Anketa:
Novinky 2009 v triede naked bike, 1. časť 4/4
ZdieľaťPridané: 24.11.2008 Autor: Cacao
Čitatelia: 17704 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
V kubatúre bikov do 125 kubíkov Honda predstavila po staršom malom Varanovi ďalší polokapotovaný stroj. Veľký výber kvalitných motoriek žiaľ v tejto triede nie je, už vôbec nie polonaháčov. Predloha v podobe litrovej a šesťstovkovej verzie CBF je na svete už nejaký ten rok, zostávalo len vybrať ich najlepšie vlastnosti a poskytnúť ich 15-ročným mladíkom na motorkárske začiatky. Čím sa teda môže pochváliť menšia sestra obľúbeného radu CBF s osminkovým objemom?
Honda CBF 125
Predajné čísla týkajúce sa malých motocyklov sú pre Hondu jednoznačné. Tieto motorky sú prístupnejšie ako väčšina "veľkých" strojov a aj napriek menšiemu výkonu dokážu uspokojiť dostatočne veľkú časť motorkárov, aby sa ich vývoj posúval. Písmeno F za označením CB znamená friendly. V konečnom dôsledku ide o fajn dizajn, akurátny výkon a parádna manévrovateľnosť najmä v meste. Toto sú základné vlastnosti aj malej osminky.
![]() |
Celkový dizajn je športovo ladený a každému je na prvý pohľad jasné, že je to Honda. V poslednej dobe je zaujímavé, ako sa motocykle vyvíjajú pre jednotlivé kontinenty. Najmenšia CBFka patrí jednoznačne do Európy, ale slušné predajné čísla musí Honda zaznamenať aj v Ázii, kde sú takéto motocykle veľmi obľúbené. Subtilná polokapotáž s tieňovaným štítom poskytuje akú-takú ochranu pred nepriazňou počasia a pri vyšších rýchlostiach. Vyvýšené riadidlá pripomínajú väčšie naháče a spolu s nižšie položeným sedlom by mohli poskytovať vzpriamenú komfortnú pozíciu, ideálnu na prepletanie sa mestom.
![]() |
Prístrojovka je jednoduchá, ale poskytuje základné údaje v podobe kontroliek, bohužiaľ miesto pre otáčkomer sa už nenašlo. Na druhej strane tu nájdeme praktický ukazovateľ paliva, čo je asi na mestskú premávku dôležitejšie.
![]() |
Mínusové body sa budú skôr obracať na výkon (8,3 kW), zákonom dovolených 15 koní na malý vodičák by potešilo. Na prepletanie mestskou džungľou a státie na každých druhých svetlách je to výkon dostačujúci, horšie to bude vo dvojici. Odhadovaný dojazd 600 kilákov na 13-litrovú nádrž je príliš optimistický, ale v tejto kategórii sú náklady na údržbu a prevádzku tlačené k minimu.
![]() |
Jednoduchý rám s teleskopickou vidlicou vyzerá byť postačujúci vzhľadom na určenie stroja. O krotenie malej šelmičky sa stará vpredu kotúčová a vzadu bubnová brzda. Mať tak 15, dobrých rodičov, ktorí ma zasponzorujú, tak viem na čo budem baliť v lete mladé čajky.
![]() |
V druhej časti článku sa môžeš tešiť na zvyšok modelov predstavených na oboch výstavách. Budeme sa zaoberať zvyšnou mierne radikálnejšou časťou štartového poľa v kategórii naháč: BMW K 1300 R, Buell 1125CR, Yamaha Vmax, Triumph Street Triple R, Ducati Monster 1100, Ducati Streetfighter, BMW F 800R, Moto Guzzi V7 Cafe Classic.
Foto: | |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CBF 125 |
Rok: | 2009 |
Novinka: | NOVINKA 2009 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 124.7 ccm |
Max. výkon: | 11.29 k (8.30 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 11.2 Nm / 6250 ot. |
Kompresný pomer: | 9,2 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 58 x 47,2 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | OHC (2V) |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 115 mm |
Zdvih vzadu: | 87 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 240 mm |
Pneu vpredu: | 80/100-17M/C |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 130 mm |
Pneu vzadu: | 100/90-17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 128 kg |
Výška sedla: | 792 mm |
Rázvor: | 1270 mm |
Dĺžka: | 1955 mm |
Šírka: | 760 mm |
Výška: | 1100 mm |
Svetlá výška: | 173 mm |
Objem nádrže: | 13 l |
Pridané: 24.11.2008 Autor: Cacao Zdieľať
Súvisiace články:
- Veľká alpská porovnávačka 2023! - Awia
- Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2011 - Redakcia
- Štyri proti dvom - Honda CB600F Hornet vs. Kawasaki ER-6n - Cacao
- Nový katalóg Touratech 2016/2017 - TouratechSK
- Nový katalóg Touratech 2015/2016 - Redakcia
- Nový katalóg Touratech 2014/2015 - Redakcia
- Výstava Intermot 2014 mojím pohľadom - Romoto
- Jesenné upratovanie v Motoshop Žubor - Redakcia
- Plasty na terénnu motorku kúpiš už aj v SCRUBdesignz - Redakcia
- Dakar 2015 - veľké dobrodružstvo už klope na dvere - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora