Anketa:
„Hodne“ o Honde PCX 125 3/3
ZdieľaťPridané: 12.04.2012 Autor: MajoKE
Čitatelia: 66944 [Vaše stroje - Moja motorka]
Rejd je úžasný, oceníš ho pri pomalom slalome medzi autami v kolóne. Žiletkové pneu mu dávajú obratnosť bicykla, vlastne ešte väčšiu, cyklista sa okolo nohy neotočí.
![]() |
Čo je čierne, je nelakované. |
Štandardný štít by som označil za vyslovene letný. Usmerňuje vzduch do výšky srdca, pokiaľ ho nemáš v zadku. Teraz pochválim Givi a jeho dymový vyšší štít za cca 65 €. Nemusíš nič vymýšľať, ak to potrebuješ rovno si ho kúp. Originálny je oveľa drahší, mám pocit, že trošku vyšší a má nadstavce na späťáky. Pokiaľ by si chcel jazdiť v brutálnom nečase má Givi v ponuke štít, cez ktorý sa pozeráš, taký je dlhý. Budeš však vyzerať ako taliansky zmrzlinár.
![]() |
Vhodnejší Givi štít. |
Mne najviac vyhovuje 80tka. Keď idem po rovinke a pozriem na rýchlomer je tam. Vhodný kompromis, medzi hlukom, pohodlím a výkonom skútra. Na skútroch dizajnového typu Honda SH, Scarabeo prúdi vzduch okolo svetla a riadidiel priamo doprostred tela, čo v zimných mesiacoch nie je vhodné.
Spaťáky sú výborné. Spolujazdec sedí pohodlne, ale na držanie má len priehlbiny v zadnej časti, teda palec s prstami nespojí a úchop je slabší. Stupačky má pohodlné.
Dizajn a úžitková hodnota.
Za 2 hodiny fotenia v okolí Hlavnej ulice v Košiciach ma oslovili 5 ľudia, z toho dve ženy a pýtali sa: „Čo je to za motorku?“ Bude zrejme vydarený. Bolo ozaj cítiť záujem ľudí, totálnych laikov, nikdy neboli na výstave, zraze a pod. Len sa im ten „predmet“ páčil. Výsledný dojem nebol rozhodne: „ Tak to je rozpočtovka.“
![]() |
Praotec a vnuk. |
Keby u nás bola vôľa ako v susednej ČR a od roku 2013 by vodiči s oprávnením „B“ mohli riadiť skúter 125 cm 3, keby si mohol mať skútrik zaparkovaný pri bloku...úžitkovosť spoľahlivého a dostupného skútra by sa riadne zvýšila. Kúpu si môžeme aj ináč zdôvodniť. Za 11 rokov, aj keby sa skúter vyparil, rozpadol na prah bude strata hodnoty 200 € ročne to sa predsa dá rozdýchať. Mám na ňom len 4000 km, poruchu som nemal.
Čo by som na ňom zmenil, keby som do toho mohol kecať.
Sedadlo bez hrboľa a otváracie dozadu, diódové zadné svetlá a tým väčší podsedadlový priestor. Aby štartoval na bočnom stojane a pri zvýšení otáčok ešte pred zopnutím variátora by zdochol. Samozrejme pri vyklopenom bočáku. Takže banalitky a venoval som sa im v článku neúmerne dlho.
![]() |
Z očí do očí. |
Kto počúva trh, žnie úspech.
Pridané: 12.04.2012 Autor: MajoKE Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda PCX 125 2011:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | PCX 125 |
Rok: | 2011 |
Kategória: | Skúter |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 124.9 ccm |
Max. výkon: | 10.88 k (8.00 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 11.56 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 11:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 52,4 x 57,9 |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | automatická |
Sekundárny pohon: | variátor |
Zdvih vpredu: | 31 mm |
Brzdy vpredu: | kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 220 mm |
Pneu vpredu: | 90/90 14M/C 46P |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 130 mm |
Pneu vzadu: | 100/90 14M/C 57P |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 124 kg |
Výška sedla: | 761 mm |
Rázvor: | 1305 mm |
Dĺžka: | 1917 mm |
Šírka: | 738 mm |
Výška: | 1094 mm |
Svetlá výška: | 135 mm |
Objem nádrže: | 6 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 2.2 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 204 km |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda PCX 125' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda PCX 125' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda PCX 125 2011' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda PCX 125' na www.google.com
Súvisiace články:
- Test mestského predátora Honda SH125i - Herghott
- Yamaha NMax 125 a Honda PCX 125. Meranie malých azijských pipíkov. - MajoKE
- Veľa muziky za málo peňazí - Honda PCX - Tino
Ďalšie články tohto autora:
- Výlet za tisícku, no taký bol plán
- Honda CL500. CL ako Celkom Lacné
- BMW R 1250 RS, posledný z triedy
- Honda ADV 350, takmer dokonalý skúter - recenzia majiteľa
- Yamaha X-MAX 300. Poctivá 300vka s malými chybami.
- Yamaha NMax 125 a Honda PCX 125. Meranie malých azijských pipíkov.
- Skromný frajer a jeho Yamaha XT660Z Ténéré od 0 km – 140.000km.
- Rumunsky ohník
- Yamaha XT1200Z Super Ténéré - stará dáma na pretrase. Ponížená na asfaltovú turistiku
- Rumunsko a Bulharsko 2016
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!