Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 7006 až 7020 z cekového počtu: 8794.
16.04.2008 - Peter Fischer Čitatelia: 6431 [Novinky - Oznam]
Video: Styx vo veľkom - otvorenie novej predajne
V sobotu 12. 4. prebehlo oficiálne otvorenie novej predajne Styx vo Vrábľoch. Nechýbali sme tam, na novú predajňu sme sa pozreli objektívmi fotoaparátu aj kamery.
15.04.2008 - Richard Karnok Čitatelia: 4757 [Šport - Cestné Motocykle]
Svitok tretí na Európskom pohári v Cartagene
Skvelý úspech zaznamenal v úvodnom podujatí Európskeho pohára cestných motocyklov v španielskej Cartagene slovenský reprezentant Tomáš Svitok, pretekár tímu Gold Fren Erinac, ktorý obsadil v pretekoch triedy Superstock 600 tretie miesto!
15.04.2008 - Miro69 Čitatelia: 8872 [Šport - Ostatné]
QUAD CUP: Prvý závod 2008 predo dvermi!
A je to tu!!! Prvý pretek Slovenského pohára štvorkoliek sa uskutoční tento týždeň 19.4.2008, v sobotu na motokrosovej trati v obci Šaštín Stáže.
15.04.2008 - ctulu8 Čitatelia: 12091 [Vaše stroje - Moja motorka]
Thelma, čierna kráska, ktorou sa plnia sny - Triumph America Bonneville
Tieto riadky sú prvým predstavením Thelmy a jej osedlávača na motoride.sk. Obaja sme tu zelenáčmi, buďte zhovievaví k chybám krásy vo formáte tohoto článku.
14.04.2008 - maxy Čitatelia: 7781 [Šport - Enduro]
V Borskom Mikuláši 2008 po oba dni dominoval Svitko
V nedeľu podvečer sa slávnostným vyhlásením víťazov skončilo prvé podujatie MM SR v endure a cross country, ktoré sa konalo v Borskom Mikuláši. Svoju dobrú formu a vyjazdenosť opäť potvrdil Žaškovčan Štefan Svitko, ktorý zvíťazil v absolútnom poradí.
14.04.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5618 [Novinky - Pozvánka]
Pozvánka na testovací deň KTM 2008
Vyskúšajte si cestné motocykle KTM na vlastnej koži! KTM Test Day na Pezinskej Babe, 26. 4. 2008!
13.04.2008 - Brambo Čitatelia: 4047 [Šport - MotoGP]
MotoGP 2008 – 3 – Estoril
V Estorile víťazne Lorenzo, Bautista a Corsi.
13.04.2008 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 7717 [Novinky - Oznam]
Video: Bikers Centrum Slovakia otvorené!
Motorkári všetkých značiek, spojte sa! Aj takýto slogan by mohlo niesť novootvorené Bikers Centrum Slovakia v Trnave.
11.04.2008 - vlkomoto Čitatelia: 24725 [Novinky - PR článok]
Hliníkové nájazdové rampy, s ktorými sa všetci dostanú dolu...
Ale vyjdú všetci aj hore? Tejto otázky sa ujala spoločnosť Vlkomoto s.r.o. s prevádzkou v Trnave. Firma ponúkajúca celý sortiment motoriek, motorových kolobežiek, skútrov, snežných i vodných skútrov, bugín, minimotoriek a štvorkoliek ponúka zaujímavé riešenie, ktoré uľahčí prepravu na automobiloch typu pick up, nákladných automobiloch alebo na prívesných vozíkoch.
10.04.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9986 [Šport - Rally]
Video: Rozhovor - Jaro Katriňák pred Rally Central Europe 2008
Len včera sme informovali o zmene trasy prvej zo série dakarských rely, ktorá ma štartovať už nasledujúci víkend, kvôli snehu v Rumunsku. Dnes sa Jaro odprezentoval novinárom aj s novou motorkou.
09.04.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7002 [Šport - Rally]
Rally Central Europe mení trasu v Rumunsku kvoli množstvu snehu!
Práve sme dostali správu o zmene trasy prvej zo série dakarských rely, ktorá ma štartovať už nasledujúci víkend. A to kvôli snehu v Rumunsku.
09.04.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11721 [Bleskovky - Novinky]
Nová firma na slovenskom trhu - MOTO ONE
Stánok tejto u nás neznámej značky nás zaujal na výstave Motocykel. O to viac nás prekvapilo, keď sa nám predajca prihovoril anglicky.
09.04.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4653 [Bleskovky - Novinky]
Čo na víkend? Poď otvárať sezónu 2008!
Už je najvyšší čas nahodiť baterky späť do motoriek, oprášiť pavučiny a vyraziť na cesty. Počasie sa tvári prívetivo, cez víkend nás čakajú aj fajné akcie.
08.04.2008 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 19438 [Technika - Dobré Rady]
Opatrnosti nie je nikdy dosť
Tento článok nemá veľa spoločné s motocyklami. Ak, tak len okrajovo. Nemá to byť kritika nášho zdravotníctva, aj keby mohla a mala byť. Nemá to byť opis toho čo sa mi stalo, aj keby vlastne mohol byť a bude.
08.04.2008 - Steinar Čitatelia: 7858 [Novinky - Pozvánka]
Pozvánka na 8. Letný zraz 2008 & 1.Bikeweek KRAKEN
Motoklub Kraken CCC 999 usporadúva v roku 2008 svoj 8. letný zraz na Záhorí. Tento rok sa však miesto konania presúva z Tomkov do areálu Motorestu u Janíčkov pri obci Kúty. V tomto roku bude zraz Krakenov trvať celý týždeň a pôjde o vlastne prvý Bikeweek na Slovensku.
Predchádzajúce | 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!


















