Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3736 až 3750 z cekového počtu: 8786.
12.03.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8450 [Novinky - Pozvánka]
Pozvánka: MOTOCYKEL 2014 – EXPOZÍCIA SMF A „VEČER MAJSTROV SMF 2013“
V dňoch 13.-16. marca 2014 sa v priestoroch výstavného a kongresového centra Incheba Bratislava uskutoční 14.medzinárodná výstava MOTOCYKEL 2013 a 11.ročník výstavy lodí BOAT SHOW a RYBÁRSTVO, POLĽOVNÍCTVO A VOĽNÝ ČAS.
12.03.2014 - Richard Karnok Čitatelia: 2893 [Šport - Cestné Motocykle]
Ladislav Šnegoň: Práca s deťmi je dôležitá a úžasná
Športová komisia cestných pretekov motocyklov pri SMF pripravuje už tretí ročník Junior Moto Academy, motoškoly pre najmenších, kde si deti od útleho veku začínajú osvojovať dôležité návyky pre jazdu na motocykli. Pre tých najtalentovanejších sa potom otvára šanca pokračovať v niektorom z pretekárskych šampionátov či už na minimotocykloch, alebo v seniorských kategóriách.
11.03.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3730 [Šport - Cestné Motocykle]
Tomáš Svitok s tímom Maco Racing do MS Endurance
Slovenský motocyklový pretekár Tomáš Svitok sa po štyroch rokoch pôsobenia vo Svetovom pohári triedy Superstock 1000 predstaví vo vytrvalostných majstrovstvách sveta (Endurance World Championship) so slovenským tímom Maco Racing, ktorý vlani v tomto seriáli vybojoval vynikajúce siedme miesto v konečnom hodnotení svetového šampionátu.
11.03.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4332 [Šport - Enduro]
Rozhovor Peter Lazar: Enduro 2013 – spokojnosť i rozpaky
Každoročne vstupujeme do sezóny s veľkým množstvom plánov a predsavzatí, avšak nie všetko sa vždy podarí naplniť do bodky. Už o pár týždňov budeme stáť na štartovacej čiare nového ročníka endura a country crossu, avšak teraz je čas, aby sme sa obzreli za uplynulým ročníkom.
10.03.2014 - keduska Čitatelia: 6161 [Novinky - PR článok]
Nová interaktívna motomapa - www.motobed.eu.
“Moto obed?””To čo je?” opýtal sa Awia, keď som mu do mobilu diktovala s malou dušičkou názov môjho šialeného projektu, ktorý som dávala dokopy vyše pol roka popri práci a stál ma nemálo času a chechtákov.
10.03.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 9753 [Testy a predstavenia - Test]
GAS GAS Randonne 125 - Ani "trialka" z vás trialistu nespraví, ale...
...ale pri troche trpezlivosti, veľa hodinách strávených tréningom a popritom zažitej kope zábavy, posuniete svoje motozručnosti oveľa ďalej. A ešte stihnete pobehať všetky vybavovačky nielen v meste.
09.03.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4685 [Bleskovky - Predstavujeme]
Horex VR6 Cafe Racer 33 ltd.
Horex pripravil limitovanú edíciu motocykla s názvom Horex VR6 Cafe Racer 33 ltd. Ako názov napovedá, v limitovanej edícii bude vyrobených práve 33 kusov motocyklov v úprave navodzujúcej dojem café recer.
08.03.2014 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 4102 [Bleskovky - Novinky]
Gas Gas kúpil motory Husqvarna
Španielsky Gas Gas Motos uzavreli dohodu s talianskou Moto Italia, pôvodne Husqvarna Motorcycles, o kúpe ich technológii dvojtaktných a štvortaktných motorov.
07.03.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8234 [Novinky - Pozvánka]
Nebuď labuť a príď sa otestovať na Rally Budapešť - Bratislava!
Dva dni, stovky kilometrov a žiadna pomoc. Poď sa ukázať.
06.03.2014 - Landal Čitatelia: 6133 [Šport - Rally]
Cesta na Rally Albania 2014 – Tripmaster AST2
V našom tíme budú dve motorky vybavené Tripmastrom AST druhej generácie. Zásielka už dorazila!
05.03.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5321 [Bleskovky - PR bleskovka]
FAMSA - motorkárske brašne so 40-ročnou tradíciou teraz aj na slovenskom trhu
Textilnú batožinu talianskej značky FAMSA poznajú motorkári na celom svete. Tí, ktorí ju už roky používajú a overili si jej kvalitu, chvália šetrný a zároveň pevný systém upevnenia na konkrétnom type motocykla, kvalitu spracovania a odolnosť brašien proti starnutiu.
04.03.2014 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 14209 [Testy a predstavenia - Test]
Moto Guzzi V7 Racer 2013 – kafe vo veľkom štýle
Keď vystriedate mnoho strojov, poženiete sa za výkonmi, technickými finesami a chirurgickou presnosťou. Keď si myslíte, že už ste toho vyskúšali dosť, nebodaj že už vás nič na vašom vzťahu k motorkám neprekvapí a popri tom všetkom možno až pozabudnete, prečo vlastne jazdíte – odvezte sa na Racerovi a on vám dušu zase upokojí.
04.03.2014 - cmcindians Čitatelia: 6769 [Novinky - Súťaž]
Miss Tanec Slnka 2014 - súťaž!
Hľadá sa Miss Tanec Slnka 2014!
03.03.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3955 [Bleskovky - Predstavujeme]
Ducati predstavila nový Diavel
Ducati oficiálne predstavila inovovaný model Ducati Diavel na výstave Geneva Motor Show.
03.03.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6684 [Novinky - Bike roka]
Výsledky ankety Foto, Video a Test roka 2013
Už šiesty rok sme vám - čitateľom - dali do rúk možnosť ohodnotiť našu prácu. Ktoré fotografie, testy a videá z produkcie redaktorského tímu motoride.sk sa vám najviac páčili a ktorým ste pridelili najviac hlasov, si môžete pozrieť v tomto súhrne.
Predchádzajúce | 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!

















