Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 646 až 660 z cekového počtu: 1213.
02.08.2010 - tigrik77 Čitatelia: 19505 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Mini výlet do Čiech
Tento výlet bola moja prvá moto-turistika. Ako nadpis napovedá výlet bol do Čiech. Presnejšie južné Česko. Všetko to trvalo spolu štyri dni. Pokúsim sa to zhrnúť do tohoto článku.
30.07.2010 - Paulie Čitatelia: 10032 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Keď AccuWeather určil trasu – Júlske Alpy a Istria
Rok 2010 sa začal pre motorkárov otrasne. Jar žiadna, zima, dážď, vietor v podstate až do konca júna. Kvôli počasiu ruším už asi štvrtý plánovaný výlet k moru a taktiež ruším výjazd s Derbim na Balkán.
28.07.2010 - danfoss Čitatelia: 8336 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Ako sa zo sna stala realita!
Možno ma niektorí, ktorí budete čítať tento krátky článoček spoznáte, pretože pred niekoľkými mesiacmi som na túto super stránku pre motorkárov hodil do rubriky Diskusné fórum prosbu, kto by mi požičal motorku na týždeň?
27.07.2010 - 1a1a1 Čitatelia: 10901 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko - Bulharsko - Grécko - 2010
Cez zimu som plánoval pár cieľov, ktoré by som cez leto na mojom varadere rád navštívil. Boli to Sicília, Rumunsko, Estónsko a Alpy. Prvé dva plány mám za sebou. Tak som sa po dlhšej úvahe rozhodol, že sa s vami podelím s pocitmi a zážitkami, aj keď nemám spisovateľské črevo. Hádam to nejako prelusknete.
26.07.2010 - Mitja Čitatelia: 6123 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Marcová snežná eufória
Aj ty si kochajúci sa pútnik, ktorého domovom je CESTA? …
23.07.2010 - MilanJa Čitatelia: 7487 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Alpská serenáda 2010
Keď o niečom snívam príliš dlho, nezostane mi nič iné, ako premeniť sen na skutočnosť.
Presne toto sa stalo v súvislosti s Alpami.
14.07.2010 - piestik Čitatelia: 12274 Strany: 3 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Epos o mototúre II.- Východniarska odyssea
Prológ :
Akákoľvek zhoda miest, názvov a mien je úplne úmyselná. Udalosti opísané v tomto epose sa naozaj prihodili v dňoch 4. až 7. júna roku Pána 2010 štyrom motorkárom a jednému ľadviňákovi na ich výlete do najvýchodnejšieho cípu Slovenska - do Novej Sedlice. Celé sa to začalo studeným dažďom a skončilo horúcou vášňou. O tom, čo sa na 1200 km dlhej púti prihodilo medzi tým, sa dočítate v nasledujúcich riadkoch.
24.06.2010 - itoca Čitatelia: 6161 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Rally Albania 2010
Ako sa vybral Československý moto team do Albánska na rally a užil si to v pohode a zdraví.
24.06.2010 - derbi Čitatelia: 8590 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Balkán Tour 2010
Pozrieť sa na Balkán na motorke ma lákalo dlho. Autom som prešiel v minulosti dosť, ale väčšinou iba hlavné ťahy. Priznám sa, chcel som aj dokázať, že moto turistika sa dá robiť aj na malej motorke, nemusí mať každý bavoráka.
17.06.2010 - sanders Čitatelia: 8969 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Zbieranie skúseností - prvé motokilometre
O super výlete po Slovensku zo západu na Liptov.
14.06.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13246 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

6. ročník Jazdy za zosnulých motorkárov
Netradičná jazda v mene tých, ktorí už nie sú medzi nami, prebehla tento víkend už po šiesty krát. Stretli sme sa v strede Slovenska na spomienkovej jazde na horský prechod Šturec.
09.06.2010 - ope01 Čitatelia: 4531 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Akcia Suzuki Bandit Brno a jazda na RC8R
Chlapci z klubu Suzukibandit si tentokrát dali zraz na Brnenskom automotodrome. Veľmi chvályhodný počin, zajazdiť si za relatívne prijemný peniaz na bezpečnom okruhu a popri tom sa postretávať so svojimi kamošmi, večer pogrilovať a popiť pár pohárov zlatistého moku. :-) Akciu poňali aj ako amatérske preteky, takže program sľuboval zaujímavý deň.
18.05.2010 - jozo13 Čitatelia: 10688 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Aká bola 5. Haličská Motorkáreň
Jubilejný piaty ročník bol už počas prípravy poznačený zvláštnymi okolnosťami. Pán starosta nám pri vybavovaní povedal, že on a niektorí poslanci si neželajú aby bola takáto akcia v Haliči.
18.05.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9111 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Nečakaný výlet do Maďarska, alebo dvaja turuli na 125-kách.
Tento výlet sa uskutočnil minulú moto-sezónu. Bolo to tesne pred maturou počas akademického týždňa. Posledná šanca naučiť sa aspoň niečo o našich hrdinoch typu Štúr. Šanca ale ostala nevyužitá. Vybral som sa totiž do zeme, ktorú banda spod Devína veľmi v láske nemala, do zeme menom Maďarsko.
06.05.2010 - lancerka Čitatelia: 4736 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Krtíš Rally Šírava
Predstavte si pohodové neskoré ráno o cca 10:00 stredoeurópskeho času. Pomaly sa chýlilo k jednej z najväčších motoakcií na Slovensku – Motozraz Šírava.
Predchádzajúce | 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!