Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1273 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32534
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18944)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13590)

Najnovšie Články

slider

KTM endurá a motokrosy pre rok 2026

Modelové rady enduro a motokros pre rok 2026 zostávajú na vrchole pódií vďaka filozofii KTM, ktorá sa zameriava na agilné ovládanie a výkon potrebný na víťazstvo v pretekoch....

slider

Kawasaki odhalila očakávanú KLE500 a KLE500 SE 2026

Kawasaki práve teraz večer odhalila očakávanú malú adventúru KLE500 v štýle rally. Vidíme kompaktný, na pohľad ľahký bike, poháňaný skvelým motorom Kawasaki 500 ccm...

slider

GASGAS prináša upravené komponenty na svojich trialoch

Modelový rad GASGAS trialov TXT, ktorý zahŕňa modely TXT GP aj TXT RACING, prináša upravené komponenty pre lepší výkon a odolnosť.

slider

Honda sa rozširuje modelový rad o retro model CB1000F

CB1000F prináša dizajn inšpirovaný retro štýlom typickým pre rad CB a odkazuje na hlavné rysy ikonických modelov z minulosti.

Zobrazujem články 2866 až 2880 z cekového počtu: 8769.

21.05.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5112 [Novinky - Pozvánka]

-

Okruhový den na SPZkách - Okruháři míří na Slovakia Ring!

Populárny Okruhový deň na SPZkách po ročnej pauze opäť zavíta na Slovakia Ring.

 

20.05.2015 - Landal Čitatelia: 3056 [Šport - Rally]

-

Dalmatia rally 2015: Deň 5. – deň voľna: práca, oddych, rekreácia

Makať sme začali už po raňajkách. Našťastie, lebo sme sa babrali až do poobedia. Ale všetko je pripravené na ďalšiu etapu. S Josipom sme už zohraný a mousse obúvame a vyzúvame ako na bežiacom páse.

 

20.05.2015 - Landal Čitatelia: 4014 [Šport - Rally]

-

Dalmatia rally 2015: Deň 4. – 2. etapa: masaker štartového poľa

Už vyše týždňa ťahám extrémne nočné šichty. Už nevládzem. Dnes to bude bez foto. Mám šancu dostať sa o desiatej do postele a rád by som to konečne využil.

 

20.05.2015 - Richard Karnok Čitatelia: 4990 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Tomáš Svitok na Alpe Adria - vydarený štart do sezóny 2015

Po šiestich rokoch strávených predovšetkým vo svetovom pohári cestných motocyklov triedy Superstock 1000 sa slovenský motocyklový pretekár Tomáš Svitok z finančných dôvodov vrátil do medzinárodného šampionátu
Alpe Adria.

 

19.05.2015 - radkaMazak Čitatelia: 3947 [Šport - Motocross]

-

V+S Welding cup 2015 na Zemplíne pod taktovkou Vörösa a Popovicza

HRAŇ - SÍRNIK 10.5.2015: Druhé podujatie V+S Welding cupu – regionálny pohár Východ a zároveň prvé podujatie Slovenského pohára sa odohralo na kopci medzi obcami Hraň a Sírnik na Zemplíne, kde sa o výborné zázemie pre 120 jazdcov postaral MX team ESTRI Hraň.

 

19.05.2015 - Landal Čitatelia: 4805 [Šport - Rally]

-

Dalmatia rally 2015: Deň 3. – 1. etapa

Najprv doplním údaje ohľadom včerajška. Náročný bol najmä večer. Itinerár sme dostali až o deviatej večer, rozprava bola dlhá a itinerár rozsiahly. Spracovanie zabralo dosť času.

 

19.05.2015 - Richard Karnok Čitatelia: 3491 [Šport - Cestné Motocykle]

-

V Taliansku odštartoval motocyklový Alpsko-jadranský šampionát 2015

Na talianskom okruhu Adria International Raceway sa cez víkend začala sezóna motocyklového seriálu Alpe Adria Road Racing Championship, ktorý ako organizátor zastrešuje slovenská agentúry Slovakia Racing. Viac ako 120 pretekárov z trinástich krajín Európy súťažilo v triedach od 125 cm3 až po superbiky, pričom nechýbali ani oldtimery a premiéru mala aj nová trieda Stock 250, ktorej jazdci bojovali o body do hodnotenia Majstrovstiev Európy.

 

18.05.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4796 [Šport - Motocross]

-

Slovakia MX & QUAD Championships - MotoCorse cup 2015 – Beckov

Druhé preteky seriálu štvorkoliek a motokrosu SLOVAKIA MX & QUAD CHAMPIONSHIPS – MOTOCORSE CUP 2015 pokračovali v máji na piesočno-šotolinovej trati pod hradom Beckov.

 

18.05.2015 - datadive Čitatelia: 19282 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Triumph Tiger 800 XCx 2015 - prítulné zvieratko na cesty aj necesty

Na testovanie "malého" tigra som sa naozaj tešil. Presne takto si predstavujem cestovné enduro. Rozumný objem motora, 21 palcové koleso vpredu, dobrý podvozok a užitočná elektronika. Okrem toho som očakával, že druhá generácia bude mať vychytané detské chybičky, ktorými trpí nejeden nový model. Ako to dopadlo si prečítajte v našom krátkom teste.

 

18.05.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4517 [Šport - MotoGP]

-

MotoGP 2015 VC Francúzska - Víťazstvo Lorenza, Rossi drží krok

Veľká cena Francúzska sa jazdila tesne po testoch v Jereze a tak mnohí jazdci nastúpili s novými komponentmi na motorkách. Na okruh sa po operácii ruky vrátil aj Dani Pedrosa

 

18.05.2015 - Landal Čitatelia: 3366 [Šport - Rally]

-

Dalmatia rally 2015: Deň prológu: ukázal sa náročnejší, než sme čakali. Preto len heslovitý report

Trate prológu boli krásne, ale aj nebezpečné. Často na strmých svahoch. Je ťažké dávať paľbu, ak je na boku zráz cca 100 až 200 metrov. Krásne šotoliny striedajú kamenisté polia. Celkovo stú trate zatiaľ fajn.

 

17.05.2015 - Landal Čitatelia: 3614 [Šport - Rally]

-

Dalmatia rally 2015: Deň prvý - príchod na miesto

Základná info: sme v bivaku a po prebierkach. Jozef Kráľ (Josip), Samuel Theis (Samifumi) a Laňďal. Jožo a samo idú v kategórii 1V600, ja v kategórii “C“, čo sú hrochy. Idem totiž na Afrike.

 

16.05.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5050 [Technika - Design]

-

Shell Eco-marathon 2015 - zo Slovenska štartujú 2 extrémne úsporné vozidlá

Študenti slovenských technických univerzít už o niekoľko dní zabojujú o titul najúspornejšieho auta Európy na jubilejnom 30. ročníku súťaže Shell Eco-marathon Europe. Tím bratislavskej STU pri treťom štarte „presedlal“ z benzínového pohonu na stlačený zemný plyn CNG. Technická univerzita v Košiciach sa do súťaže vracia opäť po 6 rokoch.

 

15.05.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3993 [Bleskovky - PR bleskovka]

-

Novinka na trhu batérií od značky BS battery

Technologický pokrok - to sú akumulátory, nabíjačky a ďalšie produkty najvyššej kvality od BS. Battery. Jeden z najväčších svetových výrobcov, OEM dodávateľ pre MV Agusta, má horúcu novinku na trhu batérií.

 

15.05.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13193 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Predstavujeme MX okuliare 100% Racecraft

Možno ste ich už videli. Ak ste sledovali Dakar tak najpravdepodobnejšie na prilbe Marca Comu. Ale zďaleka to nie je jediný pretekár, ktorý vsadil na okuliare značky 100%.

 

| 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 |

KTM 390 Enduro R 2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »