Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1709 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32197
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18775)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13422)

Najnovšie Články

Zobrazujem články 7846 až 7860 z cekového počtu: 8736.

07.02.2006 - anton Čitatelia: 28467 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Honda Shadow 750 - IRON MOTO

Pred rokom som začal uvažovať o prestavbe tohto motocykla.

 

07.02.2006 - Vidicon Čitatelia: 46487 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Slovinsko - chorvátska spoznávačka

Pozerám z okna na zasnežené rozľahlé divoké planiny rodnej Petržalky, na zamŕzajúce búrlivé vody Chorvátskeho ramena, na chumáče padajúceho bieleho motorkárskeho prekliatia, na deti hľadajúce v tom bielom svinstve použiteľnú striekačku a premýšľam, ako by som to počasie oklamal a opäť vysadol do sedla nedočkavej osemstovky...

 

06.02.2006 - intros Čitatelia: 11454 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

-

50. Elefantentreffen 2006

27. - 29.01.2006 sa konal jubilejný 50. ročník Elefantentreffen v Bavorskom lese.

 

04.02.2006 - JAWAstreet Čitatelia: 25955 [Vaše stroje - Moja úprava]

-

Jawa 350 Street

Moja raketka. Taká skromná úprava.

 

02.02.2006 - marekxxx Čitatelia: 11349 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

-

Za trafenými slonmi 1956 + 50 cez Šumavu

Jedna z legiend hovorí, že hlboko v temných bavorských lesoch sa motorková brigáda na konci druhej svetovej vojny húževnato bránila tri dni bez jedla a pitia a kládla tvrdý odpor útočníkovi. Niekoľko rokov po vojne sa nezamestnaní vojenskí veteráni rozhodli stretnúť v termíne a na mieste, ktoré zanechalo v ich osudoch kruté rany.

 

02.02.2006 - Miko Čitatelia: 14110 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Kawasaki 1100 GPZ, 1997

Toto je moja Kawasaki plus pár faktov, myšlienok a skúseností...

 

01.02.2006 - campa Čitatelia: 45436 [Technika - Dobré Rady]

-

Tatoo story alebo ako na nové tetovanie

Ak niekto uvažoval o tetovaní tak maximum času venoval tomu, že čo si dá a hlavne kam pôjde. Nie každému sa to podarilo a ja tu prinášam mini návod ako si nepokaziť telo a kúpiť si pekné tetovanie.

 

01.02.2006 - DrTic Čitatelia: 16476 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

-

Fotopríbeh z 50. Elefantentreffen 2006

Nenájdete tu článok pretože, na Elefantentreffen som nebol na motorke, takže toto právo prislúcha iným. Pripravil som však krátky foto príbeh, ktorý vám napovie ako to tam vyzerá, čo môžete očakávať.

 

01.02.2006 - DucatiST4s Čitatelia: 10059 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Štipka filozofie alebo ako som začínal ja

Typický príbeh, alebo sú motorkári a „motorkári“, ktorí ste Vy!?

 

27.01.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 45727 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test moto zámkov Master Lock – jeden zo štyroch otvorený

Ako bolo dohodnuté koncom novembra minulého roka, dnes sa uskutočnil dlho očakávaný test zámkov značky Master Lock.

 

27.01.2006 - gilbert Čitatelia: 10476 [Šport - SuperMoto]

-

Zlaté riadidlá - ako vznikli preteky Supermoto

Supermotard sa vo Francúzku zapísal zlatými písmenami z dôvodu, ktorý všetci už poznáme (kto je najlepší motocyklista?). Úvodného preteku v roku 1989 na parížskom okruhu Carole sa zúčastnili najlepší motokrosári, enduristi, cestári či z GP alebo superbike.

 

26.01.2006 - panky23 Čitatelia: 25192 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda CR 500 Motard

Aj ja som sa rozhodol prispieť do tejto rubriky a podeliť sa o moje skúsenosti s mojou bývalou (samozrejme motorkou). Nemal som ju nejako zvlášť dlho, ale to stačilo na to, aby som ju trošku spoznal.

 

25.01.2006 - campa Čitatelia: 26889 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda VT 750C2 Shadow 1997

Tá nedočkavosť zabíja!!! Dnes som to skúšal po lade ale absťák neutícha. Tak som sa rozhodol že poukazujem čo som čo to doladil. Také malé sebauspokojenie.

 

24.01.2006 - yoey Čitatelia: 19547 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Aprilia Tuareg Wind 350 1993

Po 15-ich rokoch opäť v garáži zavadzia motorka. Vtedy to bol Simson a teraz Aprilia Tuareg.

 

20.01.2006 - shushen Čitatelia: 14813 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Moja Jawka 50 typ 20

Jednoducho nesmrteľný kutáč, chrchel, pinčel, pekáč, pigas atď.

 

| 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 |

yamaha Tenere

husqvarna-side-09-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »