výlet do Čiech
Tento výlet bola moja prvá moto-turistika. Ako nadpis napovedá výlet bol do Čiech. Presnejšie južné Česko. Všetko to trvalo spolu štyri dni. Pokúsim sa to zhrnúť do tohoto článku.
30.07.2010 - Paulie Čitatelia: 10134 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Keď AccuWeather určil trasu – Júlske Alpy a Istria
Rok 2010 sa začal pre motorkárov otrasne. Jar žiadna, zima, dážď, vietor v podstate až do konca júna. Kvôli počasiu ruším už asi štvrtý plánovaný výlet k moru a taktiež ruším výjazd s Derbim na Balkán.
28.07.2010 - danfoss Čitatelia: 8351 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Ako sa zo sna stala realita!
Možno ma niektorí, ktorí budete čítať tento krátky článoček spoznáte, pretože pred niekoľkými mesiacmi som na túto super stránku pre motorkárov hodil do rubriky Diskusné fórum prosbu, kto by mi požičal motorku na týždeň?
27.07.2010 - 1a1a1 Čitatelia: 10937 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko - Bulharsko - Grécko - 2010
Cez zimu som plánoval pár cieľov, ktoré by som cez leto na mojom varadere rád navštívil. Boli to Sicília, Rumunsko, Estónsko a Alpy. Prvé dva plány mám za sebou. Tak som sa po dlhšej úvahe rozhodol, že sa s vami podelím s pocitmi a zážitkami, aj keď nemám spisovateľské črevo. Hádam to nejako prelusknete.
26.07.2010 - Mitja Čitatelia: 6146 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Marcová snežná eufória
Aj ty si kochajúci sa pútnik, ktorého domovom je CESTA? …
23.07.2010 - MilanJa Čitatelia: 7517 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Alpská serenáda 2010
Keď o niečom snívam príliš dlho, nezostane mi nič iné, ako premeniť sen na skutočnosť.
Presne toto sa stalo v súvislosti s Alpami.
14.07.2010 - piestik Čitatelia: 12420 Strany: 3 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Epos o mototúre II.- Východniarska odyssea
Prológ :
Akákoľvek zhoda miest, názvov a mien je úplne úmyselná. Udalosti opísané v tomto epose sa naozaj prihodili v dňoch 4. až 7. júna roku Pána 2010 štyrom motorkárom a jednému ľadviňákovi na ich výlete do najvýchodnejšieho cípu Slovenska - do Novej Sedlice. Celé sa to začalo studeným dažďom a skončilo horúcou vášňou. O tom, čo sa na 1200 km dlhej púti prihodilo medzi tým, sa dočítate v nasledujúcich riadkoch.
24.06.2010 - itoca Čitatelia: 6230 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Rally Albania 2010
Ako sa vybral Československý moto team do Albánska na rally a užil si to v pohode a zdraví.
24.06.2010 - derbi Čitatelia: 8623 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Balkán Tour 2010
Pozrieť sa na Balkán na motorke ma lákalo dlho. Autom som prešiel v minulosti dosť, ale väčšinou iba hlavné ťahy. Priznám sa, chcel som aj dokázať, že moto turistika sa dá robiť aj na malej motorke, nemusí mať každý bavoráka.
17.06.2010 - sanders Čitatelia: 8998 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Zbieranie skúseností - prvé motokilometre
O super výlete po Slovensku zo západu na Liptov.
14.06.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13314 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

6. ročník Jazdy za zosnulých motorkárov
Netradičná jazda v mene tých, ktorí už nie sú medzi nami, prebehla tento víkend už po šiesty krát. Stretli sme sa v strede Slovenska na spomienkovej jazde na horský prechod Šturec.
Predchádzajúce | 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!