Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8506 až 8520 z cekového počtu: 8737.
05.10.2002 - misokral Čitatelia: 10407 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha DT 50R
Tak toto sú nejaké fotky myslím že je to pre 13 ročného chalana dosť silný stroj max. rýchlosť 110 km/h.
01.10.2002 - sita Čitatelia: 7161 [Šport - Enduro]
Slováci vyrovnali historickú 6. priečku z Fínska
77. ročník medzinárodnej šesťdnovej motocyklovej súťaže enduro - celkové výsledky
27.09.2002 - Hektor Čitatelia: 16003 Strany: 3 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Cesta okolo Slovenska 4.-13.7.2002
Po dlhej ročnej pauze a plánovaní prišiel deň D, kedy sme sa opäť stretli - partia Slovákov a Čechov na mašinách...
27.09.2002 - cavan Čitatelia: 19007 [Vaše stroje - Moja motorka]

MZ 250 alias BMW F650
Aj obyčajná MZ-tka môže vyzerať celkom slušne...
27.09.2002 - sita Čitatelia: 6219 [Šport - Šesťdňová]
Šesťdňová - Slováci dobiehajú Španielov
77. ročník Medzinárodnej šesťdňovej súťaže enduro
24.09.2002 - sita Čitatelia: 5991 [Šport - Enduro]
Matoškovi bolo zima, Katriňák ako na leteckom dni
Šesťdňové preteky, 1. deň
Jaroslav Katriňák: "Cítil som sa ako na leteckom dni"
24.09.2002 - sita Čitatelia: 5227 [Šport - Šesťdňová]
Slováci odštartovali šesťdňovú 2002 bez problémov
77. ročník Medzinárodnej šesťdňovej súťaže enduro
24.09.2002 - sita Čitatelia: 5216 [Šport - Enduro]
Program 77. ročníka Šesťdňovej v Jablonci
Program 77. ročníka Medzinárodnej šesťdňovej súťaže enduro v českom Jablonci nad Nisou:
24.09.2002 - sita Čitatelia: 7431 [Šport - Enduro]
Slovenský Trophy team chce skončiť v prvej desiatke
Slovenský Trophy team po ročnej pauze na Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaži enduro
23.09.2002 - efko Čitatelia: 15420 [História]

Ariel model F 1929
Britský motocykel vyrobený v meste Birmingham firmou Ariel works Ltd. v roku 1929.
23.09.2002 - sita Čitatelia: 5403 [Šport - MotoGP]

Biaggi bude jazdiť za Hondu
Taliansky jazdec cestných motocyklov v kubatúre MotoGP Max Biaggi bude v nasledujúcej sezóne pretekať za tím Pramac Honda
23.09.2002 - sita Čitatelia: 6279 [Šport - MotoGP]

Rossi získal štvrtý majstrovský titul
Talian Valentino Rossi získal svoj štvrtý majstrovský titul (125 cc - 1997, 250 cc - 1999, 500cc - 2001, MotoGP - 2002).
19.09.2002 - mike Čitatelia: 9942 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]
Red Bull GET ON THE TOP 2002
Jedno sobotňajšie ráno som sa zobudil s tým, že idem na super akciu. Áno bolo to 14.9.2002 a dej sa odohrával v obci Porúbka pri Žiline. Už dva týždne pred akciou FUNRADIO dávalo avízo a pozývalo ľudí, ktorých prišlo neúrekom. (môj odhad sa potvrdil, prišlo cez 5000 ľudí) Akciu organizovalo združenie POBYS – vydavateľ časopisu Svet motocyklov.
19.09.2002 - bugy Čitatelia: 10786 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja TDM-ka
Po štyroch rokoch jazdenia na MZ 250 som ju tento rok vymenil za Yamahu 850 TDM r.výr.96.
14.09.2002 - Peter Fischer Čitatelia: 11950 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Tatry + Poľsko 2002, alebo krótkie grzechotanie po drogach polskich
Myšlienka vyraziť do Tatier a Poľska mi v hlave skrsla ako blesk z jasného neba, keď firemné voľno po sviatku SNP urobilo štyri nádherné dni bez roboty. Keďže v našich veľhorách zúrila práve najtvrdšia sezóna, zohnať ubytko bola celkom drina, hlavne preto, lebo som nechcel spať v stane.
Predchádzajúce | 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!