Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8551 až 8565 z cekového počtu: 8737.
14.07.2002 - sita Čitatelia: 4013 [Šport - MotoGP]
Obaja jazdci tímu Honda v nemocnici
Po havárii úradujúceho majstra sveta v najvyššej kubatúre cestných motocyklov a vedúceho pretekára priebežného poradia triedy Moto GP Valentina Rossiho havaroval pri voľnom tréningu na anglickom okruhu Donnington Park aj jeho tímový kolega z tímu Honda Japonec Tohuru Ukawa.
02.07.2002 - sita Čitatelia: 7023 [Šport - Motocross]
Bučenec bodoval na pretekoch ME v Chorvátsku
5. preteky seriálu ME v motokrose - Jastrebarsko-Mladina (Chorvátsko)
02.07.2002 - Hektor Čitatelia: 26776 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Motozraz Manínska Tiesňava – sobotňajší výjazd
Tak ako minulý rok aj tento som sa zúčastnil na motozraze v Manínskej Tiesňave. Tentokrát som na ňom už nebol sám. Bola na ňom so mnou aj moja polovička Mirka a kámoš Hendrix na svojej Shadowke.
30.06.2002 - sita Čitatelia: 6208 [Šport - MotoGP]

Na VC Holandska aj triumf 16-ročného Španiela
Triumfami favoritov a jedným veľkým prekvapením sa v sobotu skončilo siedme podujatie MS cestných motocyklov Veľká cena Holandska na okruhu v Assene.
25.06.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13947 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]
Motozraz správnych chlapov - Manínska Tiesňava 2002
Na Manín ako na jeden z naj zrazov na Slovensku som sa chcel pozrieť už dávno, ešte na Simsone. Po skúsenostiach s cestou do Revúcej 2001 som
zistil, že to by asi nebol najlepší nápad. Tohto roku som však neváhal a osedlal som Kawu.
25.06.2002 - sita Čitatelia: 12289 [Šport - Enduro]
ME Enduro - Hrehor dvakrát tretí, Katriňák raz druhý
V poľskej Miedzianej Gore sa počas víkendu uskutočnili preteky seriálu majstrovstiev Európy v endure. Zo slovenských jazdcov sa postavila na stupne víťazov len skúsená dvojica Ján Hrehor a Jaroslav Katriňák. Hrehor obsadil v kubatúre do 125 cc počas oboch dní vždy tretiu priečku. Katriňák po sobotňajšom druhom mieste v kategórii 4T preteky v nedeľu nedojazdil, keď ho zradil stroj.
20.06.2002 - cinka Čitatelia: 7236 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Bodovacia akcia športovej mototuristiky Bardejov 2002
Ski and Sun areál (bazén, zjazdovka)
Trasa: Košice - Bardejov-Nižná Polianka
14.-16.6.2002 (piatok – nedeľa)
zloženie: Eja+Harly, Awia
Do Bardejova je to z Košíc len na skok, takže túto akciu sme si nemohli nechať ujsť. Hneď z práce sme pobalili a stretli sme sa s Awiom na známom mieste na košickej výpadovke smerom na Prešov, na Zelenom dvore.
18.06.2002 - large Čitatelia: 16764 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda VFR 750 F
Tak toto je moja VFR-ka, zoznámte sa :-)
17.06.2002 - sita Čitatelia: 5772 [Šport - MotoGP]

Rossiho štvrtý triumf v rade
Valentino Rossi získal dalšie víťaztvo v kategórii MotoGP, a túto sezónu má už päť víťaztiev z možných šiestich...
17.06.2002 - sita Čitatelia: 6456 [Šport - GP 250]

V kubatúre do 250 cc triumfoval Talian Melandri
Talian Marco Melandri na stroji Aprilia sa stal víťazom pretekov v kubatúre do 250 cc na šiestom podujatí MS cestných motocyklov - VC Španielska.
17.06.2002 - sita Čitatelia: 7747 [Šport - GP 125]

Víťazom VC Katalánska v triede do 125 cc Poggiali
Manuel Poggiali zvíťazil na VC Katalánska v triede do 125 cc rozdielom 19 milisekund po tom ako predbehol Daniho Pedrosu na cielovej rovinke v poslednom kole...
14.06.2002 - Hektor Čitatelia: 18549 Strany: 2 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Vysoké Tatry - Zakopané - Orava
Štvordňový májový výlet na motorkách okolo Vysokých Tatier.
13.06.2002 - renos Čitatelia: 16310 [Vaše stroje - Moja motorka]

Manet 125
Názor nechám na motoristoch.
10.06.2002 - cinka Čitatelia: 9921 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]
Manínska Tiesňava 2002 - zraz
S našim Maninom to vyzeralo asi tak ako keď si trháte margarétku.... so slovami ľúbi ma, neľúbi ma, ideme , nejdeme. Nakoniec sme šli. Nabalení a zároveň nešťastní z toho že harlyho nová - ojazdená guma, je deravá a zaplátaná sme vyrazili z Furče smerom na Jahodnú. A tam sa to stalo, defekt! Mali sme obrovské šťastie že sme šli predpísanou 40 -kou a teda sme neskončili aj s batožinou na asfalte. Bola to pre nás tragédia. Dlho plánovaný Manin, bol na teraz v nedohľadne, jediná naša záchrana bola, prezuť gumu...
Predchádzajúce | 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!