Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8716 až 8730 z cekového počtu: 8737.
04.06.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6135 [Šport - GP 500]

Veľká cena Talianska Mugelo - 500 cm3
V päťstovkách nastúpil Rossi v nových farbách (bielo-modré havajské kvety) Trať do štartu vyschla a tak jazdci nastúpili na suchých pneumatikách. Po štarte sa zoradili nasledovne Roberts, Capprirossi, Biaggi, Rossi, Barros, Nakano, Criville, Ukawa.
04.06.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7852 [Šport - GP 125]

Veľká cena Talianska Mugelo - 125 cm3
Tento víkend v Mugelupanovalo zlé počasie, štart 125-tiek sa stále posúval, až sa nakoniec štartovalo sa spozdením asi hodinu a pol.
Pole position si tu tohto roku vybojoval Ui, ale nedokázal ho predať a trápil sa na 15 mieste.
04.06.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5766 [Šport - GP 250]

Veľká cena Talianska Mugelo - 250 cm3
V 250-tkách si pole position vybojoval Harada pred Lucchi-m a McWilliams-om. Štartovalo sa v daždi. Battainy predviedol na štarte neuveriteľný pád, keď asi po jednom metre spadol a urobil hodiny namieste. Na čele sa jazdci zoradili v poradí Marcelino Lucchi (44 rokov), McWilliams, Matsuda, Harada, de Puntiet, Locatelli ...
31.05.2001 - feci Čitatelia: 9940 [Testy a predstavenia - Test]

Najostrejšia šesťstovka
Pri každej inovácii typu CBR 600 F mali konštruktéri a dizajnéri na pamäti
hlavný cieľ zachovať koncept F ako ľahký motocykel, ktorý by mal naďalej veľmi blízko k širokému
okruhu zákazníkov. Toto predsavzatie sa im stále darí napĺňat; o čom svedčí aj popularita všetkých
generácií tohto motocykla.
31.05.2001 - feci Čitatelia: 6948 [Testy a predstavenia - Test]

Japonská strela
Tieto slová sú priamo z technického materiálu od výrobcu. Agresívne línie a ostré črty novej Ninji
vzbudzujú rešpekt. Už pri prvom pohľade cítiť, že hlavnou činnosťou japonskej spoločnosti je
letecký priemysel. Aerodynamické tvary s mohutným predsunutým nasávačom vzduchu a malé
stabilizačné krídelká v prednej spodnej časti kapotáže pripomínajú skôr stíhačku ako motocykel.
31.05.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 25518 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Muránska planina a Muránsky hrad
Národný park Muránska planina bol vyhlásený dňa 1. októbra 1997. Rozprestiera na ploche 20 318 ha a jeho ochranné pásma až na ploche 21 698 ha. Zasahuje do okresov Brezno,Revúca a Rimavská Sobota.
29.05.2001 - Dadi Čitatelia: 17735 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Stretnutie mototuristov (25. - 27. 5. 2001) Revúca
Po dohovore medzi členmi SMF sa od tohoto roku oddelili stretnutia mototuristov od klasických zrazov. Tieto stretnutia sú určené pre ľudí, ktorí majú radi mototuristiku, radi sa stretnú, povymieňajú si skúsenosti a zážitky zo svojich ciest a zároveň precestujú aj kúsok Slovenska.
23.05.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6532 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]
Perličkami čarokrásneho Zamaguria sú miniatúrne jazierka
Hádam jedným z najčarovnejších kútov celého Slovenska je Zamagurie. Územie, zaberajúce sever Spiša, je od jeho väčšej časti oddelené hradbou Spiškej Magury (z toho pochádza aj názov Zamagurie - za Magurou). Patrí sem osemnásť dedín a jedno mestečko - Spiská Stará Ves.
23.05.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4721 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]
Nielen v Slovenskom raji možno nájst atraktívne tiesňavy
Východné Slovensko oplýva mimoriadnym bohatstvom prírodných krás, vzácností a zaujímavostí.
V jeho regióne sa okrem iného nachádza najvyzsí, najnizsí i najvýchodnejí bod nasej republiky.
Mnohé z týchto miest sú verejnosti dobre známe, niektoré vak menej a sú aj také, ktoré pozornosti
ludí akosi unikajú.
22.05.2001 - Dadi Čitatelia: 6253 [Šport - GP 500]

Veľká cena Francúzska v Le Mans - 500-ky
Do 11. kola všetci pretekári jazdili bez problémov až na vedúceho pretekára Biaggiho, ktorý vyšiel
z trate a padol o tri miesta nižšie. Na vedúce miesto sa Biaggiho malou chybou dostal jeho tímový
kolega Checa.
22.05.2001 - feci Čitatelia: 5359 [Šport - GP 250]

Veľká cena Francúzska v Le Mans - 250-ky
Po štarte najlepšie vyrazil Katoh, ktorý viedol ešte po 5. kole. Po 7. kole bol druhý Harada, potom
Melandri, McWilliams, Nieto, Alzamora, Locatelli.
22.05.2001 - feci Čitatelia: 5336 [Šport - GP 125]

Veľká cena Francúzska v Le Mans - 125-ky
Na štarte sa najlepšie darilo Poggialimu. Huleš sa držal dokonca na 4. mieste, no po 2 kolách sa
prepadol na 7.
14.05.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7226 [Šport - SuperBike]

Bayliss-ove double a Dream Day pre Ducatti v Monze.
Kolízia v prvom kole v hneď prvej šikane rozdelila štartové pole na dve polovice, ale nič nemohlo zastaviť zaujímavú ťahanicu víťaza Troy-a Bayliss-a a druhého muža v cieli Colin-a Edwards-a.
07.05.2001 - feci Čitatelia: 6908 [Šport - GP 500]

Veľká cena Španielska - GP MARLBORO DE ESPAŃA
V nedelu sa jazdila Veľká cena Španielska - GP MARLBORO DE ESPAŃA. prinášame Vám krátku reportáž...
05.05.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7004 [Šport - SuperBike]
Štvrté kolo Svetového Šampionátu Superbike-ov v Japonskom Sugo.
Makoto Tamada, jazdec Hondy na divokú kartu dominoval vo 4-tom kole Svetového Šampionátu Superbike-ov v Japonskom Sugo, s dvoma konfortnými víťaztvami.
Predchádzajúce | 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!