Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 1066 až 1080 z cekového počtu: 1222.
14.04.2005 - Skarab Čitatelia: 10581 [Mototuristika - Európa - Výlet]

První jarní... Sečská přehrada v okrese Chrudim
Sobota 26.3.2005
Tak už je to tady, podle kalendáře jaro, počasí fantastické, chuť na cestování obrovská....
11.04.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15709 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Cesta na ďaleký východ
Keď mi Hergi nahlásil servisný výjazd na východ, hneď som vedel aký výlet mám na sobotu naplánovať. Vlastne stačilo zaloviť v PC a otvoriť trasu naplánovanú niekedy na jeseň minulého roku. Vtedy akosi neostal čas na to, aby sme ju s DodoKE-ovcami absolvovali :-(
07.04.2005 - Peter Fischer Čitatelia: 13159 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Aké bude 4. stretnutie MotoRide-ákov?
V poradí štvrté stretnutie priaznivcov tohto servera sa neuskutoční na domácej pôde, ale vo východných Čechách. Z toho sa dá vytušiť mototuristický zámer tejto akcie...
31.03.2005 - todra Čitatelia: 23389 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ďalší blázni vo veľkonočnom Chorvátsku 2005
Nová motorka mala na tachometri 140 km a tak sme si vymysleli takýto spôsob relatívne rýchleho zábehu. Dvaja magori (to som povedal až po návrate) na 650 V-stromoch sa vybrali cez Veľkú noc až na ostrov KRK.
29.03.2005 - inferno Čitatelia: 12377 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Veľkonočná otočka - Hmla, sneh, dážď a zdochliny
- aj taká môže byť cesta do Chorvátskana veľkú noc (25-27.03.2005)
29.03.2005 - Pilgrim Čitatelia: 15600 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Na mopedu k beduínům – 15.časť
Keď som počas Vianoc začal pripravovať prvý diel „Beduínov“, mal som pred sebou dlhú zimu a dlhý príbeh. Dnes, počas Veľkonočných sviatkov jedno aj druhé končí a pred očami sa mi otvára obzor nových ciest. Prajem vám aj sebe úspešnú novú sezónu...
24.03.2005 - zeze Čitatelia: 16238 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Francúzske Alpy 2004 - Bonette a tie ostatné
Leto v plnom prúde. Manželka nemala výhrady, dovolenka sa dáka tiež našla. Otázka „kam“ sa natískala. Kto by šiel? Na sms-ky s alternatívami možných trás zareagoval iba Milan. „Jedeme do Francie“ – znela jeho stručná odpoveď.
21.03.2005 - Pilgrim Čitatelia: 15927 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Na mopedu k beduínům – 14.časť
Dobrodružstvo malých motocyklov sa pomaly blíži k svojmu koncu. Po malom fenickom intermezze sa ich svetobežnícke kolesá znova dotkli európskej pôdy. Aj keď domou to majú ešte ďaleko...
15.03.2005 - Pilgrim Čitatelia: 13090 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Na mopedu k beduínům – 13.časť
Žiaden československý motocykel tej doby ešte nezdolal obratník Raka. A tak naši hrdinovia využili ďalšiu výzvu osudu a pokúsili sa o nemožné. Prekročiť ho tými najmenšími z najmenších...
10.03.2005 - Pilgrim Čitatelia: 13160 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Na mopedu k beduínům – 12.časť
Malé motocykle splnili svoj hlavný cieľ – prejsť žeravou Sinajskou púšťou, Ale im to nestačilo. A tak namiesto k domovu namierili svoje nenásytné čumáčiky k južným rovnobežkám. Teda presnejšie k tej jednej....
28.02.2005 - Pilgrim Čitatelia: 12333 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Na mopedu k beduínům – 11.časť
Všetko raz dôjde k svojmu záveru. V tejto časti sa dostaneme na koniec sinajského dobrodružstva. Ale nebojte sa. Príbeh, rovnako ako tohtoročná zima, ešte zďaleka nekončí...
21.02.2005 - Pilgrim Čitatelia: 12898 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Na mopedu k beduínům – 10.časť
V tejto časti vymeníme rozpálené sedadlá malých motocyklov za sedla na ťavích chrbtoch a vydáme sa spolu s hrdinami príbehu do púšte na lov kozorožcov. A ako to všetko dopadne? Čítajte...
14.02.2005 - Pilgrim Čitatelia: 13141 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Na mopedu k beduínům – 9.časť
Je možné, aby naši hrdinovia došli tak ďaleko a potom sa jednoducho vzdali? Ja som tomu neuveril a vy? Spoločne sa teda pozrime na udalosti, ktoré nasledovali...
07.02.2005 - Pilgrim Čitatelia: 12054 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Na mopedu k beduínům – 8.časť
Púšť je krásna, ale aj nemilosrdná. Svojím návštevníkom pripraví v ten najnevhodnejšej chvíli skúšku. Bod zlomu. Kto zlyhá, zahynie. Ak ho zachránia, do konca života ju bude nenávidieť. Kto obstojí, zamiluje si púšť navždy...
03.02.2005 - Pilgrim Čitatelia: 36267 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Víkend pri Solinskom jazere
Bola to taká neplánovaná akcia. Proste sme sa ja, syn a motorka prebudili do slnečného sobotňajšieho rána, pozreli na seba a vedeli, že musíme vyraziť. Anywhere...
Predchádzajúce | 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!