ISSN 1336-6491 | Online: 1071 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32575
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18965)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13610)

Najnovšie Články

Zobrazujem články 5386 až 5400 z cekového počtu: 8790.

06.09.2011 - PityRider Čitatelia: 10664 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Z malého endura sa zrodil malý chopprík

Aj simson s51 enduro má v sebe kúsok choppra

 

05.09.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9201 [Bleskovky - Novinky]

-

Husqvarna uvoľnila technické údaje nového biku Nuda 900

Talianska firma Husqvarna už netají niektoré technické parametre ich nového modelu Nuda 900. Známy je okrem iného aj oficiálne udaný výkon mašiny.

 

05.09.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 10195 [Testy a predstavenia - Test]

-

Kawasaki KX 250F a KX450F v Šenkviciach na trati s jazdcom číslo 91

Možno trochu inak ako ostatní, možno trochu inak, ako by ste čakali. Na pozvanie od chalanov z Kawasaki som sa tešil už dlhšie. Prečo práve ja, jogurťák, asfaltový kolenobrusič, to napíšem až na konci. Ale čo bude na tomto článku trochu iné ako klasická reportáž z novinárskeho dňa, je forma, akou to spracujem. Na pomoc som si prizval mladého chalana, jazdca z MKP (malokarpatský pohár) s číslom 91.

 

05.09.2011 - eddie94 Čitatelia: 5236 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

-

Dvojdňové pojazdeníčko – naša 1. väčšia turistika

Ako to malo byť... Vyrazíme v piatok poobede smer Trenčín, prespíme u kamaráta, v sobotu pobeháme Beckov, Trenčín a okolie, skončíme v kempe na Nitrianskom Rudne a v nedeľu domov. No nebolo tomu celkom tak, vlastne to bolo úplne inak...

 

05.09.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2438 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Tomáš Krajčí na Nürburgringu tesne za bodmi

Len jedna desatina sekundy chýbala Tomášovi Krajčímu k ďalšiemu európskemu bodu na pretekoch Majstrovstiev Európy cestných motocyklov v triede Superstock 600 na nemeckom Nürburgringu.

 

05.09.2011 - Varan Čitatelia: 29913 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda Vision 110 - pracant do mesta na každý deň

Nedávno predstavený nenáročný skúter, ktorý má zaujať najmä priaznivou cenou, sa práve dostal do predaja a my sme mali možnosť vyskúšať ho ako prví na Slovensku. Aký teda je?

 

02.09.2011 - MajoKE Čitatelia: 20218 Strany: 2 [Technika - Dobré Rady]

-

Elektrický suchoprd - sucho a teplo na motorke

Tak napíšem ako som sa stal strašnou fajnovkou, na svetelné roky vzdialený imidžu drsného motorkára.

 

31.08.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11257 [Bleskovky - Novinky]

-

Kvapalinou chladený boxer pre BMW - R 1200 GS 2012?

Nie je žiadnou veľkou novinkou, že sa pracuje na novom motore pre populárne BMW GS. Žiaľ, nové normy nepustia a vzduchom chladený motor by už nespĺňal kritéria normy Euro4.

 

30.08.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7404 [Bleskovky - Novinky]

-

Video: 10. Motoride Stretko 2011, Rajecké Teplice

Tak a máme tu pre vás aj čerstvé vtipné videjko z jubilejného 10. Motoride stretka, ktoré sa konalo v polke augusta v Rajeckých Tepliciach.

 

25.08.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 10181 [Testy a predstavenia - Test]

-

Malý hooligan z ostrovov - Triumph StreetTriple 675R

Povím to hnet asi takto. Ťešiu sem sa prevelice, uš len proto, že „mejd in grejt britn“ a zatát co sem mjeu možnost zvést sa na dvoch Trijumfoch, tak ve mňe zanecháli nezmazatelnú stopu. Jak to bude po temto stroji, uvidzíme. Já to uš vím, ale dzime na to postupňe.

 

25.08.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5377 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Slovenský motocyklový reprezentant Jaro Černý si z Red Bull Ringu priviezol body za 6. miesto

Na novootvorenom rakúskom okruhu Red Bull Ring, pokračoval predposlednými pretekmi, prestížny šampionát medzinárodných majstrovstiev Nemecka -IDM.

 

24.08.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5231 [Šport - Plochá dráha]

-

Martin Vaculík je náhradníkom pre Grand Prix 2012 !!!

Ďalší historický úspech pre Slovensko vybojoval na plochej dráhe Martin Vaculík. V sobotu bojoval vo švédskej Vetlande o postup do budúcoročného cyklu Grand Prix speedway.

 

24.08.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9850 [Šport - Enduro]

-

B-akaR 2011 - alebo ako sme naháňali splašené Jašterice

Keď mi ešte začiatkom sezóny volal Jano alias kolaso, že by rád spravil nejaký XL enduro pretek v okolí Brezna nemohol som ho inak ako podporiť. A už sme dumali aj s Harom, čo by sa dalo vymyslieť čo tu ešte nebolo. Nakoniec sa vykľula vytrvalostná trojhodinovka dvojíc z 4-mi kategóriami a bola to pecka!!!

 

23.08.2011 - Panter Čitatelia: 10627 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

-

Jubilejné 10. Motoride stretko Rajecké Teplice - Motoride Tour 2011

Ahoj! Za 14 dni je 10. stretko Motoride. Doufam ze prijedes s novym strojem. Skocime na pivko. Táto SMS-ka od Zdenka mi pripomenula, že sa už vlastne poznáme 10 rokov. Áno! Pred desiatimi rokmi sme sedeli v bufete kempu Slnečné skaly a zvedavo si obzerali jeden druhého. Poznali sme sa všetci z chatu na motoride.sk, ale nikdy sme sa nevideli...

 

23.08.2011 - Kamo7 Čitatelia: 10823 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yamaha R1 superbike - konečne hotová

Po dlhých rokoch.

 

| 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 |

KTM 390 Enduro R 2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »