ISSN 1336-6491 | Online: 967 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32590
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18973)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13617)

Najnovšie Články

Zobrazujem články 6361 až 6375 z cekového počtu: 8790.

08.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13110 [Bleskovky - Novinky]

-

Honda predstavuje dvojitú spojku - a hovorí o veľkej VFR

Len pred niekoľkými minútami Honda zverejnila infošky o vecičke v motocykloch nevídanej - dvojitej spojke. Tá bude v novom V4 motore. Čo je prekvapujúce, v texte sa spomína aj nová VFR.

 

08.09.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 22276 [Testy a predstavenia - Test]

-

BMW F800GS v úprave Touratech

Touratech je celosvetovo známa firma, ktorá sa zaoberá výrobou doplnkov hlavne pre turistické motorky. My sme mali možnosť vyskúšať upravenú BMW F800GS - projekt slovenského predajcu Touratech z Popradu.

 

07.09.2009 - motogpsk Čitatelia: 4909 [Šport - MotoGP]

-

V GP San Marina v Misane s prehľadom zvíťazil Valentino Rossi

Valentino Rossi si suverénnym víťazstvom pred domácimi fanúšikmi v GP San Marina v Misane opravil pokazenú náladu po páde v Indianopolise.

 

07.09.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4716 [História]

-

Rally Dakar ročník 1984 - nové krajiny na obzore

Za účelom vystupňovať hodnotu slov „sen pre tých, ktorí ostali za“, Thierry Sabine bol rozhodnutý rozšíriť krajiny, cez ktoré prechádza rally.

 

07.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13919 [Novinky - Pozvánka]

-

Príď si vyskúšať nové Husqvarny 2010 do Sverepca

Motosport Púchov, oficiálny dovozca Husky na Slovensko, ťa pozýva na prezentáciu a testovanie off-roadových noviniek.

 

04.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11208 [Bleskovky - Novinky]

-

Honda predstavila nové farby pre rok 2010

Pred nejakou hodinku Honda uvoľnila fotky modelov s novými farebnými kombináciami a ľahkými dizajnovými alebo technickými zmenami. Najviac pozornosti sa dostalo CBR1000RR a novej variante Shadow 750 Black Spirit.

 

04.09.2009 - agressor Čitatelia: 28729 [Testy a predstavenia - Test]

-

Suzuki GSX 650F - malý veľký turista

Bandita pozná každý. Sám som jedného vlastnil a mal som ho rád aj s tým jeho lenivým motorom, mäkkým podvozkom, krútiacim sa rámom a slabými brzdami. Odvtedy ale Japonci vylovili veľa veľrýb a motorky už nezvyknú trpieť chorobami z minulého storočia. Preto som bol veľmi zvedavý na to, ako tento Bandit obalený do plastu obstojí v konkurencii moderných strojov.

 

04.09.2009 - Varan Čitatelia: 8789 [Bleskovky - Novinky]

-

Suzuki GSX-R125 na rok 2010 - aktualizované

Po internete už viac ako rok kolujú fake fotky budúcej Suzuki GSX-R125. Teraz už máme prvé skice ako by v skutočnosti mala vyzerať.

 

04.09.2009 - Cacao Čitatelia: 7958 [Bleskovky - Novinky]

-

Gore-Tex Lockout Closure - koniec starým dobrým zipsom?

Firme Gore-Tex sa podarilo vyvinúť zaujímavú alternatívu konvenčnému zipsu. Pošle táto novinka klasický zips do múzeí, alebo ide len o dodatočný luxus?

 

03.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3052 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Tomáš Svitok v tíme Union Bike Gimotorsports

19-ročný pretekár Tomáš Svitok sa predstaví v talianskom tíme Union Bike Gimotorsports v nasledujúcich troch podujatiach svetového pohára triedy
Superstock 1000.

 

02.09.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6340 [História]

-

Rally Dakar ročník 1983 - a púštna búrka

Po prvý krát trasa rally preťala púšť Ténéré. Tento doteraz neznámy oceán pieskových dún spôsobil, že sa súťažiaci aj diváci ešte väčšmi tešili na tento ročník.

 

31.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5195 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Motohouse 9/2009

Na pultoch je deviate čislo Motohousu natlačené znovu tým najlepším, čo sa po tejto planéte premáva.

 

30.08.2009 - 100bubu Čitatelia: 12565 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Romanien Tour 2009

Alebo po stopách Grófa Drakulu tam a späť od delty Dunaja po vodné dielo Gabčíkovo.

 

29.08.2009 - sidi24 Čitatelia: 16333 [Novinky - In Memoriam]

-

Spomienka na Kentiho

Spomienka na úžasného človeka a do poslednej chvíle motorkára Paľka Kentoša.

 

28.08.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 10065 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Porovnávací test exotov Ducati, Voxan a Buell

Takéto testy sa nerobia na Slovensku každý deň. Zišiel sa nám tu francúzsky extrovert Voxan Café Racer 1000, americký buldog Buell XB9SX Lightning a talianska diva Ducati 1100 Monster.

 

| 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 |

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »