Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 841 až 855 z cekového počtu: 1213.
03.09.2007 - campa Čitatelia: 9552 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Cez kostlivca až do pekelných dolov...
Bol to ťažký týždeň. Vždy je ten trpiteľ (Bob a ja), čo všetko zvoláva a organizuje. Aj keď som mal jasnú predstavu, zhola som naozaj nemal tušák, do čoho ideme. Pár info o Kostnici a Pekelných Doloch bolo na webe, no viac infa som nezískal ani po brúsení českých motorkárskych stránok.
30.08.2007 - Chumo Čitatelia: 10640 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Po cestičkách Trollov - Nórsko 2007
Nórsko a jeho príroda. To bola „oblasť záujmu“, o ktorej som toľko prečítal. Plánovanie nezlyhalo, takže odjazd stanovený na 29. júna vyšiel. Mierny strach z dlhej a náročnej cesty trochu vylepšilo očakávanie a predstavy. Pripravení a vybalení skoro dôkladne sa vydávame na expedíciu po Trollích stopách...
28.08.2007 - Beal Čitatelia: 13958 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Výlet masochistov alebo 4000 kilometrov bičíkovania
Cesta poctivo naplánovaná. Náš čas sa blíži. Keď tu zrazu nejaký smrad hádže do našej schránky pohľadnicu za dvanásťtisíc korún od SPP. Hm, drahá spomienka na zimu.
27.08.2007 - Diger Čitatelia: 9023 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Dážď alebo cesta do Štiavnice
Nedeľa ráno, pod mrakom, padajúce kvapky, mokrý asfalt a my.
27.08.2007 - Tomahawk Čitatelia: 10883 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

5. Live weekend zraz, Osrblie 2007
Celý týždeň bola horúčava a nepovolila ani v piatok pred cestou. Od rána bolo neznesiteľne dusno a celá cesta bola ako v plameňoch. Ani ochladenie z 37 oC na 34 oC rýchlou jazdou neosviežilo. Uvoľnenie nastalo pri príchode na Osrblie búrkou a mokro vydržalo až do večera. Spočiatku to ani nevyzeralo na veľkú účasť, ale k večeru sa to už začalo zapĺňať.
22.08.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10651 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

6. Stretnutie Motoride-ákov alebo upršaný Motoride Tour 2007
Päť rokov počasie stretnutiu priaznivcov motoride.sk prialo. Nemohlo to byť však naveky a na 6. stretko do Tatier neprišiel suchou nohou nikto, pretože dážď striedavo padal v každej časti Slovenska.
21.08.2007 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 10259 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

20 km ku šťastiu alebo Motorkári navštívili výnimočné deti II
Ak by sa ma dnes niekto opýtal, čo potrebuje človek k tomu aby bol šťastný, odpovedal by som asi:“20 kilometrov.“ Určite to mnohým z vás nedáva zmysel, ale ak si tento článok prečítate do konca, tak isto pochopíte.
20.08.2007 - Hospoder Čitatelia: 6316 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Jawa zraz 2007
2. ročník neoficiálneho Jawa zrazu je za nami.
15.08.2007 - TonyCBF Čitatelia: 5729 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

700 míľ slovenských
Nápad ísť na cestu okolo Slovenska vznikol minulú sezónu na jeseň. Potom sa tak trochu na to pozabudlo, ale toto leto sme si osviežili spomienky a dohodli sa, že ideme do toho.
12.08.2007 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9122 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Juhom východného Slovenska
Na tento výlet som sa tesil už pred prázdninami, no nejako mi nikdy nevyšiel čas.
10.08.2007 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4833 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Ducati Hypermotard a Sportclassic
Alebo Hypoš je vlastňe Ona a Sport je Caférejsr jak vyšitý!
08.08.2007 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4243 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Tenkrát poprvé
Konečne je to tu! Konečne som sa dočkal toho dňa, kedy sa aj mne podarilo ísť na akciu organizovanú tímom DUCATI Slovakia.
07.08.2007 - campa Čitatelia: 8565 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Kokava 2007
Tretí ročník alebo inak povedané – voľné pokračovanie jedného dobrého dňa sa dialo 28. 7. 2007.
06.08.2007 - BAKE Čitatelia: 5294 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Cesta na koniec Slovenska
Inšpirovaný reláciou o pohraničných oblastiach som sa rozhodol uskutočniť cestu z BA do poslednej východnej osady s názvom Nová Sedlica, ktorá leží neďaleko trojného bodu PL, SK ,UK hranice.
01.08.2007 - MajoKE Čitatelia: 17119 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Marseille a Provensálsko
Ak chceš byť v severnej Afrike a ostať v EÚ, choď do Marseille, presnejšie do centra mesta, starého prístavu (Vieux Port).
Predchádzajúce | 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!